Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:22:58 GMT

نام‌نویسی دور جدید عتبات دانشگاهیان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۷۵۲

به گزارش فارس، مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و‌ عتبات دانشگاهیان در نشست خبری امروز ۲۷ بهمن‌ماه از آغاز نام‌نویسی بیست‌‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات خبر داد و گفت: با اندکی تأخیر راه عتبات بر روی دانشگاهیان باز شد و نام‌نویسی دوره بیست‌‌ودوم سفر دانشگاهیان به عتبات از‌ امروز ۲۷ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه از طریق سایت لبیک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرعه‌کشی از متقاضیان سفر به عتبات دانشگاهیان ۵ اسفندماه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ‌۱۸ اسفندماه اولین کاروان دانشگاهیان در دور جدید به عتبات مشرف می‌شوند و ۲۷ فروردین‌ماه نیز آخرین کاروان به این سفر معنوی اعزام‌ خواهد شد.

مطهری‌پور با اشاره به اینکه در بیست‌‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات حدود ۱۵۰ کاروان اعزام‌می‌شوند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۱۰ کاروان هوایی و ۴۰ کاروان زمینی به عتبات مشرف خواهند شد، به طوری که حدود ۶ هزارنفر در مدت ۴۰ روز به عتبات اعزام‌ خواهند شد.

وی‌با اشاره به اینکه در این دوره با وجود محدودیت‌ها از تمامی استان‌ها کاروان اعزام‌ می‌شود، گفت: فرصت برای حضور دانشگاهیان در ایام نوروز و‌ ماه‌های رجب و شعبان مهیا شده است و‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملت طبق دوره‌های گذشته تسهیلاتی برای زائران در نظر گرفته شده است.

مطهری‌پور به ارائه تسهیلات بانکی برای تأمین هزینه اعزام زائران دانشگاهی به عتبات اشاره کرد و افزود:  برای زائرانی که به صورت هوایی به عتبات مشرف می‌شوند، ۳ میلیون تومان و برای کاروان‌های زمینی یک‌میلیون و‌ ۵۰۰ هزار تومان وام تعلق می‌گیرد.

رئیس ستاد عمره و‌عتبات دانشگاهیان به هزینه سفر به عتبات دانشگاهیان در دور جدید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هزینه تمام‌ شده برای زائران هوایی حدود ۴ میلیون تومان و کاروان‌های زمینی‌ حدود ۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بیست‌‌ودومین‌دوره اعزام‌ دانشگاهیان به عتبات با توجه به‌ محدودیت موجود‌ تمرکز به اعزام افراد‌ متاهل خواهد بود، تصریح کرد: در این‌ دوره دانشجویان مجرد اعزام ‌نمی‌شوند و‌ تنها افراد متاهل به عتبات مشرف خواهند شد.

مطهری‌پور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در دور جدید اعزام عتبات دانشگاهیان گفت: در زیارت عتبات برای هر زائر کسب معنویت اهمیت زیادی دارد، بر همین اساس ستاد عمره و‌عتبات دانشگاهیان تلاش می‌کند با تاکیدات امام راحل و رهبر‌ معظم انقلاب اسلامی و‌ بر اساس سند دانشگاه اسلامی‌ و‌ بیانیه‌ گام‌ دوم انقلاب در تقویت بنیه دینی، ‌اخلاقی و‌ سیاسی دانشگاهیان انجام‌ وظیفه کند. برای این منظور نیز سلسله جلساتی تشکیل شد که به دنبال ایجاد تحول و‌ پویایی در برنامه‌های فرهنگی بودیم و آنچه‌ مورد تاکید قرار گرفت، استفاده از رسانه‌ها در انتقال معارف دینی بود.

رئیس ستاد عمره و‌ عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه مقاومت و تبیین مکتب سلیمانی در پاسداشت مجاهدت مجاهدان‌، محور مقاومت از دیگر برنامه‌های فرهنگی اعزام دانشگاهیان به عتبات است، گفت: در روزهای آینده انتخابات را پیش‌رو داریم که این حماسه بزرگ یکی از امتحان‌های دیگری است که ان شاالله با موفقیت سپری خواهد شد و همانطور که رهبری فرمودند: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از اقتدار و‌عزت و پویایی ملت بزرگوار ایران است. بنابراین امیدواریم بار دیگر مردم حماسه آفرینی کنند. 

رئیس عمره و عتبات دانشگاهیان درباره سفر به سوریه نیز گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است اما هنوز این امر نهایی نشده و‌ همچنان پیگیر هستیم تا بتوانیم سفر به سوریه را نیز برای دانشگاهیان راه‌اندازی کنیم.

مطهری‌پور با اشاره به اینکه تشییع پیکر شهید سلمیانی نشان داد که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، افزود: همانطور که مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی افتخار آفرینی کردند، حضور مردم پای صندوق رای در ۲ اسفند زمینه ساز جلب رضایت الهی خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اعزام دانشگاهیان به عتبات عمره و عتبات دانشگاهیان عتبات دانشگاهیان برنامه های فرهنگی رئیس ستاد عمره عتبات مشرف میلیون تومان برای زائران دور جدید خواهند شد نام نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدارِ قاریان اعزامی به حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه برخی از زائران ثبت‌نامی تا زمان اعزام به حج حدود ۳۰ سال در نوبت خواهند بود، میانگین سنی ۳۵ سال برای قاریان حج امسال را یادآور شد و افزود: افرادی که در سال ۸۵ برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند همچنان در صف هستند و برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند، ولی شما که با قرآن معامله کرده‌اید برای این سفر انتخاب شده‌اید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه این سفر برای بسیاری از افراد دست نیافتنی است، خطاب به قاریان اعزامی به حج گفت: قدردان حضور در سرزمین وحی باشید و از فرصت‌ها استفاده کنید.

او سپس در تبیین نکات و موارد ضروری و اثر گذار در گردهمایی بزرگ مسلمانان، اظهار کرد: با گذشت سالیان، شرایط تغییر یافته و حج امروز نسبت به دوره‌های پیشین با تغییراتی همراه بوده است. یکی از این موارد هم حضور «کاروان قرآنی نور» است که منسجم، هدف‌گذاری شده و ویژه و میزبان معنوی ضیوف الرحمن است.

نواب بیان کرد: حضور در کاروان قرانی نور و خادم قرآن بودن سخت است، ولی حفظ این عنوان با توجه به اینکه در بین مردم چهره می‌شوید سخت‌تر و شرایط برای شما متفاوت خواهد بود.

او همچنین درباره چگونگی بهره‌مندی بیشتر از فضای حج، مسئولیت‌ها و وظایفی که این قاریان در سفر حج به عهده دارند، حضور در گردهمایی‌ها و ارتباط با زائران پیش از اعزام به این سفر توصیه‌هایی داشت و در ادامه تاکید کرد: وقت‌تان را به شکلی مدیریت کنید که بیشترین استفاده را از آن ببرید و صدا و حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید. خدا هم به این کار بزرگ برکت خواهد داد.

سرپرست حجاح ایرانی همچنین گفت: اگر در جایی زائری به کمک نیاز داشت این کار را انجام دهید، چونکه بر اساس آیات قرآن، جبران خدمت با ثواب نیست بلکه با خدمت مشابه از جانب مخدوم و خداست. خدا رحمت کند حاج آقا ابوترابی را، او در عین حال که یک خادم بود به دیگران هم کمک می‌کرد حتی دست شکنجه‌گر خود را در اسارت گرفت و با خود هم‌مسیر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و پایان این حضور در دهه اول ماه محرم خواهد بود، از قاریان خواست که برای موسم حج برنامه‌ریزی کنند تا حضوری کاربردی و تاثیرگذار داشته باشند.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام این گروه از قاریان گفت: اعضاء این کاروان از برخی استان‌های کشور هستند و تعدادی برای نخستین بار به حج اعزام می‌شوند. این نخبگان قرانی پس از آزمون‌ها و ارزیابی‌های متعدد انتخاب شده‌اند و در مدینه و مکه، قرائت قرآن و اجرای تواشیح خواهند داشت.

او اضافه کرد: متوسط سنی این قاریان در حج امسال، ۳۵ سال است و در این کاروان، سه قاری حافظ کل قرآن، قاری برجسته و گروه تواشیح وجود دارد.

کد خبر 848197 منبع: ایسنا برچسب‌ها حج خبر ویژه حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها