Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ۲۰ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و مهم استان البرز، اظهار کرد: این پروژه‌ها که در اصل اجرای آن از سال قبل آغاز شده است، زیرساختی بوده و برای استان بسیار پراهمیت است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری و یا حوزه کشاورزی در زمینه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای تعریف شده است، افزود: تعدادی نیز مشتمل بر پروژه‌های مهم راه و شهرسازی از جمله ادامه آزادراه همت و یا بزرگراه شمالی است، به یقین بهره برداری از ۲۰ طرح و پروژه مهم اقتصاد مقاومتی البرز موجب تغییراتی در سایر بخش‌های اقتصادی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه امسال اجرای بسیاری از پروژه‌های اقتصادی در استان البرز دنبال شده است، افزود: قسمت اعظم این پروژه‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسد، یکسری از این پروژه‌ها مشتمل بر ایجاد ظرفیت اشتغال برای واحدهای صنعتی است.

شاهمرادی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری ها در بخش صنعت آنچنان ورود بخش دولتی را نداشته‌ایم، گفت: خوشبختانه بیشتر سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه صنعت استان توسط بخش خصوصی بوده است، سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی موجب وجه تمایز صنعت استان البرز با دیگر استان‌های کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های صنعت استان البرز از جمله تولید دارو که موجب شده که جزو صادر کنندگان در این حوزه باشیم، بیان کرد: به طور تقریبی بیشترین تعداد واحدهای داروسازی کشور در استان البرز واقع است، تعداد بیشماری از واحدهای دانش بنیان در زمینه تولید دارو نیز در البرز مستقر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تاکید بر اینکه استان البرز در صنایع غذایی صادر کننده عمده به سایر کشورها است، افزود: در این راستا تنها کارخانه‌های تولیدکنندگان فروکتوز در البرز واقع است.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد قطعات خودروی کشور در البرز ساخته می‌شود، گفت: در صنایع پایین دستی پتروشیمی واحدهای متعدد و برند داریم، در صنایع پزشکی تولید ست‌های دیالیز در کشور تنها در البرز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چندین واحد صنعتی در حال ساخت در البرز داریم که اکنون مراحل پایانی احداث این واحدها در حال انجام است، عنوان کرد: به عنوان نمونه یکی از این واحدها صنعتی در نتیجه همکاری مشترک با سرمایه گذاری کشور دانمارک و در زمینه انسولین تزریقی قرار است راه اندازی شود و تا کمتر از ۴ ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد و انحصاری‌ترین واحد در این راستا در خاورمیانه است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، حوزه اقتصادی استان البرز به ویژه حوزه صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و زیرساخت‌ها در این زمینه نیز در مرحله تکمیل و شکل گیری است.

شاهمرادی با بیان اینکه البرز جزو معدود استان‌های کشور است که شهرک تخصصی دارو دارد، توضیح داد: در کنار آن کار در شهرک‌های صنعتی با فعالیت پیوسته و پر انرژی ادامه دارد و علیرغم شرایطی که تحریم‌ها در کشور ایجاد کرده است اثرات مثبتی از جمله رشد ۳۳ درصدی صادرات در سال جاری نسبت به سال گذشته حادث شده است.

وی همچنین گفت: به یقین البرز آینده‌ای روشن در زمینه تولیدات دانش بنیان و یا فعالیت صنایع جدید خواهد داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان های کشور پتروشیمی دارو راه و شهرسازی سرمایه گذاری انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز سرمایه گذاری ها پروژه ها استان البرز بهره برداری صنعت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پروژه چهارباغ گفت: تهران شهری پر جمعیت با آلودگی‌های مختلف است و نیاز به توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت به وضوح احساس می‌شود و البته در این زمینه اقدامات مختلف و متنوعی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پروژه چهارباغ است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ۴۵ هکتار مساحت دارد افزود: بناست تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باغ‌های ایمان، بهشت، آفرینش و دانش در کنار افزایش آمار فضای سبز تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، احداث شده و خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه کنند.

محمدخانی با بیان اینکه این مجموعه از دسترسی خوبی برای شهروندان برخوردار است عنوان کرد: طرح اتصال به اراضی مصلای مرکزی حضرت امام خمینی (ره) در مساحتی حدود ۷ هکتار احداث خواهد شد و این محدوده از ضلع شمال به بزرگراه همت، از ضلع شرق به بزرگراه شهید حقانی، از ضلع جنوب به بزرگراه شهید سردار سلیمانی و از ضلع غرب به مجموعه حکمت صدرا ختم می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص مبانی نظری چهار باغ خاطرنشان کرد: این پروژه شامل چهارباغ با مبانی نظری خاص خود بوده که هدف آن نمایش و ارائه مفاهیم مذهبی در قالب فضایی تفرجی و تفریحی است.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به‌عنوان کارفرما، سازمان مهندسی شهرداری تهران به‌عنوان مدیر طرح، شرکت مهندسان مشاور ایمن راه به عنوان طراح و مشاور و مجموعه ویژه شهید رجایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار مسئولیت احداث این پروژه را بر عهده دارند.

محمدخانی ضمن اشاره به دسترسی‌های داخلی مجموعه چهارباغ اذعان کرد: با افتتاح این مجموعه توسعه فضای سبز شهر تهران روند صعودی به خود می‌گیرد به همین دلیل سعی می‌کنیم دسترسی و استفاده از این مجموعه برای همه شهروندان راحت باشد و ماشین آلات مختلف اعم از ماشین‌آلات خدماتی، اورژانسی، تشریفاتی و همچنین خودرو‌های برقی برای جابه‌جایی معلولان و سالمندان، جاده پیرامونی در اطراف پروژه احداث خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی در بخش دیگری از این پروژه جانمایی شده است که در ۴ طبقه و با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ خودرو در ضلع جنوب باغ ایمان و شمال بزرگراه شهید سلیمانی احداث می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این فضا را برای استفاده شهروندان در اختیارشان بگذاریم، اما زمان تعیین شده برای آماده‌سازی این پروژه تیرماه سال‌جاری بوده که فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد