Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بیژن زنگنه» امروز (یکشنبه) در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه در محل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه یکسال است به شرکت های دانش بنیان تمرکز کرده ایم، ادامه داد: تا پیش از این، دستگاه های اصلی تقاضاکننده در این فضا نبودند، شرکت های دانش بنیان نیز از این ظرفیت استفاده نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال ۷۶ کل هیات علمی بالا دستی نفت ۵ نفر هم نبود و در دانشگاهی مانند نفت بخش بالادستی نداشتیم. اما در بهترین دانشگاه های ایران در آن دوره آزمایشگاه ها تجهیز شد و حتی برای تربیت اساتید، افرادی به خارج اعزام شدند و به اتکای این آموزش ها و کرسی های علمی انستیوهای نفت تشکیل دادیم تا پژوهش و مطالعه انجام شود.
وزیر نفت تاکید کرد: بر همین اساس، با دانشگاه ها برای مطالعه میادین نفتی با محوریت افزایش ضریب بازیافت نفت قرارداد بستیم.
وی با بیان اینکه اکنون ضریب بازیافت میادین نفتی در ایران زیر ۳۰ درصد است، گفت: به ازای هر یک درصد افزایش ضریب بازیافت، بیش از ۷ میلیارد بشکه نفت به نفت قابل برداشت اضافه می شود که می تواند ۴۰۰ میلیارد دلار به ثروت ملی اضافه کند.
زنگنه تاکید کرد: کار با شرکت های دانش بنیان می تواند در صنعت نفت تحول آفرین باشد.
ما بیش از حوزه های مهندسی در بخش غیرمهندسی نیازمند نوآوری هستیم.
وی گفت: به طور مثال، قاچاق سوخت یک مسئله است اما ربطی به موارد مهندسی ندارد بلکه نیازمند طراحی سیستم است.
وزیر نفت ادامه داد: برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ۱۸ هکتار زمین در ری به این امر تخصیص پیدا کرد و تا چند ماه اینده بخش اول آن به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته مجوز صندوق پژوهش وفناوری صنعت نفت با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان صادر شد، افزود: این صندوق می تواند پشتوانه مالی برای شرکت های دانش بنیان باشد.
زنگنه با بیان اینکه شرکت هایی که در پارک ری مسقر شوند از کمک های وزارت نفت بهره می برند، تاکید کرد: در زمینه پایین دستی و اکتشاف نیز با دانشگاه ها قرارداد امضا کردیم.

به گزارش ایرنا، در این رویداد، ۴۰ نشست در ۳ روز برگزار خواهد شد و نیازهای فناورانه اعلام می شود.
همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای ۲۵۰ شرکت دانش بنیان، فناور و استارتاپ نیز برگزار است.
گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت و نیازهای فناورانه، از امروز ۲۷ بهمن تا روز سه شنبه ۲۹ بهمن در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

برچسب‌ها بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت بهمن شرکت دانش بنیان نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت بهمن شرکت دانش بنیان نفت بیژن زنگنه بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت بهمن شرکت دانش بنیان نفت شرکت های دانش بنیان نیازهای فناورانه ضریب بازیافت استارتاپ ها میادین نفتی دانشگاه ها صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان از امروز (چهارشنبه) با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به‌کار کرد و تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری دایر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان با همت معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی تا چهاردهم اردیبهشت جاری ادامه دارد.

کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل‌ونقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد.

ساعات بازدید از نمایشگاه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749586

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد