Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مسترکارت با همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل به زودی فناوری جدیدی را توسعه می‌دهد که قادر است هویت اشخاص را با اسکن مدل راه رفتن، چهره و رگ‌های خونی هر فرد تایید کرده و ایمنی خدمات پرداخت را افزایش دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این شرکت فراهم کننده خدمات پرداخت گفته است که هر شخص سبک منحصر بفردی را برای راه رفتن دارد و محققان مسترکارت در حال بررسی مشخصه‌های رفتاری خلاقانه ای همچون نوع راه رفتن، چهره، ضربان قلب و رگ‌های بدن هستند تا از این طریق پیشرفته‌ترین روش پرداخت را برای آینده طراحی و تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«آجای بهالا» رییس واحد راه‌کارهای سایبری و اطلاعاتی مسترکارت گفته است: در حال همکاری با سازمان‌های حمل و نقل هستیم تا سیستمی را توسعه دهیم که با بررسی و اسکن چهره یا مدل راه رفتن، افراد را احراز هویت کند.
وی ادامه داد: نوع نگه داشتن تلفن همراه، گوش مورد استفاده در زمان پاسخ دادن به تماش و چگونگی لمس کلیدها توسط انگشتان برای هر شخص منحصربفرد است. ما آزمایشات خود را روی ضربان قلب، تکنولوژی وریدی و نوع راه رفتن افراد به منظور تایید هویت آنان آغاز کرده ایم.
فناوری راه رفتن غیرعادی‌ترین روش برای پرداخت محسوب می‌شود. این فناوری با استفاده از دوربین‌های تلویزیونی مداربسته هویت مسافران را هنگامی که به گیت‌های ورودی و خروجی نزدیک می‌شوند، شناسایی می‌کند. به محض احراز و تایید هویت و پس از مطابقت دادن اطلاعات هویتی با یک حساب بانکی یا یک کارت اعتباری معتبر، به افراد اجازه عبور داده می‌شود.
همزمان با هجوم کاربران به اینترنت برای خدمات مالی و پرداخت، توسعه نظام‌های پرداختی ایمن که امنیت و سرعت شاخصه اصلی آن‌ها است یکی از چالش‌های بزرگ بانک‌ها و فراهم کنندگان کارت‌های اعتباری است. کلاهبرداران به شکلی روزافزون به استفاده از فناوری‌های پیچیده به منظور جعل کردن هویت مشتریان روی آورده‌اند و فراهم کنندگان خدمات پرداخت در جستجوی راه حل‌های فوق پیشرفته‌ای هستند تا همواره یک قدم از کلاهبرداران جلو باشند.
سه شنبه هفته گذشته، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گزارشی را ارائه داد که در آن از سرقت 3.5میلیارد دلار از طریق روش‌های کلاهبرداری مظنون به جرایم اینترنتی در سال 2019پرده ‌می‌برداشت.
حملات سایبری پیشرفته یعنی آن دسته از کلاهبرداری‌هایی که بیشتر از حجم و مبلغ بر کیفیت آن تمرکز دارند، از جولای 2019در مقایسه با هفت‌ماه پیش از آن 430درصد افزایش داشته است.
روش تطابق وریدی فناوری خلاقانه دیگری است که مسترکارت تحقیقات خود را روی آن آغاز کرده است. این فناوری می‌تواند افراد را از طریق اسکن الگوی رگ‌های خونی منحصربفرد که از روی سطح پوست قابل رویت است، احراز هویت کند.
به گزارش ایبِنا از مارکت‌واچ، بهالا در خصوص ضرب آهنگ ضربان قلب و انحصاری بودن آن نیز گفت: در این روش کاربر با بستن یک نوار به مچ دست خود به طور مداوم احراز هویت می‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خدمات پرداخت مدل راه رفتن احراز هویت ضربان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان هویت انقلاب را ساخته‌اند، گفت: امروز اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در مراسم تشییع پیکر شهید معلم «حجت الله یوسفیه» با بیان اینکه معلمان هویت انقلاب را ساخته‌اند، اظهار کرد: امروز اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند، به این شهید قول می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان خود را با فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه در محضر این شهید تعهد می‌دهیم که راه او را ادامه خواهیم داد، افزود: تفحص این شهید در هفته معلم حاوی پیام‌های فراوانی برای ما است، از همکارانم می‌خواهم در مورد رجعت این شهید در هفته معلم رویدادی تعریف کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب امانت شهدا است، تصریح کرد: به شهدا گواهی می‌دهیم که امانت دار هستیم و تعهد دهیم راه شهدا را ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم استقلال کشور آسیب ببیند.

صحرایی با بیان اینکه به این شهید قول می‌دهیم دانش‌آموزان خود را با هویت ایرانی و اسلامی و فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنیم، ادامه داد: این انقلاب امانت شهدا است، امانت ایثارگرانی که با بذل جان خود آن را رقم زده‌اند، شهید جایگاه رفیعی دارد و اگر معلم باشد به مراتب جایگاهش بالاتر است.

کد خبر 750870

دیگر خبرها

  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان