Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری شینهوا، فضاپیمای سیگنوس سوار بر راکت «آنتارس» که توسط شرکت «نورتروپ گرومان» ساخته شده است، ساعت ۳:۲۱ دقیقه بعدازظهر شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب شد. فضاپیمای سیگنوس حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب با موفقیت از راکت آنتارس جدا شد و به سمت ایستگاه بین المللی فضایی پرواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیگنوس حامل ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم محموله از جمله تجهیزاتی برای آزمایش کشت بافت و فاژ درمانی (درمان عفونت ها) است. از جمله تجهیزات دیگری که این فضاپیما حامل آن است، می‌توان به یک دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی جدید اشاره کرد که می‌تواند در لحظه تصویربرداری در محل و انجام اندازه گیری‌ها در مقیاس میکرو و نانو را در ایستگاه بین‌المللی فضایی فعال کند.

محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می‌گویند از آنجایی که نمونه‌های ذرات کوچک را نمی‌توان به زمین منتقل کرد، توانایی شناسایی ذرات کوچک برای خدمه پرواز و اکتشافات در اعماق فضا در ورای مدار پایین زمین (LEO) ضروری است. 

فضاپیمای باری سیگنوس علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی، همچنین حامل میوه و سبزیجات تازه برای خدمه ایستگاه بین‌المللی فضایی است. سیگنوس روز سه شنبه در ایستگاه بین‌المللی فضایی پهلو می‌گیرد و تا سه ماه در این ایستگاه باقی می‌ماند و بعد با حدود ۳ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم زباله به زمین باز می‌گردد.

برچسب‌ها خبرگزاری شین‌ هوا ناسا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناسا ناسا ایستگاه بین المللی فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در همین دولت کلید خورد، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام دهیم که پایگاه بسیار راهبردی و استراتژیکی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار،بسیار پایگاه استراتژیک و راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)