Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:02:29 GMT

سفیران مشارکت انتخابات تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۲۵۲۷

سفیران مشارکت انتخابات تشکیل شود

استاندار خراسان‌شمالی خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، تشکیل سفیران مشارکت انتخابات برگرفته از تمامی اقشار و اصناف برای اعزام به شهرستان ها با هدف تقویت مشارکت مردم در انتخابات را دستور داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ «محمدعلی شجاعی» در نشست مدیران اجرایی خراسان شمالی با محوریت تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهارداشت: در ایام باقی مانده به برگزاری انتخابات، نباید لحظه‌ای بنشینیم و باید بدانیم مشارکت حداکثری مربوط به همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان شمالی افزود: مردم خراسان شمالی در عرصه‌های مختلف مانند راهپیمایی ها و انتخابات که نیاز به مشارکت دارد به رغم تمامی نداشته ها و مشکلات اقتصادی اما همیشه اول بوده‌اند.


وی ادامه داد: برای رقم زدن حضور حداکثری باید برنامه عملیاتی، قابل اندازه گیری و با مسئولیت مشخص داشته باشیم و موضوعات را مدیریت کنیم.
 

شجاعی مطرح کرد: در شرایط امروز، بین الملل منتظر درصد آرای حضور مردم در پای صندوق های رای است که ببیند آیا تهدیدها و تحریم های آنان پاسخ داده است یا خیر! چرا که قدرت و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند.

 

وی تاکید کرد: از تمامی ظرفیت های استان باید برای مشارکت حداکثری بهره مند شویم و دستگاه های اجرایی معین انتخابات در شهرستان ها در ارائه امکانات و تجهیزات خساست به خرج ندهند چرا که انتخابات مدعی دارد و نبود پشتیبانی مناسب، موجب بروز موضوعات امنیتی می شود.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: گروه هایی با عنوان سفیران مشارکت با حضور تمامی اقشار و اصناف تشکیل شود و برای برگزاری جلسات با جامعه هدف مختلف، به شهرستان ها اعزام شوند و فرمانداران باید با آنان نهایت همکاری را داشته باشند.

 


شجاعی گفت: سفیران مشارکت در ۴ روز باقیمانده در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان در روز ۲۰ جلسه و در در ۵ شهرستان دیگر روزانه ۱۰ جلسه و در مجموع ۴۴۰ جلسه برگزار کنند و گزارش دهند.
 

 

وی خاطرنشان کرد: این سفیران مشارکت، حق ندارند حتی کوچکترین کار سیاسی علیه و یا به نفع فردی انجام دهند.

 


 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدعلی شجاعی انتخابات مشارکت حداکثری سفیران مشارکت خراسان شمالی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند