Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان واحدهای تعمیری و تخریبی تکمیل شده در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری کانکس های خود و انتقال آن ها به خارج از شهر اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: مالکان واحدهای تعمیری و آن دسته از واحدهای تخریبی که کار ساخت و ساز آن ها به پایان رسیده تا پایان هفته نخست اسفند ماه سال جاری فرصت جمع آوری کانکس های خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار سرپل ذهاب گفت: در صورت جمع آوری نکردن کانکس ها شهرداری آن ها را مصادره خواهد کرد.

او افزود: معابر عمومی، اماکن تفریحی و بسیاری از فضاهای سبز سطح شهر در روزهای پس از زلزله به کمپ‌های اسکان موقت تبدیل شد که باگذشت ۲ سال و چند ماه از زلزله بیشتر این اماکن با توجه به مطالبه عمومی مردم و برنامه ریزی مسوولان استانی و شهرستانی و مشارکت مردم با اخطار قبلی شهرداری و آماده کردن وسایل حمل و نقل رایگان و برنامه ریزی برای جانمایی آن ها در کمپ‌های اسکان موقت موجود پاکسازی شده و برای استفاده عموم مردم توسط شهرداری بازسازی شده است.

حیدری اضافه کرد: زمین لازم برای ساخت مسکن مستاجران واحدهای تخریبی شهرستان تامین شده  و مستاجرانی که کانکس خود را جمع آوری کرده و خانه اجاره کنند در اولویت واگذاری زمین خواهند بود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسوولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

برچسب‌ها سرپل ذهاب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور زلزله سرپل ذهاب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور زلزله سرپل ذهاب تا پایان کانکس ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • واکنش رونالدو پس از ثبت رکورد جدید
  • رونالدو:‌ رکوردها به دنبال من هستند
  • رئال مادرید و تنها دو کلین شیت دیگر تا رکوردشکنی در لالیگا
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس