Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@08:16:37 GMT

صراط بهشت در گفتار صدیقه طاهره(س)

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۸۵۹

صراط بهشت در گفتار صدیقه طاهره(س)

قرآن و حدیث اهل‌بیت(ع) بهترین منبع الهام‌بخش حقوق مادران است. پیامبر خدا (ص) و دختر پیامبر حضرت فاطمه زهرا (س) مادر امامان (ع) نیز بهترین آموزگاران روش مناسب برخورد فرزندان با مادران‌اند.

حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جواهری/

قرآن و حدیث اهل‌بیت(ع) بهترین منبع الهام‌بخش حقوق مادران است. پیامبر خدا (ص) و دختر پیامبر حضرت فاطمه زهرا (س) مادر امامان (ع) نیز بهترین آموزگاران روش مناسب برخورد فرزندان با مادران‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتار و رفتار صدیقه طاهره (س) درباره شیوه تعامل و ارتباط با مادر برای جهانیان آموزنده و راهگشاست. ایشان درباره وظایف فرزند در ارتباط با مادر فرموده‌اند: «إلزَم رِجلَها ؛ فَإنَّ الجَنَّه تَحتَ أقدامِها»؛ پیوسته ملازم و همراه پای مادر باش و او را رها مکن و او را یاری نما؛ زیرا بهشت زیر قدم‌های مادر است. واژه «الزم» در این گفتار فاطمی، فعل امر است و لزوم و وجوب همپایی فرزند و همقدمی و همگامی و همکاری با مادر را بیان می‌کند. فرزند باید در خدمت به مادر همپا و همراه وی شود و از او جدا نشود و از کمک خسته نشود و این پیوستگی و چسبندگی همواره ادامه یابد و تا مادر زنده است، پایدار بماند.

دختر پیامبر خدا دلیل این ملازمت و همراهی را نیز در همین حدیث آموزش داده‌اند. «فَإنَّ الجَنَّه تَحتَ أقدامِها»؛ بهشت زیر پا و قدم‌های مادر است. بی‌تردید «جنّت» بهترین جایگاه الهی و هدف و مقصود اولیاء‌الله است. در قرآن و حدیث همواره بهشت و بهشتیان ستایش شده‌اند و نهایت همه خوبی‌ها ورود به بهشت خواهد بود. حضرت فاطمه زهرا (س) آموزگار راه بهشت و سرور و بزرگ بانوان و زنان بهشتی است. این بیان لطیف، ضرورت رعایت همه زیبایی‌ها و نیکی‌های گفتاری و رفتاری را در مواجهه فرزند با مادر به جهانیان آموزش می‌دهد.

همین حقیقت را پیامبر خدا (ص) نیز به سلّمی یادآوری نموده‌اند. سلّمی گفته است: «اتیتُ النبی (ص) استشیره فی الجهاد»؛ خدمت پیامبر خدا رسیدم با ایشان درباره جهاد مشورت کنم. پیامبر فرمود: «اَلَک والده؟»؛ آیا برای تو مادر است و مادرت زنده است؟ گفتم: آری! پیامبر فرمود: «فاکرمها فإنّ الجنّه تحت رجلیها»؛ برو پس مادرت را گرامی بدار و او را تکریم نما، زیرا بهشت زیر دو پای مادر است.

همه دختران و پسران و زنان و مردان جهان مخاطبان این فرمان نبوی و فاطمی بوده‌اند و خواهند بود. بدیهی است مادران باایمان براساس فطرت توحیدی و احساس و عواطف مادری، همواره خیر و صلاح و فلاح و سعادت و تکامل الهی فرزندان خود را می‌خواهند؛ بنابراین بهبود روابط فرزندان و مادران، عامل دفع و رفع بسیاری از بحران‌های اخلاقی معاصر است و راه بهشت را به روی خانواده‌ها و اجتماع می‌گشاید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهشت حضرت زهرا س حضرت فاطمه زهرا دختر پیامبر قرآن و حدیث پیامبر خدا بهشت زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند