Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: با استفاده از ابزار و امکانات، زمینه شور و نشاط انتخاباتی و افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم شود و این مساله مهم اولویت مسوولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد انتخابات همدان در جمع فرمانداران و بخشداران اظهار داشت: می توان برای افزایش مشارکت مردم از نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: امسال ۶۳ هزار و ۶۰۰ رای اولی می توانند برای نخستین بار در انتخابات مشارکت کنند بنابراین می توان گردهمایی رای اولی ها در شهرها و بخش ها برگزار کرد.

استاندار همدان گفت: دانش آموزان عشق و علاقه زیادی به مشارکت در انتخابات و تعیین آینده کشور دارند بنابراین می توان با برگزاری گردهمایی رای اولی ها در مناطق مختلف نقش و اثر آرای آنها را تبیین کرد.

شاهرخی با بیان اینکه اجرای دقیق قانون برای متولیان انتخابات اصل و مبنا است گفت: وجود هیات نظارت در شعب اخذ رای یک فرصت است تا آنها با چشمان تیزبین و نظارت دقیق، مجریان را در برگزاری دقیق انتخابات یاری دهند.

وی اضافه کرد: اعضای ناظر بر انتخابات در صورت بروز مشکل در روند برگزاری انتخابات، موضوع را به مجریان منتقل کرده و مجریان انتخابات نیز به طور حتم نسبت به اصلاح روند کار اقدام می کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک فرآیند ملی، منافع ملی و تقویت دموکراسی پشتوانه نظام را در پی دارد بنابراین مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای یک اصل است. 

شاهرخی افزود: دشمنان نظام اسلامی با فشار حداکثری به کاهش مشارکت مردم در انتخابات دل بسته اند و در این راستا از تمام ابزارها برای ناامید کردن مردم استفاده کرده و مشکلات ایجاد شده توسط خودشان را با بهره گیری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بزرگنمایی و منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات سالجاری باید نسبت به دوره ها گذشته بیشتر شود ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب عقب نشینی دشمن شده در غیر اینصورت دشمنان جسورتر می شوند.

استاندار همدان، انسجام، وحدت و همدلی را در گرو مشارکت حداکثری دانست و اضافه کرد: برای بالا بردن میزان مشارکت باید با احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی به منظور ترغیب مردم به حضور در این رویداد نشست هایی برگزار کرد.

شاهرخی تاکید کرد: مهمترین اصل در انتخابات حضور حداکثری در پای صندوق های رای بوده و انتخاب داوطلب مورد تایید یک مساله فرعی و مرحله دوم کار است.

استاندار همدان اظهار داشت: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی بوده و برای حفاظت از انقلاب و نظام ضرورت دارد بنابراین باید از همه ظرفیت ها برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری بهره گرفت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات پای صندوق مشارکت حداکثری استاندار همدان رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد