Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تاکید معاونت بر این است که هرگونه مجوز برای ازدواج زیر ۱۳ سال در قانون متوقف شود گفت: امیدواریم به دلیل اهمیت این موضوعات و ضرورت اصلاح قانون تلاش کنیم در انتخابات آینده افرادی را به مجلس بفرستیم که به این اصلاحات اعتقاد دارند. به نظر این موضوع حداقل دلیلی است که با وجود همه دل نگرانی‌ها باید در موضوع انتخابات مجلس مشارکت داشته باشیم، زیرا افرادی هستند که هیچ اعتقادی به این اصلاحات ندارند و معتقدند همه اینها مسایل نادرستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست خبری که امروز به مناسبت «هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر» در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته زن گفت: در حوزه عدالت جنسیتی یکی از کارهایی که مطرح است بحث اصلاح و بازنگری قوانین است که شورای فقهی و حقوقی معاونت آن را دنبال می‌کند. شورای فقهی و حقوقی معاونت در دوسال اخیر بسیار فعال بوده است و ما ۱۰ لایحه را پیگیری کردیم که ۵ مورد آن به دولت رفته است.

نظر مثبت دولت برای توقف ازدواج دختران زیر ۱۳ سال 

وی در بخش دیگری با اشاره به موضوع اصلاح قانون مربوط به سن ازدواج تاکید کرد: تاکید معاونت بر این بوده که هرگونه مجوز برای ازدواج زیر ۱۳ سال در قانون باید متوقف شود که نظر کمیسیون لوایح مثبت بوده است و امیدواریم طی این هفته خبرهای خوبی بدهیم.

ابتکار ادامه داد: کودک همسری و ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال نه در شان دختران ایرانی است و نه با اقتضائات بهداشت جسمی و سلامت روان تناسب دارد و باید در قانون این اصلاح انجام دهیم که امیدواریم این موضوع به عمر مجلس کنونی برسد. امیدواریم به دلیل اهمیت اینگونه موضوعات و ضرورت اصلاح قوانین حداقل تلاش کنیم در انتخابات آینده افرادی را به مجلس بفرستیم که به اینگونه اصلاحات اعتقاد دارند و برای آینده می‌توانند مسیری را از امید برای تغییرات مثبت و بهبود شرایط به وجود آورند.

معاون زنان رییس جمهور در این رابطه ادامه داد: به نظر این موضوع حداقل دلیلی است که باید با وجود همه دل نگرانی‌ها در انتخابات مجلس مشارکت داشته باشیم، زیرا افرادی هستند که هیچ اعتقادی به این نوع اصلاحات ندارند و معتقدند همه این مسایل، مسائل نادرستی است و به دنبال نوعی عقب گرد هستند؛ امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چراکه جامعه ما به اندازه کافی از این رفت و برگشت‌ها لطمه دیده است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان روز مادر انتخاب درست انتخابات مجلس یازدهم زیر ۱۳ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شهلا نوری افزود: مشاوره قبل ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج در راستای رضایتمندی از زندگی زناشویی، آموزش مهارت روان‌شناختی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در رابطه با ازدواج به‌موقع از مجموعه اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت است.

او با بیان اینکه نرخ باروری در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است افزود: میزان فرزندآوری از هفت فرزند در سال ۱۳۵۸ به ۱.۸ فرزند در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به صورت مقطعی تا سال ۱۳۹۵ میزان نرخ باروری افزایش یافت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر مجدداً روند فرزندآوری کاهش یافت، تا جایی‌که نرخ باروری در استان همدان به ۱.۵۷ رسید.

شهلا نوری افزود: نرخ باروری در دراز مدت بر نرخ رشد جمعیت تأثیر می‌گذارد و یا حتی موجب منفی‌شدن رشد جمعیت و پدیده سالخوردگی و پیری جمعیت می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در کاهش فرزندآوری افزایش سن ازدواج و تأخیر در زمان بارداری است به‌گونه‌ای‌که تأخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از عوامل مهم تأثیرگذار کاهش نرخ باروری در کشور دانست و تصریح کرد: عوامل مختلفی همچون فاصله‌گذاری بین تولد فرزندان، افزایش سن ازدواج، تک‌فرزندی، افزایش میزان ناباروری بر کاهش نرخ باروری و افزایش پدیده پیری جمعیت در کشور تأثیر می‌گذارند.

دیگر خبرها

  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد