Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ولنگاری فرهنگی آسیب‌ اجتماعی جامعه امروز است که دشمن برای متلاشی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی شب گذشته در آیین گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) با تشریح نقش و اهمیت زنان و مادران در پیروزی و تحکیم انقلاب اسلامی عنوان کرد: مشرکان به گمان باطل خود فکر می‌کردند که پیامبر اسلام (ص) دینش بعد از خودش از بین می‌رود، ولی خداوند متعال با نزول سوره مبارکه کوثر، این نوید را به پیامبر داد که شجره طیبه نبوت و امامت از نسل پیامبر از طریق حضرت زهرا (س) امتداد می‌یابد و در حقیقت مشرکان و کافران خودشان ابتر و مقطوع النسل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود حضرت زهرا (س) را قوت قلب و مایه آرامش پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها سیده زنان عالم لقب گرفته و یکی از القاب آن بانوی دو عالم، ام ابی‌ها است و آن حضرت همان کوثری است که خداوند تبارک و تعالی مقدر فرمود که ذریه پاک و مطهر پیامبر اسلام از وجود ایشان باشد.

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که نگاه اسلام به زن نگاهی همراه با تکریم است، تأکید کرد: اسلام در خلقت و آفرینش هیچ تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده و معتقد است زن تفاوتی با مرد ندارد و تنها عاملی که باعث بالا رفتن ارزش انسان می‌شود، رعایت کردن تقوای الهی است و  نژاد، قبیله و جنسیت هیچ تأثیری در کرامت انسان‌ها ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در بعد اجتماعی و سیاسی الگوی بارزی برای زنان جامعه اسلامی است و سیده زنان عالم لقب گرفت، چون صفات برجسته و نیکوی او همگی الهی بودند، آن حضرت همسری مهربان، زمان‌شناس و لایق برای امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بود و در عین حال شخصیتی بود که با تمام توان از حریم نبوت و ولایت دفاع کرد.

وی گفت: دشمن دنبال شخصیت زن نیست و در بعد سیاسی اجتماعی و عبادی دشمن تلاش می‌کند فرهنگ عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی بگیرد و ولنگاری فرهنگی که امروز در جامعه شکل ‌گرفته و رو به افزایش است از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که فرهنگ غرب برای متلاشی کردن خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی کرده است.

حجت‌الاسلام سروستانی بیان کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها مادری مهربان و توانمند بود و در عرصه تربیت، فرزندان همچون حضرت امام حسین (ع)، سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت زینب (س) را تربیت کرد که هر کدام در موقعیت خود نقش بسزایی برای احیای سنت نبوی ایفا کردند و این بهترین تربیتی است که می‌تواند الگوی ارزشمندی برای مادران جامعه اسلامی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به میلاد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ادامه داد: حضرت امام خمینی (رض) تربیت‌یافته مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها است و ولادت ایشان مصادف شده است با این روز که امام بزرگوار هم در عمل ارادت و عملی کردن سیره خاندان رسالت را سرلوحه کار خود قرار داده و رمز موفقیت این شخصیت الهی در گرو ارادت و تبعیت از سیره اهل بیت پیامبر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی امام خمینی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ولنگاری فرهنگی جامعه اسلامی حجت الاسلام حضرت امام حضرت زهرا سلام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان سمنان با حضور نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز است.

وی ضمن بیان اینکه واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده است، افزود: می‌بایست کوشید تا در زمینه‌های فرهنگی نیز از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان نیز دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی و فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی است، ابراز داشت: باید کوشید تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری موفق و اثر گذاری را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

وی یکی از دغدغه‌های جدی استان سمنان را موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه برشمرد و افزود: باید در این خصوص اقدامات مؤثر و راهبردی صورت گیرد.

کد خبر 6095033

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت