Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فتاحی اظهار داشت: آبرسانی به 250 روستا در استان یزد به صورت سیار انجام می شود که از این تعداد حدود 170 روستا در شهرستان تفت واقع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فتاحی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص آبرسانی سیار به روستاها گفت: در سال گذشته آبرسانی به  300 روستا در استان یزد به صورت سیار انجام می شده  که از این تعداد  بیش از 200 روستا در شهرستان تفت واقع شده بودند و خوشبختانه امسال این آمار به 250 روستا در استان کاهش یافته  و تعداد روستاهای شهرستان تفت نیز که آبرسانی سیار برای آن ها انجام می شود به  170 مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارندگی های خوبی که اخیرا در استان شد؛ آبدهی قنات و چشمه های برخی روستاها را در پی داشته است و همچنین چند پروژه آبرسانی به روستاهای تفت به بهره برداری رسیده  که در مجموع باعث کاهش تعداد روستاهایی که آبرسانی سیار برای آن ها انجام می شود شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد تصریح کرد: برخی از روستاها از نعمت آب لوله کشی برخوردارند اما به دلیل کیفیت پایین آب، صرفا برای امور بهداشتی از آب لوله کشی استفاده می شود و نمی توان برای شرب از آن استفاده کرد و از این رو برای تامین آب شرب این روستاها آبرسانی سیار انجام می شود.

فتاحی با اشاره به نصب تانکرهای آب در کوچه و معابر روستاها گفت: نیاز به آبرسانی در فصول مختلف سال متفاوت است به طوری که در فصول سرد سال به دلیل کاهش جمعیت در روستا کمتر از سایر فصول است اما در مجموع، سال گذشته 250 هزار مترمکعب آبرسانی سیار به روستاهای تفت انجام شده است.

وی با اشاره به کمتر بودن هزینه انتقال آب از طریق لوله کشی نسبت به آبرسانی سیار عنوان کرد: هزینه  آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان تفت در سال گذشته حدود سه میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آبرسانی سیار به روستاها روستا در استان سیار انجام انجام می شود شهرستان تفت استان یزد سال گذشته لوله کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی در لرستان، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰.۲۵ است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان، بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش‌بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

وی افزود: قرارداد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به‌زودی نهایی می‌شود.

کد خبر 6098069

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان