Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@18:15:01 GMT

معوقات حقوق پرستاران اصفهان به تیرماه باز می‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۴۶۳

معوقات حقوق پرستاران اصفهان به تیرماه باز می‌گردد

مسئول هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: بر اساس اطلاعات موجود حقوق شاغلین این حرفه در اصفهان به ویژه در بیمارستان‌های متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، از تیرماه سال جاری تاکنون پرداخت نشده همچنین در برخی بیمارستان‌های شهرستان‌های اطراف نیز معوقات از ابتدای فروردین ماه تاکنون انباشته شده است.

خسرو توکل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پرستاری شغلی بسیار سخت و زیان‌آور است اما متأسفانه با وجود قوانین مختلف درباره آن، این قوانین‌ها در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دانشگاهی اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرستاران تقریباً تعطیلی نداشته و حدود ۱۲ ساعت در روز به فعالیت مشغول هستند. همچنین فعالان این حوزه در معرض بیش از ۱۰ نوع مخاطره از جمله مخاطرات فیزیکی، مکانیکی، شیمیایی و سو رفتار قرار دارند که متأسفانه در دریافتی این افراد محاسبه نمی‌شود.

مسئول هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان تصریح کرد: یکی از معضلاتی که هم اکنون پرستاران با آن درگیر هستند، معوقات حقوقی است که از سیستم‌ها به ویژه بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی نشأت می‌گیرد.

معوقاتی هم از فرودین وجود دارد

توکل اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود حقوق پرستاران در شهرستان اصفهان به ویژه در بیمارستان‌های متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، از تیرماه سال جاری تاکنون پرداخت نشده است. به علاوه در برخی بیمارستان‌های شهرستان‌های اطراف نیز معوقات از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا کنون انباشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بهره‌وری زمانی که یک پرستار علاوه بر زمان موظف خود به فعالیت می‌پردازد، باید علاوه بر اضافه حقوق، مبلغی را نیز به عنوان کارانه دریافت کند اما با اجرای طرحی به نام "قاصدک" این دو (حقوق و کارانه) با یکدیگر مخلوط شده و ماهیت مبلغ پرداختی مشخص نیست؛ سازمان نظام پرستاری درخواست تفکیک این دو را از یکدیگر دارد.

مسئول هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان ادامه داد: همچنین بر اساس این قانون اگر پرستاری بیش از زمان موظف خود به فعالیت مشغول شود، باید ۱.۵ برابر زمان موظف خود (مازاد بر ساعات موظف) حقوق دریافت کند؛ با اجرای این طرح به طور مسلّم، حق پرستاران ضایع می‌شود.

توکل همچنین ضمن انتقاد به حذف ناهار پرسنل بیمارسان‌ها که از ابتدای مهرماه توسط علوم پزشکی اجرا شده است، گفت: با توجه به مدت زمان فعالیت پرستاران و دیگر پرسنل در محل کار، این کار، اقدام درستی نبوده است.

وی درباره راه‌های بهبود وضعیت پرستاران نیز گفت: برای این کار به طور خلاصه و مفید باید قانون اجرا شود؛ پرستاران چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند.

کد خبر 410578

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرستار سازمان نظام پرستاری حقوق حقوق و دستمزد دستمزد حقوق معوق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها سال جاری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان