Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:46:52 GMT

ضرورت تشکیل کمیته صیانت از داروسازی کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۸۰۴

ضرورت تشکیل کمیته صیانت از داروسازی کشور

مشاور انجمن داروسازان ایران بر ضرورت تشکیل کمیته صیانت از داروسازی کشور تأکید کرد.

محمد بقایی، مشاور انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چرا جامعه داروسازی فقط در زمان هایی که مورد تهدید قرار می گیرند، با یکدیگر متحد می شوند و در شرایط عادی، متفرق و غیر همسو با یکدگر هستند، اظهار داشت: متاسفانه اتحاد جامعه داروسازی کشور در سال های گذشته، کم رنگ شده است و همین موضوع، سبب شده که ماهیت وجودی این رشته، از سوی کسانی که ارتباطی با این رشته ندارند، مورد خدشه واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برآیند فعالیت هایی که در این سال ها علیه جامعه داروسازی شکل گرفته است، به نفع انحصارطلبان و بدخواهان زنجیره استراتژیک داروسازی، اعم از داروخانه ها، صنعت پخش، تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو است و اگر این شرایط، به همین صورت پیش برود، در نهایت سلامت جامعه را مخدوش خواهند کرد.

بقایی اضافه کرد: بی شک تصمیماتی همانند رای دیوان عدالت یا هیات مقررات زدایی، نشأت گرفته از یک سری حرکت‌های دامنه دار در جهت مطامع اقتصادی و ایجاد انحصار از سوی کسانی است که پشت صحنه قرار دارند. هرچند که رای دهندگان و صادرکنندگان آرا، از اهداف پشت پرده این جریانات اصلا اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: جامعه داروسازی کشور به عنوان پیش قراولان و پیشتازان علوم پزشکی کشورمان در جهان، که بارها شایستگی‌های علمی خود را در دنیا، به رخ جهانیان کشیده‌اند، به اشکال مختلف مورد تهدید قرار گرفته‌اند و متاسفانه عدم وجود اتحاد در این جامعه، ضریب اثرگذاری این تهدیدها را افزایش داده است.

بقایی تاکید کرد: اینجانب بارها تاکید کرده‌ام که انجمن داروسازان ایران، نیازمند یک زیرمجموعه جدید با عنوان کمیته صیانت از داروسازی کشور است تا تهدیدهای کوچک و بزرگ را مرتبا رصد کرده و مانع شکل گیری بحران های اینچنین شود.

وی اضافه کرد: با همه دست اندازها و معضلاتی که پیش روی داروسازان کشور قرار می‌گیرد، خوشبختانه شاهد هستیم که داروسازان کشور هرگز از حقوق خود عقب نشینی نکرده‌اند، هرچند که نتوانسته‌اند به معنای واقعی کلمه از آن صیانت کنند و بی‌تردید اگر کمیته صیانت از داروسازی کشور در زیرمجموعه انجمن داروسازان کشور شکل بگیرد، قطعا هم به اتحاد جامعه داروسازی کمک بسزایی خواهد کرد و هم پتانسیل ها وظرفیت های بالقوه را تحرک خواهد بخشید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت داروسازی ایران بقایی انجمن داروسازان ایران جامعه داروسازی داروسازان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها