Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:52:51 GMT

آمریکا، امید جوانان ما را نشانه گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۹۶۱

آمریکا، امید جوانان ما را نشانه گرفته است

«محمدجواد آذری جهرمی» روز یکشنبه در مراسم تقدیر از مسوولان پیشین وزارت ارتباطات در آیین اختتامیه تاریخ شفاهی، افزود: تاریخ شفاهی برای بزرگداشت تلاش ها و زحمات پیشینیان آغاز شده است. اگر تا یک سال و نیم آینده در وزارتخانه بودیم خودمان این کار را ادامه می دهیم و امیدواریم در دولت بعدی نیز این فرآیند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

جهرمی اشاره کرد: اکنون در نقطه عطف تحول دیجیتال در ایران و دنیا هستیم و فشارهای بین المللی روز به روز بر ما بیشتر می شود. دولت شرور آمریکا شعار خود را فشار حداکثری نامگذاری کرده است. تعداد زیادی از جوانانی که در کشور داریم چشم امیدشان به ساختن کشور و ایجاد اشتغال در این زمینه است. اتفاقا فشار حداکثری آمریکا هم برای نا امید کردن همین جوانان است.

او افزود: ما در این بخش باید از جوانان حفاظت کنیم. دو هفته اینترنت قطع شد من و وزارتخانه هیچ کجای این تصمیم گیری نبودیم اما ناسزایش را شنیدیم. ماهواره در مدار قرار نگرفت باز هم فحش را ما خوردیم. برای یک و نیم سال آینده که وضعیت کشور با وجود انتخابات ممکن است به سمت ناپایداری برود، نباید زمان را از دست بدهیم. تمرکز ما روی دو سه پروژه مهم خواهد بود که به نتیجه رسیدن آنها مستلزم این است که مسوولان با تجربه گذشته به ما کمک کنند تا هم افزایی جدی در این حوزه شکل بگیرد.

وی اشاره کرد: ممکن است در نگاه پیشرفت و توسعه ارتباطات بین مدیران مختلف دیدگاه های متفاوتی وجود داشته باشد. اختلاف نظر در حل مسایل طبیعی است اما یک اصل همیشه در حوزه فناوری اطلاعات حاکم بوده که آن تلاش برای پیشرفت بوده است.

وی تصریح کرد: من به عنوان جوانی که وارد عرصه سیاست شده است هیچوقت تلاش نکردم یک نقیصه و اشکال بزرگ که در جامعه ما حاکم است را انجام بدهم. این که نفرات جدید تا مدت ها نفرات قبلی را تخریب می کنند و دستاوردها را زیر سوال می برند. فکر نمی کنم در این دو و نیم سال تلاش کرده باشم که در افکار عمومی مردم، حتی جلساتی که خودمانی تر است دیگران را برای اثبات خودمان زیر سوال ببریم. ما تصمیم گرفتیم شیوه جدیدی را پیش بگیریم و بگوییم همه کسانی که در این ۴۰ سال تلاش کردند، خدمت به مردم است.  

آذری جهرمی افزود: بزرگداشت یک مجموعه بزرگداشت خود ماست و این که نمادی از اقدامات این افراد بسازیم باعث بزرگ شدن خودمان می شود. تاریخ شفاهی نشان می دهد که نظام اسلامی تا الان چه خدماتی ارایه داده، ضمن این‌که تقدیری از افرادی کنیم که وزارت ارتباطات را ساختند. ما باید بدانیم بزرگداشت بزرگان، خودمان را بزرگ می کند. این که در افکار عمومی همیشه به افراد پیشین حمله کنیم باعث می شود آیندگان به ما نیز حمله کنند.

او اشاره کرد: دیدگاه دیگر ما این بود که گام دوم انقلاب شروع شده و نسل اول، دوم و سوم در حال واگذاری مسوولیتها به نسل چهارم است. خیلی از گزارش هایی که  به دستم می رسید برای من تازگی داشت و درس هایی داشت از دشواری هایی که در کشور رخ داده است.

جهرمی اشاره کرد: ما شرایط جنگ را ندیده ایم و امیدواریم هیچوقت تجربه نکنیم. اما سیلی که در گیلان رخ داد نشان داد اگر ارتباط وصل نباشد نمی توانند نیازشان را به گوش کسی برسانند. در شرایط جنگ یکی از مهم ترین موضوعاتی که کمک کرده همین حفظ ارتباطات است

وی با بیان اینکه عده ای از دشمنان ایران می گویند در این ۴۰ سال هیچ اتفاقی رخ نداده است، اظهارداشت: ما از صفر به دانش فضایی رسیده ایم. دانش فضایی در دولت قبل پایه گذاری شده و از ماهواره های کوچک و همکاری های بین المللی آغاز کردند.

وی خاطر نشان کرد: ظاهر ماجرا این است که ماهواره در مدار قرار نگرفت اما ما در مسیر پیشرفت علم قرار داریم. امروز ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای شبکه ثابت را می توانیم در داخل کشور بسازیم.   سرعت اینترنت ثابت ما خوب نیست و این نشان می دهد که می توان در این زمینه سرمایه گذاری کرد و با تولیدات داخلی، سرعت اینترنت ثابت را به کیفیت لازم رساند.  

وی با بیان اینکه آینده اقتصادی ایران وابسته به حوزه فناوری شده است، اضافه کرد: همین مساله،  اهمیت این موضوع را بیشتر کرده است. «ما می خواهیم تلاشی را آغاز کنیم. اما آیا تلاش و حرکت بدون استفاده از تجربیات و پشتوانه بزرگان سابق امکان پذیر است؟  بعید می دانم. درست است که ما ساختار وزارتخانه را جوان کردیم اما هر کدام از مسوولانی که علاقمند بودند در کنار ما ماندند و کارها را پیش بردند.»

وزارت ارتباطات از دو سال قبل برای انتقال تجربیات مسوولان پیشین وزارت ارتباطات، تدوین تاریخ شفاهی را آغاز کرد. مجموعه ویدیوهایی با حضور مدیران قبلی حوزه ارتباطات کشور تصویربرداری شد. در این ویدیوها آن‌ها تاریخ حضور خود در این وزارتخانه را به زبانی ساده برای مخاطب روایت می‌کنند. وزیر ارتباطات قبلا اعلام کرده بود که تاریخ شفاهی این وزارتخانه با ارتباط بی واسطه با پیشکسوتان تهیه و تدوین می شود و به مستندات قابل استفاده تبدیل خواهد شد.

در پایان این مراسم از مسوولان پیشین حوزه ارتباطات تقدیر به عمل آمد.  

برچسب‌ها محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی آذری جهرمی محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات تاریخ شفاهی آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه، معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی افزود: سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند.

سردار رادان گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است