Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@06:39:19 GMT

ایجاد شور و نشاط انتخاباتی اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۳۱۶

ایجاد شور و نشاط انتخاباتی اولویت قرار گیرد

سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد انتخابات همدان در جمع فرمانداران و بخشداران اظهار داشت: می توان برای افزایش مشارکت مردم از نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی توضیح داد: امسال ۶۳ هزار و ۶۰۰ رای اولی می توانند برای نخستین بار در انتخابات مشارکت کنند بنابراین می توان گردهمایی رای اولی ها در شهرها و بخش ها برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان گفت: دانش آموزان عشق و علاقه زیادی به مشارکت در انتخابات و تعیین آینده کشور دارند بنابراین می توان با برگزاری گردهمایی رای اولی ها در مناطق مختلف نقش و اثر آرای آنها را تبیین کرد.

شاهرخی با بیان اینکه اجرای دقیق قانون برای متولیان انتخابات اصل و مبنا است گفت: وجود هیات نظارت در شعب اخذ رای یک فرصت است تا آنها با چشمان تیزبین و نظارت دقیق، مجریان را در برگزاری دقیق انتخابات یاری دهند.

وی اضافه کرد: اعضای ناظر بر انتخابات در صورت بروز مشکل در روند برگزاری انتخابات، موضوع را به مجریان منتقل کرده و مجریان انتخابات نیز به طور حتم نسبت به اصلاح روند کار اقدام می کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک فرآیند ملی، منافع ملی و تقویت دموکراسی پشتوانه نظام را در پی دارد بنابراین مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای یک اصل است. 

شاهرخی افزود: دشمنان نظام اسلامی با فشار حداکثری به کاهش مشارکت مردم در انتخابات دل بسته اند و در این راستا از تمام ابزارها برای ناامید کردن مردم استفاده کرده و مشکلات ایجاد شده توسط خودشان را با بهره گیری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بزرگنمایی و منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات سالجاری باید نسبت به دوره ها گذشته بیشتر شود ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب عقب نشینی دشمن شده در غیر اینصورت دشمنان جسورتر می شوند.

استاندار همدان، انسجام، وحدت و همدلی را در گرو مشارکت حداکثری دانست و اضافه کرد: برای بالا بردن میزان مشارکت باید با احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی به منظور ترغیب مردم به حضور در این رویداد نشست هایی برگزار کرد.

شاهرخی تاکید کرد: مهمترین اصل در انتخابات حضور حداکثری در پای صندوق های رای بوده و انتخاب داوطلب مورد تایید یک مساله فرعی و مرحله دوم کار است.

استاندار همدان اظهار داشت: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی بوده و برای حفاظت از انقلاب و نظام ضرورت دارد بنابراین باید از همه ظرفیت ها برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری بهره گرفت.

استان همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی در ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان همدان دانش آموزان شور و نشاط مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری استاندار همدان رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد