Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا توکلی الموتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مرحله جدید مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین (گاو و گوساله) از فردا دوشنبه بیست و هشتم بهمن ماه در استان آغاز می‌شود و ظرف مدت یک ماه همه دام‌های سنگین واحد‌های روستایی و صنعتی استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی الموتی پیش بینی کرد در این طرح بالغ بر ۸۵ هزار راس گاو و گوساله واحد‌های روستایی و ۹۰ هزار راس گاو وگوساله واحد‌های صنعتی با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی تحت پوشش مایه کوبی قرار گیرند.

به گفته او، مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین (گاو و گوساله) حداکثر هر ۴ ماه یک نوبت و در دام‌های سبک (گوسفند و بز) هر سال یک نوبت انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان از دامداران خواست به منظور جلوگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی برای انجام مایه کوبی دام‌های خود حداکثر هر ۴ ماه یک نوبت اقدام کنند و تزریق دز یادآور واکسن به گوساله‌هایی که برای بار اول واکسینه شده اند را حتما انجام دهند.

او گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دار است که در صورت بروز، با علائم بالینی از قبیل تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، لنگش، کاهش وزن و کاهش تولید شیر مشاهده می‌شود و می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحد‌های دا می‌در گیر بیماری، وارد کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی قزوین واکسیناسیون دام دام های سنگین گاو و گوساله تب برفکی مایه کوبی یک نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره