Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین حالا شمارش معکوس برای رونمایی از دو برند ایرانی آاغاز شد است برندهایی که قرار است جایگزین هایی مناسب برای برندهای کوچ کرده چینی از بازار ایران باشند. بررسی ها نشان می دهد سهم عمده ای از بازار لوازم خانگی در ایران که بازاری بسیار وسیع و پراهمیت تلقی می شود، در اختیار دو برند کره‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای تحریم ها اما به بازار لوزام خانگی و صنعت لوازم خانگی ایران نیز رسیده است و کرهای ها هر چند تلاش دارند حفظ ظاهر کنند و بگویند هستند، مدتی است که نه کالایی به یاران رعضه می کنند و نه خدمات پس از فروش را به مشتریان ایرانی خود ارائه می دهند . کمبود قطعه برای تعمیر اقلام مصرفی حالا در بازار بیش از پیش به چشم می‌آید. 

در همین رابطه مرتضی میری، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، به خبرانلاین گفت: بازار ایران در بخش لوازم خانگی سادلانه ۳.۳ میلیارد دلار گردش مالی دارد و این دو شرکت کره‌ای به تنهایی سهمی نزدیک به ۵۰ درصد از کل بازار ایران را داشتند. با این حال گرچه این ماجرا جدید نیست و از دو سال قبل به تدریج آغاز شده بود ولی نهایتا این کره‌ای‌ها بودند که امریکا را به ایران را ترجیح دادند.

وی ادامه داد: حدود دو سال قبل بود که همزمان با تشدید تحریم‌ها علیه ایران دولت دستوری صادر کرد که دیگر کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد نباید وارد شوند. این سیاست که در راستای حمایت از تولید داخل بود عملا همه کشورهای خارجی را شامل می‌شد و به همین دلیل دو سالی است که محصولات ساخته شده همه شرکتها از جمله این دو شرکت کره‌ای‌ها وارد نمی‌شود.

او افزود:‌ با این حال کره‌ای‌ها از حدود ۶ ماه قبل به دلیل تحریم‌ها علیه ایران دیگر مواد اولیه وارد نکردند و همین امر سبب شده که به تدریج کالاهای این شرکت‌ها در بازار کم شود. البته توجه داشته باشید که هم اکنون کارخانه تولیدکننده محصولات این شرکتها در ایران کار می‌کنند زیرا از مواد اولیه‌ای که در انبارها وجود داشت استفاده می‌کنند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران توضیح داد:‌ این موارد سبب شده تا نهایتا تصمیم گرفته شود تولیدات این دو کارخانه دیگر در ایران انجام نگیرد و دو برند ایرانی جایگزین کره‌ای‌ها شود.

او در رابطه با شانس پیروزی این طرح خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه نیروی کار این کارخانه‌ها تغییر نمی‌کند من فکر می‌کنم این طرح موفق خواهد بود چرا که اولا باید توجه داشت مادامی‌که این برندها زیر نام کره‌ای تولید می‌شدند ما اجازه صادرات هم نداشتیم و اکنون می‌توانیم چنین کنیم. همچنین گفته می‌شود ایرانی‌ها جایی که مواد اولیه را کره‌ای‌ها تهیه می‌کردند پیدا کردند و مواد اولیه هم ثابت خواهد بود.

میری گفت: این میان باید توجه داشت ما سالانه به کره‌ای‌ها بابت استفاده از برند آنها مبالغی می‌پرداختیم و حتی مواد اولیه را گرانتر می‌خریدیم ولی اکنون دیگر آقابالاسری نخواهیم داشت. من فکر می‌کنم تولید با برند ایرانی ظرف یکسال می‌تواند شرایط را برای صادرات ایران آماده کند.به گفته وی با خروج کره قیمت مواد اولیه منطقی شده و هزینه ساتفاده از برند کره نیز حذف شده و در نتیجه شرایط برای کاهش قیمت یا بهتر بگویم منطقی شدن قیمت لوازم خانگی مهیا می‌شود. 

او تاکید کرد: البته توفیق این دو برند به تمایل مصرف کنندگان به کالای ایرانی هم گره می‌خورد و اگر همان طوری که روز گذشته وزیر صنعت تاکید کردند تولید با کیفیت ایرانی جایگزین تولیدات خارجی شود آن وقت کشور سود بیشتری خواهد بری کشور خواهد داشت.

این فعال بازار لوازم خانگی در رابطه با کالاهایی که تولیدات مشابه ایرانی با کیفیت ندارند، گفت: البته که این مشکل واقعی است. مثلا تولیدات ایرانی در زمینه ماشین ظرفشویی یا کولر گازی هنوز با کیفیت مطلوب مصر ف‌کننده فاصله دارد و تصمیم بر این است که اتحادیه در کنار وزارت صنعت اجازه واردات هوشمند را بدهند.

او در رابطه با زیان ایران و کره از این جدایی گفت: طبیعتا ما یک شریک بالقوه و مهم را از دست می‌دهیم اما کره‌ای‌ها هم مصرف کنندگان مهمی را از دست دادند. ایران به اندازه کل منطقه هر سال یخچال ساید بای ساید کره‌ای می‌خرید. این مهم است و برای کره‌ای‌ها هم سخت بود ولی نهایتا آنها نتیجه انتخابشان را خواهند دید. 

میری خاطرنشان ساخت: اگر تولید ما به خوبی و چون گذشته صورت گیرد از اواخر سال آینده امکان صادرات هم خواهیم داشت ولی این نیازمند انجام کار اساسی و حمایت از تولید داخل است. از سوی دیگر ایران از این طریق می‌تواند قیمت نهایی تولیدات خود را کاهش دهد و من فکر میکنم سال آینده علی‌رغم تورم موجود در اقتصاد قیمت لوازم خانگی ارزان‌تر شود.

۲۲۳۲۲۸

کد خبر 1352922

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی سامسونگ ال جی لوازم خانگی بازار لوازم خانگی برند ایرانی بازار ایران مواد اولیه من فکر کره ای ها تحریم ها دو برند دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی