Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی احمد مسجد جامعی گفت: یکی از ویژگی‌های جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین، این بود که تمام استادان به‌نام هنر خوشنویسی ایران کنار هم جمع شدند و آن نیرویی که همه این‌ها را کنار هم نشاند، نام مبارک حضرت زهرا(س) بود.

این عضو شورای شهر تهران که در اختتامیه «جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین» ، سخن می‌گفت، اظهار کرد: نام مبارک حضرت زهرا(س) می‌تواند بسیاری از حوزه‌ها، گروه‌ها،کشورها، نحله‌ها و شاخه‌های مختلف را کنار هم بنشاند و نکته دوم در این مراسم، این بود که داوران پیش‌بینی این مقدار توجه و استقبال از این فعالیت را نداشتند که البته نگاه دیگری است و اگر محوریتی برای زهرای مرضیه قائل شویم، می‌تواند عواطف، احساسات و گروه‌ها و سبک‌های مختلف را کنار هم جمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نکته دیگری که حق آن باید ادا شود، این است که مسأله داوری خیلی بادقت و بسیار پر راز و رمز بود.

وی با اشاره به این قول رسول گرامی اسلام(ص) که شجره، وجود گرامی آن حضرت است و در نسبت با این درخت، حضرت زهرا(س) وحضرت علی(ع) قرار دارند، تصریح کرد: در تکمیل این جمله باید گفت این شجره رسول‌الله است؛ ولی ما در صلوات خاصه می‌گوییم « اللهم صل علی فاطمه و پدر فاطمه، فاطمه و همسر فاطمه، فاطمه و فرزندان فاطمه». بی‌شک جایگاه و مرتبه رسول‌الله با هیچ کس قابل مقایسه نیست ولی این نقطه و حلقه وصل نبوت و رسالت و امامت است.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: قطعا مرتبه علی(ع) از حضرت زهرا(س) بالاتر است و حضرت برای خاطر امر امیر وارد این عرصه‌ها شدند و این نکته ویژه‌ای است که در وجود ذی‌جود حضرت زهرا(س) است که همه ما را حول این محور جمع می‌کند.

وی بیان کرد: به هر حال ممکن است این مراسم مانند هر مراسم دیگری نقاطی داشته باشد که توجه ویژه را بطلبد و ما امیدواریم که جمعی که این کار را شروع کردند، همچنان شرایط آن برایشان فراهم شود.

مسجد جامعی با ابراز امیدواری از فعالیت شاخه قزوین، اضافه کرد: همچنین یکی از کارهایی که با این جایزه پیوند خورده، تقویم قرآنی است که بیش از 25 تا 30 سالی است که منتشر و رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین یاس یاسین حضرت زهرا س کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، آئین رونمایی از سردیس استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد روز یکشنبه در مراسم یادمان این هنرمند برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.

زنده‌یاد «محمدصادق سیف» متولد ۱۳۱۴ در خرم‌آباد و از نخستین موسسان انجمن خوشنویسان خرم‌آباد و از شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی لرستان به شمار می‌رفت که ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ پس از طی یک دوره بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.

این سردیس اثر هنرمند مجسمه‌ساز لرستانی حمید دریکوند است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900659

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد