Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چند فروند راکت کاتیوشا بامداد امروز یکشنبه، ۲۷ بهمن به سوی سفارت آمریکا و پایگاه ائتلاف آمریکایی در عراق شلیک شد. تاریخ انتشار: 08:49 - 27 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۷۵۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گزارش‌های رسانه‌ای از عراق از اصابت چند راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد و وقوع چند انفجار در نزدیکی پایگاه ائتلاف آمریکایی حکایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، پایگاه ائتلاف آمریکایی در بغداد بامداد امروز، یکشنبه ۲۷ بهمن شاهد چند انفجار بوده که به نظر می‌رسد در نتیجه اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا رخ داده باشد. هنوز از میزان خسارات وارد شده اطلاعاتی در دست نیست.  
یک مقام ارتش آمریکا با تایید خبر حمله راکتی به سفارتاین کشور در بغداد و وقوع انفجار در پایگاه ائتلاف آمریکایی در پایتخت عراق گفت: «چند فروند راکت بامداد امروز به سفارت آمریکا اصابت کرد.»
وی در مورد تلفات و خسارات این حمله جزئیاتی ارائه نکرد. بیشتر بخوانید: حمله راکتی به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال عراق حشدالشعبی ارتباط با شلیک موشک به سفارت آمریکا را رد کرد
خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد: «چند راکت به منطقه سبز بغداد و در نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرده اند. یک مقام نظامی آمریکایی تاکید کرد هیچ یک از راکت‌ها به ساختمان سفارت اصابت نکرده است.»
براساس این گزارش، دست‌کم ۳ راکت کاتیوشا در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد به زمین اصابت کرده است و سبب به صدا درآمدن آژیر خطر در ساختمان سفارت شده است.
بالگرد‌های آمریکایی در آسمان منطقه سبز بغداد به پرواز درآمده اند.  
برخی از گزارش‌ها از اصابت دو راکت به نزدیکی پایگاه گروه مقاومتی «حشدالشعبی»، در نزدیکی وزارت کشور در منطقه سبز خبر می‌دهند. این حمله تلفات و خساراتی در پی نداشته است.
حملات راکتی به منطقه سبز و نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد در هفته‌های اخیر و در پی تشدید احساسات ضد آمریکایی در عراق افزایش یافته است. مخالفت مردم عراق با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور به تصویب قطعنامه خروج نظامیان خارجی از عراق منجر شد.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق سفارت آمریکا نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد پایگاه ائتلاف آمریکایی منطقه سبز بغداد راکت به نزدیکی بامداد امروز منطقه سبز چند راکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به واشنگتن درباره هرگونه حماقت علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ راه امنی در منطقه نخواهند داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره هرگونه حماقت جدید از جانب آمریکا علیه یمن به واشنگتن هشدار داد.

العزی با انتشار توییتی اعلام کرد که یمن کاملا از اقدامات خصمانه‌ای که آمریکا در حال برنامه ریزی برای آن است آگاهی دارد و این کشور را مسئول عواقب هرگونه حماقت آن می‌داند.

این مقام یمنی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه جدید، هیچ راه امنی در منطقه نخواهد داشت و منافع آمریکا در منطقه هدفی اصلی برای همه آزادگان خواهد بود.

معاون وزیر خارجه دولت صنعا به واشنگتن اخطار داد که به تحرکات خصمانه خود ضد یمن پایان دهد؛ پیش از آن که این افکار شکست خورده، آمریکا را وارد جهنمی طولانی مدت کند.

این درحالی است که شب گذشته یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است. نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

همچنین بامداد امروز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

به گفته یحیی سریع، «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم به این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از یک عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده