Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایجاد و توسعه فناوری‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی میان وزارت نفت و چهار پارک علم و فناوری امضا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه مراسم در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه نفت و ارائه نیازهای فناورانه که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، چهار تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نفت، پارک علم و فناوری خلیج‌فارس، پارک علم و فناوری اصفهان، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خوزستان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایجاد و توسعه فناوری‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و طرفین تفاهم‌نامه باهدف بهره‌گیری هر چه‌بهتر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی و فناوری موجود در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای دستیابی به فناوری‌های حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و تجاری‌سازی آن‌ها برای رفع نیازهای این صنعت تفاهم‌نامه دوجانبه بین وزارت نفت و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منعقد شد.

اهداف تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه بستر نوآوری و فناوری جهت شتاب دهی به روند دستیابی به فناوری‌های مدنظر صنعت نفت با حمایت از شرکت‌های فناور، ایجاد و توسعه شبکه همکاری فناورانه در راستای هم‌افزایی صنعت نفت و شرکت‌های فناور، توسعه تسهیل و تسریع معاملات فناوری با ایجاد بسترهای لازم جهت عرضه و تقاضا، ایجاد سازوکار مناسب جهت ارجاع نیازهای فناورانه صنعت نفت به شرکت‌های فناور و رفع نیازهای مذکور از طریق شبکه شرکت‌های فناور توانمند، برنامه‌ریزی و هم‌راستا نمودن حمایت‌ها از شرکت‌های فناور جهت ایجاد و توسعه فناوری‌های کلیدی و مورد نیاز صنعت نفت و ارائه فرصت‌های سرمایه گداری، جلب سرمایه‌گذاران و تسهیل روند تجاری‌سازی در حوزه فناوری صنعت نفت است.

موضوع و زمینه‌های همکاری همکاری در ایجاد و توسعه فناوری و اجرای پروژه‌های بومی‌سازی، طراحی مهندسی و مشاوره‌ای با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در خصوص نیازهای صنعت نفت، توسعه و انتقال فناوری درزمینه لوله‌های فولادی موردنیاز صنعت نفت و گاز ازجمله لوله‌های ضد خوردگی با همکاری صنعت فولاد به‌خصوص شرکت فولاد مبارکه، ایجاد و توسعه فناوری‌های مرتبط با ارزیابی عملکرد، کارایی و افزایش طول عمر تجهیزات و سیستم‌های نصب‌شده در صنعت نفت، ایجاد و توسعه دانش فنی (لیسانس) موردنیاز برای نصب و راه‌اندازی واحدهای صنعت نفت، ایجاد بستر مناسب و تسهیل ورود شرکت‌های عضو شهرک به لیست تأمین‌کنندگان صنعت نفت و استفاده از ظرفیت طرفین برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در جهت توسعه فناوری‌های موردنظر طرفین از طریق اجرای پروژه‌های کلان، شبکه‌سازی و استفاده از خدمات آزمایشگاهی و صنعتی طرفین در توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری، تسهیل در انجام تست تجهیزات ساخت شرکت‌های فناور عضو شهرک و ارائه تائیدیه استاندارد) لازم در راستای تجاری‌سازی آن‌ها تجهیزات و محصولات تولیدشده توسط شرکت‌های فناور عضو شهرک، همکاری در برگزاری رویدادهای نوآورانه و فناورانه مشترک، باهدف ترویج و توسعه تفکر نوآورانه در فرآیندهای مرتبط با صنعت نفت، همکاری و ارائه مشاوره تخصصی در راه‌اندازی زیست‌بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت، ایجاد بستر لازم جهت ارتباط نمایندگان صنعت نفت با شهرک و شرکت‌های مستقر در آن است.

انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری وزارت نفت حوزه نفت ارائه نیازهای فناورانه ایجاد و توسعه فناوری تفاهم نامه همکاری پالایش و پتروشیمی پارک علم و فناوری نوآوری و فناوری میان وزارت نفت شرکت های فناور وزارت نفت ایجاد بستر تجاری سازی صنعت نفت عضو شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیدعلی مسعودی رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دایمی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) از انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان برای توسعه پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه روندهای نوظهور رسانه‌ای خبر داد.

مسعودی با بیان اینکه معمولاً سازمان‌هایی مثل ساترا که کار مهم نظارت را انجام می‌دهند یک روند کاری آرام را جلو می‌برند، گفت: گاهی مواقع رویدادی در جامعه رخ می‌دهد که متاسفانه غالبا هم در چالش‌های تنظیم‌گری هم از نظر مخاطب و هم از نظر تولید کننده مورد حمله قرار می‌گیرد. دلیل این نقیصه هم عدم آشنایی به هنگام ذی‌نفعان با وظایف و اقدامات مهم این نهادهاست.

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره با تاکید بر اینکه در تمام دنیا رگلاتوری (تنظیم گری) وجود دارد، توضیح داد: ساترا باید خودش را به عنوان تنظیم‌گر معرفی کند و یکی از بهترین راه‌هایی که ساترا می‌تواند با اتکا بر آن خودش را خیلی دقیق معرفی کند، برگزاری نمایشگاه است. مخصوصاً این‌که نمایشگاه برای دانشجوها و استادان دانشگاه بسیار حایز اهمیت است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر جامعه نخبگان درباره این ماجرا توجیه شوند، می‌توانیم به توجیه شدن جامعه و ترویج مشارکت عمومی در حوزه دفاع از حقوق مخاطب و تولید کننده نیز امیدوار باشیم. در واقع تنظیم‌گر خودش با دانش‌افزایی در این زمینه یک نوع سواد رسانه به جامعه اهدا می‌کند. از سوی دیگر همان طور که سکوها در ساترا آموزش می‌بینند و بر حقوق خودشان واقف هستند، مخاطب هم باید حقوق خودش را بداند تا در تولید محتواهای داخلی شاهد ترویج بداخلاقی، بد زبانی و بی‌احترامی به اقوام، مذاهب و فرهنگ‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: مخاطب باید برای کنترل چنین مسایلی مطالبه داشته باشد و به کمک تنظیم‌گری بیاید. ساترا یک وظیفه سنگین دارد و باید این وظیفه سنگین را به جامعه معرفی کند و از آن‌جایی حضور در نمایشگاه اهمیت دارد، می تواند این معرفی را برای فرهیختگان جامعه مثل استادان دانشگاه، پژوهشکده‌ها و دانشکده ها انجام دهد.

مسعودی همچنین ضعف پژوهشی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کنونی حوزه سیاست‌گذاری و اجرا در زمینه آموزش، فرهنگسازی و تنظیم‌گری معرفی کرد و افزود: یکی از کارهایی که من در دانشگاه‌ها کم دیدم، کار روی روندهای جدید به ویژه در مورد تنظیم‌گری است. البته در این زمینه چند رساله دکتری و تحقیق صورت گرفته است اما واقعیت این است که هنوز به آن جایگاه نرسیدیم که بتوانیم در همایش‌ها و تحول سرفصل‌ها از آن استفاده کنیم.

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در بخش پایانی صحبت های خود همکاری‌های بین سازمانی برای تولید علم را یکی راه‌های رفع این نقیصه توصیف کرد و گفت: در جلسه‌ای که به تازگی برای تحول در دروس علوم ارتباطات بین برخی دانشگاه‌ها برگزار شده، این مساله که با توجه به وجود نیازهای جدید، ما هم نیاز به دروس و رشته‌های جدید داریم مورد تاکید قرار گرفته است. مثلا به زودی در دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره راه‌اندازی رشته رسانه و علوم شناختی را خواهیم داشت. اما برای سایر رشته‌ها و دروس باید اول پژوهش های بسیار زیادی صورت بگیرد تا دستمان برای تولید محتوا و تدریس خالی نماند. تفاهمنامه ای که با سازمان تنظیم مقررات صورت و تصویر فراگیر در این زمینه خواهیم داشت به این هدف کمک خواهد کرد. البته یک ضلع دیگر کار، انجمن سواد رسانه ای است که با مشارکت این دوستان محتوای تولید شده پایش می‌شود و برای بهره برداری بهتر به وزارت علوم ارسال خواهد شد.

کد خبر 6094987 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی