Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:37:05 GMT

اردوغان: ترکیه تمایلی به اشغال خاک سوریه ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۳۵۹

اردوغان: ترکیه تمایلی به اشغال خاک سوریه ندارد

به گزارش رسانه‌های ترکیه در روز یکشنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این مطلب را در مراسم اهدای جوایز به اعضای جدید حزب عدالت و توسعه در استانبول عنوان کرد.

اردوغان افزود: مشکل موجود در ادلب تا زمان عقب‌نشینی نیروهای دولت سوریه به مرزهای تعیین شده در توافق سوچی حل نخواهد شد.

وی مدعی شد: حل مسئله ادلب با پایان دادن به اقدامات متجاوزانه ! نیروهای اسد و عقب‌نشینی آنها به مرزهای تعیین شده در توافق‌های حاصله ممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت قبل از پایان ماه فوریه این کار را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص حل مسله ادلب اظهار داشت: اگر بتوانیم این اقدام را با همکاری دوستانمان انجام دهیم، خوشحال می‌شویم. اگر مجبور باشیم این کار را از راه دشوار انجام دهیم، ما آن را نیز قبول می‌کنیم.

اردوغان همچنین افزود: توقف موج جدید مهاجرت از ادلب به سمت ترکیه و بازگشت پناهجویان سوری در کشورمان تا زمان حل مشکل موجود در ادلب امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: تا پاکسازی سوریه خواب راحت بر ما حرام است.

اردوغان در پایان گفت: آیا کسانی که ترکیه را مهمان ناخوانده در سوریه می‌خوانند، می‌توانند فعالیت‌های خود را در چهار گوشه جهان که بدون اجازه مقامات و اهالی این مناطق انجام می‌دهند، به همین صورت تعبیر کنند.

سوریه بارها با محکوم کردن حملات نظامی ترکیه و همپیمانان آن در خاک سوریه اعلام کرده است که اقدامات آنکارا در شمال سوریه نخواهد توانست به احیای مجدد گروه های تروریستی کمک کند.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه های گروه های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، باعث منازعه جدیدی میان آنکارا و دمشق و وقوع درگیری های نظامی میان دو طرف شده است.

پیشروی سوریه در این مناطق درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین»  رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان»  همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ترکیه دارای ۱۲ برج دیده بانی در ادلب و حلب است که بر فعالیت های تروریست ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند و چهار برج تاکنون به محاصره نیروهای سوری درآمده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان روسیه بشار اسد سوریه ترکیه پروندهٔ خبری اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان روسیه بشار اسد سوریه ترکیه رجب طیب اردوغان روسیه بشار اسد سوریه ترکیه رجب طیب اردوغان تروریست ها خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد کفراشی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید میدانی از سطح شهر از وضعیت ناخوشایند سد معبر در پیاده‌روها و خیابان‌های سطح شهر، با بیان اینکه سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها و میدان‌ها و پارک‌ها به هر دلیلی ممنوع است، اظهار کرد: معابر عمومی متعلق به شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی کرده و آن را مسدود کند..

دادستان کامیاران تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی باید صنوف و افرادی که به هر نحو نسبت به سد معبر در خیابان‌ها، پیاده‌روها، بازار و مسیرهای عبور و مرور اقدام می‌کنند و حقوق مردم را نادیده می‌گیرند؛ در وهله اول تذکر و اقدامات قانونی در بحث رفع مزاحمت‌های شغلی اجرایی شود و در صورت عدم رعایت و تکرار مطابق قانون با آنان برخورد قانونی انجام شود.

در این بازدید مقرر شد؛ هیچیک از دستفروش‌ها و کسبه‌های سیار در شب وسایل خود را در محل رها نکنند و با ارائه دهندگان غیرمجاز قلیان در معابر و پیاده‌روهای پارک و اماکن تفریحی با توجه به مسائل بهداشتی و اینکه معابر پارک‌ها، مسیر ورزش و تفریح شهروندان بوده برخورد جدی شود.

همچنین طی دستوری به مسؤولان شهری، در رابطه با جمع‌آوری و ساماندهی سه‌چرخه‌های موتوری سطح شهر که باعث ترافیک در مسیرهای اصلی شهر شده‌اند و فاقد پلاک هستند مقرر شد مکان مناسبی که در نظر گرفته شده، منتقل و ساماندهی شوند.

در پایان دادستان کامیاران از تعدادی از املاک که رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در رابطه با آن‌ها صادر شده، ولی اجرا نشده، بازدید کرد، پرونده‌های مربوطه را مطالبه، علت اجرا نشدن آن‌ها را جویا شد و دستورات لازم را درباره هریک صادر کرد.

کد خبر 6097116

دیگر خبرها

  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • علی کریمی و حسینی دوباره از لیست خط خوردند