Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید عمر صدساله تاسیس مهدهای کودک در ایران گفت : مهارت های شناختی و مهارتی کودکان در مهد کودک افزایش می یابد .
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، فرید براتی سده در مراسم افتتاح 7 باب مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: طبق تحقیقاتروان‌شناسی کودکانی که در مهد کودک آموزش دیده و با دوستان خود وقتمی‌گذرانند، از لحاظ مهارت‌های شناختی و فکری قوی‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویتصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در بین خانواده‌ها و کودکان این است کهبعضی از خانواده‌ها و افراد علاوه بر اینکه تمایل دارند کودکان در خانهآرام و ساکت باشند، در مهد کودک نیز آرام باشند ولی ما باید اجازه دهیم کهکودکان در مهد کودک به بازی و شادی بپردازند تا از این طریق علاوه بریادگیری منابع اجتماعی، شناختی و فکری آن‌ها نیز ساخته شود که امیدواریم درمهدهای کودک این فضا برای کودکان فراهم شود.
براتی سده با یادآوریاین که مهدهای کودک زمینه را برای شادی کودکان فراهم می‌کنند، ادامه داد:اگر بخواهیم به قدمت ایجاد مهدهای کودک در کشور اشاره کنیم، صبغه تشکیل اینمراکز به یک قرن پیش در ایران بازمی‌گردد و آنچه که از آن به عنوان اصل وپایه شکل‌گیری این مراکز بود، امروز نیز بر پایه همین اصول فعالیت می‌کنند.
مدیرکلبهزیستی استان زنجان نیز گفت: یکی از شاخص‌های توسعه، بحث آموزش کودکانپیش‌دبستانی است و ما از همه‌ تلاش خود را در جهت آموزش بهتر کودکاناستفاده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کودکان باید کودکی کنند، اظهارکرد: همه تلاش‌ها بر این است تا در مهدهای کودک فضای مناسب و سالمی برای رشد وتربیت کودکان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کودکان در مهد کودک مهارت های شناختی کودکان فراهم مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی