Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:57:08 GMT

پایان نخستین جشنواره تئاتر هامون/ کوچک و خودمانی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۵۱۵

پایان نخستین جشنواره تئاتر هامون/ کوچک و خودمانی

نحستین جشنواره تئاتر هامون به دبیری هادی حجازی‌فر، شب گذشته با اعلام برگزیدگان در تماشاخانه هامون به کار خود پایان داد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، نحستین جشنواره تئاتر هامون به دبیری هادی حجازی‌فر، شب گذشته با حضور هنرمندان در تماشاخانه هامون به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حجازی‌فر در سخنرانی کوتاه خود گفت: «اولین‌ها همیشه محل آزمون و خطاست ولی من غافلگیر شدم. هشداری در حوزه سخت‌افزاری برای هنرهای نمایشی درک کردم که در ایام جشنواره فجر گریبانگیر آثار می‌شود.»

وی افزود: «شک ندارم با کمک بچه‌ها سال دیگر می‌توانیم خیلی‌ها را شگفت زده کنیم. من در بحث آموزش و حمایت به کمک شما نیاز دارم. ما درخواست همکار افتخاری دادیم و صد نفر ثبت‌نام کردند و از بیست نفر بهره بردیم.»

حجازی‌فر که وعده داده بود مسائل مالی جشنواره‌اش را روشن بیان کند، گفت: «جشنواره 330 میلیون هزینه داشت در حوزه کتاب و سایت و برگزاری که در این ده روز 2500 نفر تماشاگر داشتیم و 40 میلیون بلیت 20 هزار تومانی فروختیم. صد میلیون از اول مارکت حمایت مالی گرفتم.»

در ادامه این مراسم جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف اهدا شد که طبق اعلام حجازی‌فر به برگزیدگان علاوه بر تندیس مبلغ 5میلیون تومان و نامزدها نیز جایزه‌ای یک‌میلیون تومانی اهدا شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی سینا شفیعی برنده تندیس جشنواره شد. او در سخنانی کوتاه گفت: «بسیاری از تئاتری‌ها وقتی به سنیما می‌روند نان تئاتر را در دهان سینمایی‌ها می‌گذارند و آنچه هادی حجازی‌فر انجام داد قابل تقدیر است.»

هادی حجازی‌فر: تنها جایی که دولت زورش رسیده تئاتر است

در بخش صحنه‌ای در پنج رشته جوایزی اهدا شد. در  بازیگری زن از میان شادی امیری (صدای انسانی)، صبا پویشمن (دوستان کمدی)، سارا شاهرودیان (امان)، مژده منظومه (کروکودیل)، تندیس به سارا شاهرودیان برای نمایش امان اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد از میان آروین شاه حسینی (اختلال)، محمد عبدالوند (شوخی)، میلاد مرادی (شوخی)، علیرضا مهران (دسترس)، تندیس به آروین شاه حسینی برای اختلال تقدیم شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی سه نمایش بهار توفیقی و صالح علوی زاده (مثال نقض)، آرمین حمدی پور (گردن)،  شهریار صولتی (روال عادی) به عنوان نامزد اعلام شدند که در این بخش به هیچ یک تندیسی اهدا نشد.

در بخش کارگردانی نیز از میان امیرمحمد ابراهیمی (دوستان کمدی)، سیدمجتبی جدی (امان)، آرمین حمدی پور (گردن)، محمد نژاد (اختلال) جایزه به امیر محمد ابراهیمی برای دوستان کمدی رسید.

کار برگزیده این جشنواره از دید منتقدان و تماشاگران دوستان کمدی بود.

نخستین جشنواره تئاتر هامون از پانزدهم تا 23ام بهمن‌ماه در تماشاخانه هامون برگزار شد.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تماشاخانه هامون تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تماشاخانه هامون تئاتر تماشاخانه هامون نمایش تئاتر جشنواره تئاتر هامون تماشاخانه هامون هادی حجازی فر دوستان کمدی اهدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر