Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@02:54:15 GMT

دمنوشی فوق العاده برای درمان سرفه‌های مزمن

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۲۸۸۷

دمنوشی فوق العاده برای درمان سرفه‌های مزمن

گل ختمی ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی کننده، ضداحتقان، ضد کرم، ادرارآور، خلط آور، کاهش دهنده قند خون، محرک سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل است.

گل ختمی دارای طبع سرد و‌تر است و ضداسپاسم، نرم کننده سینه، خنک کننده بدن، تقویت کننده کلی بدن، ملین، مسکن، تب‌بر، ضدنزله و قابض است.

*فواید گل ختمی

گل ختمی تقویت کننده و اصلاح کننده گردش خون، معتدل کننده اخلاط خونی، ضدسرفه، ضداسپاسم، مرطوب کننده و نرم کننده سینه و آنتی‌بیوتیک ریوی است همچنین برای رفع التهاب ریه، تسکین سرفه، رفع سرماخوردگی، درمان آنفلوانزا و رفع خس‌خس سینه مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گیاه دارویی ضداسپاسم و قابض است همچنین برای رفع یبوست، رفع ورم روده و معده نیز می‌تواند مفید باشد.

گل ختمی تقویت کننده پوست و مو، مرطوب کننده پوست، تسکین درد پوست و ضدالتهابات پوستی است و برای درمان خشکی پوست به وسیله بخور نیز مفید است.

فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار می‌دارد: گل ختمی که از ریشه و گل آن استفاده می‌شود. از نظر طب قدیم ایران سرد و‌تر است.

گل ختمی دارای ترکیبات موسیلاژی است که برای درمان گلودرد و برای بیماران تنفسی همچنین کسانی که زیاد سرفه می‌کنند، می‌تواند مفید باشد.

گل ختمی ملین و برطرف کننده یبوست محسوب می‌شود و خلط‌آور است همچنین سرفه‌های خشک را از بین می‌برد و موجب کاهش تب بیماران می‌شود. گل ختمی از نظر طب قدیم ایران دارای طبیعت سرد و‌تر است.

گل ختمی ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی کننده، ضداحتقان، ضد کرم، ادرارآور، خلط آور، کاهش دهنده قند خون، محرک سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل است.

ریشه گل ختمی به عنوان منبع مهم موسیلاژ برای درمان گلودرد، سرفه و ناراحتی‌های معده مناسب است و به طور موضعی برای التیام زخم کاربرد دارد.

از موسیلاژ گل ختمی پماد تهیه کرده‌اند که برای تسکین پوست‌های ترک خورده به کار برده می‌شود؛ به طور کلی گل ختمی برای تمام اعضای بدن مخصوصاً روده‌ها، ریه‌ها، معده، کلیه‌ها و مثانه مؤثر است.

گل ختمی ملین و مسهل قوی، خلط آور و ضد سرفه است و برای درمان درد شکم نیز می‌تواند مفید باشد همچنین در درمان زخم معده نیز سودمند است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گل ختمی پارسی خبر تواند مفید تقویت کننده سرد و تر گل ختمی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!

به گزارش ورزش سه دانیال اسماعیلی فر که مثل بازی های قبلی پرسپولیس در نقش مدافع راست در ترکیب اصلی این تیم مقابل ایرالکو حاضر شده بود با بیماری در این دیدار به میدان رفت. 

شرایط این بازیکن به گونه ای بود که حتی در زمان گرم کردن قبل از بازی هم صدای خس خس سینه او شنیده می شد. 
به نظر می رسد دانیال با وجود بیماری  در ترکیب تیمش قرار گرفته بود چرا که مدام سرفه هم می کرد و از نظر تنفسی مشکل داشت. 
اسماعیلی فر بعد از حضور فرشاد فرجی در زمین یک خط جلوتر رفت و در پست وینگر راست بازی کرد که فروغ لازم را نداشت. 

او با وجود بیماری و سرفه هایش تا دقیقه 120 هم در زمین ماند و یکی از پنالتی های تیمش را از دست داد تا از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند. 

اسماعیلی فر که به دلیل محرومیت بازی سپاهان را از دست داده امروز در تمرین ریکاوری هم حاضر نبود تا شرایط جسمانی اش به حالت عادی برگردد.

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش