Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:32:08 GMT

تندیس سردار سلیمانی در دستان چهره های مردمی سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۴۸۶۱

تندیس سردار سلیمانی در دستان چهره های مردمی سال ۹۸

به گزارش روابط عمومی برنامه فرمول یک، مراسم معرفی چهره‌های مردمی سال ۹۸ شب گذشته شنبه ۲۶ بهمن‌ماه با حضور سیدعلی ضیا مجری و تهیه کننده این برنامه، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مرتضی میرباقری معاون سیما، سعید اوحدی دبیر شورای سیاست گذاری و هماهنگی انتخاب چهره مردمی سال، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر ارشاد، مهرانه رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم همچنین از چهره های برتر مردمی سال گذشته همچون یوسف اصلانی، عصمت احمدیان، طناز بحری، نورالدین توسلی، حاج کاظم کبیر، مجتبی محمدی و ... تقدیر شد.
میرباقری در این آیین با اظهار امیدواری از اینکه رسانه ملی تمام ظرفیت خود را به صحنه بیاورد و تمام ابعاد این حرکت را تقویت کنیم، تاکید کرد: باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. نقش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه بسیار مهم است. در کنار انواع سرمایه‌های شناخته شده‌ای که در جهان داریم مثل سرمایه نیروی انسانی، سرمایه‌های طبیعی و اقتصادی، دانشمندان بر سرمایه‌های اجتماعی نیز تاکید کرده‌اند که می‌تواند سرمایه‌های دیگر را در کنار هم قرار داده و حتی به آن‌ها ضریب دهد. رضایت، مشارکت، اعتماد از شاخص‌های سرمایه اجتماعی است.

معاون سیما با ابراز امیدواری که این حرکت امسال و سال‌های آینده بالنده‌تر شود، خاطرنشان کرد: رسانه ملی بنا دارد زمینه های ظهور و بروز سرمایه عظیم اجتماعی موجود در کشور را فراهم کند. این سرمایه‌ها به شدت امتناع دارند که کارشان تبلیغ شود، ولی وظیفه ماست که آن‌ها را معرفی کنیم.

میرباقری با بیان اینکه یکی از مزایای طرح معرفی چهره مردمی تقویت سرمایه‌های اجتماعی خرد است تصریح کرد: این وظیفه حاکمیت بوده که برای انجام وظایف بنیادین خود به این امر بیش از پیش توجه کند و زمین شکوفایی این حرکت عظیم را فراهم کند. ما افتخار می‌کنیم چنین مسئولیتی را برعهده داریم و دست تمامی کسانی را که در این زمینه یاری‌مان می‌کنند می‌فشاریم.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نفس کشیدن بین انسان‌های نیکوکار توفیق می‌خواهد تصریح کرد: معتقدم که معرفی چهره های سال یک ضرورت است و نظام آموزشی و جامعه ما به این کار نیازمند بوده و از آن نیرو می‌گیرد و برای همبستگی ملی و رواج خوبی‌ها این کار ارزشمندی است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه فراگیرترین رفتار آدم‌ها یادگیری است، تاکید کرد: همچنان‌که تنفس حیات این جهانی ما را مهیا می‌کند، حیات اجتماعی و فکری و معنوی، شخصیت و هویت ما به جریان یادگیری وابسته است. تمدن و فرهنگ و هر آنچه اکنون می‌بینیم محصول یادگیری است. آدم‌ها را به تناسب یادگیری خود می‌توان دسته‌بندی کرد. همه تحولات جامعه مرهون یادگیری است.

ما آن‌گونه عمل می‌کنیم که آموخته‌ایم. یکی از مهم‌ترین انواع یادگیری از طریق مشاهده است که ما انتخاب می‌کنیم به چه چیز نگاه کنیم و از چه کسانی بیاموزیم. اسلام به این موضوع در چهره الگوها می‌توان میزان یادگیری را در نظر گرفت، بسیار پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری چنین مراسمی نیاز جامعه است. با چنین مراسمی عرصه تربیت را تقویت می‌کنیم و به انسان‌ها مجالی برای یادگیری بیشتر می‌آموزیم. الگوها می‌توانند دل‌ها را به هم نزدیک کنند.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی نیز یک الگوی بی‌نظیر بود که شهادتش شور عجیبی ایجاد کرد و برای آن تمام ایران قیام کرد خاطرنشان کرد: الگوها نقش مهمی در حیات اجتماعی ما دارند و این کار نقش مهمی در جامعه ما دارد. جامعه ما خوب یاد گرفته که مطالبه‌گر باشد اما ای کاش کنار این موضوع روح مسئولیت‌پذیری نیز آموزش داده می‌شد. آنچه باقی می‌ماند عمل نیکوست که در چهره‌های مردمی وجود دارد و من با افتخار دست این دوستان را می‌فشارم و می‌بوسم.

در این مراسم سعید اوحدی دبیر شورای سیاستگذاری و هماهنگی نیز اظهار کرد: دیدن چهره‌های مردمی سال گذشته مجدد خاطره‌های خوب سال گذشته را زنده کرد. البته امروز شنیدم خانم نرگس کلباسی بیمار شدند و ما از ملاقات‌شان محروم شدیم. ان‌شالله سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

پیامبر اسلام درباره شاخص شایسته‌ترین مردم فرمونده اند شایسته‌ترین افراد انسان‌هایی هستند که از ظرفیت وجودی خود در جهت رشد و تعالی انسان‌های دیگر استفاده می‌کنند. چهره‌های مردمی سال افرادی از همین گروه هستند که در جامعه ما ناشناخته بودند و نمی‌خواستند شناخته شوند. این کار ارزشمندی است که توسط برنامه فرمول یک انجام شده و شایسته تقدیر است.

اوحدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای معرفی خادمان مردمی تاکید کرد: همچنین رهبر انقلاب هم از صداوسیما درخواست داشتند تا چهره‌های ‌خادم مردم را به مردم بشناسانند و معرفی چهره‌های مردمی سال نیز در همین راستا انجام شده است. یک جامعه نمی‌تواند ادعای فرهنگ کند، مگر آن‌که فرهنگ خود را در جامعه حاکم کرده باشد. یکی از اهداف اصلی چهره مردمی سال معرفی الگوهایی بود که خودشان به ساختن جامعه و حاکم کردن فرهنگ در جامعه پرداخته بودند.

وی افزود: همه مسئولان درخواست داشتند تا چهره مردمی سال به صورت ملی برگزار شود. همچنین این درخواست مطرح است که معرفی چهره مردمی پایان راه نباشد، بلکه آغاز راه باشد. همچنین همه می‌دانند که شهید سردار سلیمانی نیز الگوی واقعی و چهره مردمی بوده و از این جهت تندیس چهره مردمی سال قرار است تندیسی از سردار سلیمانی باشد.

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ابتدا یک هزار و ۲۰۰ چهره برای این طرح به ما معرفی شدند که از این میزان بالای ۳۴۰ چهره به سازمان معرفی شده و بر اساس معیارهای موجود به ۱۰ چهره می‌رسیم که از بین آنها رای‌گیری شده و مردم چهره مردمی سال را معرفی می‌کنند. امیدوارم با برگزاری موفق طرح چهره مردمی سال در ایران بتوانیم در آینده نزدیک این طرح را در کشورهای فارسی‌زبان نیز برگزار کنیم. امیدوارم این اتفاق زمینه‌ای برای فتح تمدن اسلامی در چله دوم انقلاب باشد. همچنین امیدواریم رویکرد ما در سال ۱۴۰۰ طوری باشد که بتوانیم چهره مردمی جهانی را انتخاب کنیم.

مومنی شریف رییس حوزه هنری نیز تصریح کرد: در حالی که خبرهای بد زودتر می‌پیچد و مورد توجه قرار می‌گیرد، به صداوسیما و برنامه فرمول یک که بنا را بر این گذاشتند که خوب‌ها و قهرمانان را معرفی کنند تبریک می گویم. کشور ما کشور قهرمانان است که در معرفی آنها غفلت کرده‌ایم. سردار سلیمانی با شهادتش دنیایی را تکان داد. بنابراین معرفی قهرمانان کار بسیار شایسته ای است و مردم ما نیاز دارند که آدم‌های خوب و فداکار به آن‌ها معرفی شوند چون حالشان خوب می‌شود. 

برچسب‌ها شبکه نسیم صدا و سیما مرتضی میر باقری مقام معظم رهبری محمد خدادی جشنواره فیلم فجر مجید زین العابدین حوزه هنری وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه نسیم صدا و سیما مقام معظم رهبری محمد خدادی جشنواره فیلم فجر مجید زین العابدین حوزه هنری وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی شبکه نسیم صدا و سیما مقام معظم رهبری محمد خدادی جشنواره فیلم فجر مجید زین العابدین حوزه هنری وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی سرمایه های اجتماعی وزیر آموزش و پرورش چهره های مردمی سال برنامه فرمول یک معرفی چهره چهره مردمی سال سردار سلیمانی حاجی میرزایی حوزه هنری سال گذشته سرمایه ها محسن حاجی جامعه ما انسان ها آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از۱۳۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟