Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون دریایی و تالاب‌های محیط زیست کشور می‌گوید: خسارت ورود آلودگی‌های نفتی به رودخانه‌ها جبران می‌شود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفتوگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر در رودخانه کشکان لرستان چندین بار آلودگی نفتی رخ داده است.

وی با بیان اینکه اهمیت رودخانه کشکان در این است که به سد کرخه منتهی می‌شود، اضافه کرد: این سد در حال حاضر آب شرب تعداد زیادی از شهرهای استان خوزستان را از طریق طرح غدیر تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دریایی و تالاب‌های محیط زیست کشور تصریح کرد: به همین دلیل اهمیت رودخانه کشکان از نظر کیفی صد چندان شده است.

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته آیین نامه‌ای به تصویب دولت رسید که به موجب آن رودخانه‌هایی که نهایتاً وارد تالاب می‌شوند، چنانچه آلودگی وارد این رودخانه‌ها شود علاوه بر پرداخت خسارت که یک آیین‌نامه برای محاسبه دارد باید جبران صدمه وارد شده نیز انجام گیرد.

وی اضافه کرد: روش محاسبه و جبران خسارت نیز آماده و به تصویب ستاد ملی تالاب رسیده و با این دستورالعمل جدید مقداری شرایط برای برخورد قانونی بهتر شده است.

لاهیجان‌زاده در خصوص ثبت تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر در کنوانسیون رامسر، گفت: خوشبختانه اقدامات اولیه برای این کار انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تالاب آلودگی نفتی رودخانه کشکان لاهیجان زاده رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم

فرماندار کرمان گفت: باتداوم بارش ها، ترمیم دریواسیون ها و تنظیم بستر رودخانه برای احتمال کاهش خسارت در حوزه راهداری شهرستان کرمان درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، علی بابایی امروز - پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های روستایی (خاکی) که طی بارندگی اواخر هفته گذشته دچار خسارت، آب بردگی، یا بر اثر طغیان سیلاب و رودخانه تخریب شده بود، با تلاش عوامل راهداری شهرستان کرمان بازگشایی و تیغ زنی و ترمیم شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ دستگاه پل که در معرض سیل بودند، مجدداً بازدید و تنقیه و لایروبی شدند، افزود: در حال حاضر با تداوم بارش‌ها طی روزهای آینده ترمیم دریواسیون‌ها و تنظیم بستر رودخانه برای احتمال کاهش خسارت در حوزه راهداری شهرستان کرمان در حال انجام است.

کد خبر 750133

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق