Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی طالبی شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره رسانه های استان با اشاره به انتخابات مجلس از رسانه ها به عنوان یکی از ساختارهای تاثیرگذار در انتخابات یاد کرد  و افزود: از مطبوعات و رسانه‌های ارتباط جمعی انتظار است که زمینه حضور و مشارکت مردم در این عرصه را بیشتر فراهم کنند.

وی اظهار داشت: ممکن است برخی ها گله مندی هایی در مورد رد صلاحیت نامزدها داشته باشند، در شرایطی به سر می بریم، شاید فضای مورد انتظار تا حدودی دچار خدشه شده باشد، اما اگر نگاه کنیم امروز با ضرورت ها و الزاماتی مواجه هستیم همه به این نتیجه می رسیم که حضور و مشارکت بیشتر مردم  از جمله الزاماتی است که می تواند کشور را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد ادامه داد: حضور مردم پشتوانه خیلی خوبی برای مجلست اثیرگذار و  قوی است  و رسانه ها به عنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه و با توجه به اینکه ابزار حضور مشارکت مردم را در اختیار دارند می تواند به آگاه سازی جامعه ، ایجاد شور انتخاباتی ، شفاف سازی فضای جامعه و اطلاع رسانی برنامه های نامزدهای انتخابات کمک کنند .

وی در ادامه اضافه‌کرد: برگزاری جشنواره ها به رشد هرچه بهتر تولیدات رسانه ای در استان کمک می کند ، امیدواریم این جشنواره موجب ارتقای سطح رسانه های استان در کشور شود.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات از احتمال برگزاری جشنواره ها در آینده به صورت فصلی در استان خبر داد.  

مجید جوادیان زاده تعداد رسانه های فعال استان را ۱۹۳ مورد بیان کرد و افزود: این تعداد شامل روزنامه ، فصلنامه، گاهنامه ، رسانه های الکترونیکی ، ماهنامه و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: باید در برگزاری جشنواره ها موضوع کیفیت کار رسانه ها در دستور مدیریت فرهنگی و رسانه ای استان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اخلاق رسانه ای افزود: رسانه‌ها باید در هرجایی لازم به محدویت است از نظر اخلاقی اعمال کنند و جایی هم که لازم است با آزادی کامل موضوع اطلاع رسانی در زمینه نقد ، انتظار به صورت آزادانه را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز آینده استان پایتخت کتاب در جهان است تصریح کرد: رسانه به عنوان یک ابزار قدرتمند در تحقق چشم انداز نقش خود را به خوبی ایفا کند. 

در این مراسم از برگزیده‌های بخش های مختلف جشنواره تقدیر شد.

جشنواره رسانه های استان یزد در بخش اصلی جشنواره شامل تولیدات رسانه‌ای در چهار قالب سرمقاله و یادداشت، گزارش، مصاحبه و عکس شامل عکس خبری و گزارش تصویری و بخش ویژه آن با موضوع رونق تولید و نماز در آئینه رسانه‌هاست و جایزه ویژه این فصل نیز به موضوع اخلاق رسانه برگزار شد.

 هدف از برگزاری جشنواره فصلی رسانه‌های یزد، رشد کیفی، افزایش تولید محتوا در رسانه‌ها و شورآفرینی و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه اعلام شد.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می‌شوند.

احمد ترحمی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از چهار حوزه انتخابیه استاناز میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید چهار نفر به مجلس راه پیدا می کنند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی جشنواره های فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی جشنواره های فجر انتخابات مجلس شورای اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزاری جشنواره رسانه های استان جشنواره ها رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم