Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای فرهنگ مطالعه، تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف اجرای این پویش به شمار می‌رود.
منوچهر جعفری با اشاره به اینکه این پویش در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود، بیان کرد: فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ اهدای کتاب از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از مردم، مسوولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با اهدای کتاب به نزدیکترین کتابخانه‌های عمومی به پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» بپیوندند.
وی ادامه داد: آدرس و شماره تماس کتابخانه‌های عمومی از طریق آدرس اینترنتی samanpl.ir برای داوطلبان شرکت در این پویش ملی قابل دسترسی است.
هم‌اکنون یک میلیون و  ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نسبت به سال قبل چهار درصد رشد داشته‌است.
۱۹ هزار و ۹۹۳ نسخه کتاب اهدایی طی ۱۰ ماه گذشته از سوی کتابخانه‌های عمومی استان جذب شد که اهدای چهار هزار نسخه کتاب توسط خانواده مرحوم «حاج‌محمد خلیل موفقی» در مهاباد، ۲ هزار و ۳۶۲ نسخه کتاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۳۵۰ نسخه کتاب توسط بنیاد نظامی پژوهی از شاخص‌ترین آنهاست.
با وجود گسترش ابزارهای ارتباطی و علم‌آموزی همچون فضای مجازی، نشریات،‌ رادیو و تلویزیون، کتاب همچنان بهترین ابزار برای ارتقای سطح معرفت به شمار می‌رود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی اداره کل کتابخانه‌ های عمومی آذربایجان غربی ارومیه کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه کتاب کتابخوانی آذربایجان غربی ارومیه کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • خانه تکانی اینتر در تابستان: 5 بازیکن می‌روند
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم