Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان با ۱۳ رأی موافق تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که صبح امروز (یکشنبه ۲۷ بهمن) برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم دهه فجر و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، اظهارکرد: طبق روال سال های گذشته در این ایام زیباسازی فضای شهر را داریم و برنامه های خوبی برای سال جاری تدارک دیده شده که امیدوارم شرایط را به گونه ای رقم بزند تا فضای اصفهان برای گردشگران و شهروندان در نوروز دلپذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نصر در عین حال خواستار صرفه جویی در هزینه ها شد و گفت: باید نهایت دقت را در صرف هزینه ها جهت انجام اقدامات زیباسازی همچون رنگ آمیزی و گلکاری به خرج داد.

رئیس شورای شهر اصفهان با تأکید براینکه مدیران شهری باید تلاش کنند دسترسی کارکنان به مدیران تسهیل شود، افزود: یکی از موارد مورد نیاز در این مورد سعه صدری است که مدیران باید برخوردار باشند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: علی رغم اینکه می شد با تمهیداتی بهتر زمینه حضور حداکثری مردم رقم زد، اما همه موظف به شرکت در انتخابات هستیم و امیدواریم شهروندان با حضور باشکوه خود، زمینه انتخاب نمایندگانی شایسته را رقم بزنند.

نصر با اشاره به اینکه بودجه شهرداری اصفهان امروز به تصویب نهایی می رسد، تصریح کرد: در تدوین بودجه حدود ۳ هزار نفر ساعت زمان صرف شده و ۳۵۰ نفر ساعت در ۷ کمیسیون تخصصی شورا لایحه بودجه بررسی اند. همچنین در کمیسیون تلفیق در ۷ روز و با ۷۰۰ نفر ساعت بودجه بررسی و نهایی شد.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در لایحه بودجه ای که شهرداری اصفهان ارائه کرد، منابع شهرداری از حیث درآمدی ۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و سازمان ها ۷۲۰ میلیارد تومان بود. در بررسی هایی که صورت گرفت، ۸۸ میلیارد تومان در منابع شهرداری و یک میلیارد در منابع سازمان ها تغییرات داشتیم و قرار شد بودجه در مرز ۶ هزار میلیارد تومان بسته شود. 

ورود ۴۰ اتوبوس به ناوگان اصفهان تا قبل از عید

نصر در ادامه اعلام کرد: با تلاش شبانه روزی از محل تخصیص اوراق مشارکت که ۲۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافته بود، حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۴۰ دستگاه تا قبل عید در اختیار ناوگان قرار می گیرد و ۵۰ دستگاه قرار شده تا پایان اردیبهشت وارد ناوگان شود. 

شرایط سخت جذب و تأمین بودجه در نیمه دوم سال

شهردار اصفهان نیز در این جلسه با قدردانی از اعضای شورای شهر، اظهارکرد: در نیمه دوم سال شرایط جذب و تأمین بودجه ها سخت است، اما در یک ماه باقی مانده هم امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد تا جذب بودجه کمتر از پارسال نباشد.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه امیدوارم سال آینده با کمک هایی که صورت می گیرد شاهد تحقق بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری باشیم، افزود: این بودجه رقم سنگینی است، اما با همراهی همه بخش ها قابل تحقق است.

وی با یادآوری اینکه قصد داشتیم اصلاحی برای افزایش بودجه امسال داشته باشیم، تصریح کرد: اگر شرایط مثل نیمه اول سال بود می توانستیم بودجه را افزایش دهیم ولی شرایط در نیمه دوم سال سخت شد، گرچه شرایط اصفهان از شهرهای دیگر بهتر است.

پروژه ملی باید بودجه ملی داشته باشد

شهردار اصفهان با تأکید براینکه پروژه ملی باید بودجه ملی داشته باشد، گفت: بسیاری از پروژه های اصفهان ملی است ولی محلی دیده می شود.

وی با بیان اینکه در شهرداری چند نوع نیرو داریم، گفت: تعداد نیورهای رسمی کم است ولی نیروی حجمی، قراردادی، حکمی، روزمزد داریم.

وی افزود: به دلایل مختلف شهرداری ها ابتکاراتی در عنوان سازی نیرو داشته اند به طوری که در شهرداری ها ۱۰ عنوان قراردادی داریم.

نوروزی با بیان اینکه تعداد نیروهای شهرداری اصفهان در حال حاضر سیر نزولی دارد، خاطرنشان کرد: حدود هزار نفر بازنشسته شده اند و نیروی جدید نگرفته ایم، این در عین حال که باید تکلیف نیروهای قراردادی ها مشخص شود که مسائل متعددی دارد.

وی با بیان اینکه آرزوی ما این است که خط دوم مترو در حداقل زمان ساخته شود، گفت: شرایط کشور و تحریم ها ما را با چالش مواجه می کند الان ۶ ایستگاه و یک کلیومتر حفاری شده تلاش می کنیم در کمترین زمان اجرا شود 

 فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان در نطق خود، اظهارکرد: در جامعه امروز که زنان بسیاری رنج و زحمت می کشند تا موانع را از سر راه بردارند و مقاومت و مبارزه می کنند تا حقوق اولیه خود را کسب کنند.

وی افزود: سخت است با چشیدن لذت مادری، از رشد فردی و اجتماعی خود کم نکنی و رشد مضاعفی داشته باشی، سقف های شیشه ای را بکشنی، اگر خسته شدی جایی برای فراغ بال نداشته باشی و رنج ها تمام نشود.

وی با بیان اینکه با وجود همه تلاش ها همچنان سلسه مراتب جنسیتی خود را نشان می دهد، افزود: حتی قرار گرفتن در یکی از مهمترین نهادهای مدیریتی تصمیم گیری برای شهر باعث رفع مشکلات نمی شود، این درحالی است که ساختارهای مردسالارانه باید تغییر کند.

این عضو ضورای شهر با بیان اینکه مرزهای سرشار از کلیشه های جنسیتی همچنان وجود دارد، بر تلاش جهت تغیر و حذف این مرزها تاکید کرد و افزود: باید سخن بگوییم تا راه را برای ما بگشاید. امیدوارم با همبستگی میان خود در راستای آگاهی و آگاهی بخشی، بیشتر تلاش کنیم و در راستای کاهش مشکلات زنان و کاستن از رنج تبعیض گام برداریم.

وعده های پوچ انتخاباتی، از دلایل کاهش اعتماد مردم

کوروش محمدی عضو دیگر شورای شهر اصفهان، با قدردانی از رفع فواصل پرداخت حقوق کارگران، اظهارکرد: در سال های گذشته در شب عید حقوق کارگران تأخیر داشت، ولی خوشبختانه هم اکنون حقوق کارگران به موقع پرداخت می شود و امیدوارم در آستانه سال نو هم مشکلی در هیچ کدام از سازمان ها وجود نداشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به کاهش سطح اعتماد عمومی، گفت: اعتماد مردم به شدت کاهش یافته که شاید یکی از دلایل آن وعده های پوچ و دروغی است که ما در تبلیغات انتخابات به مردم می دهیم.

محمدی افزود: این که برخی کاندیدها به مردم وعده پوچ می دهند شاید یه ظاهر اثری نداشته باشد، ولی بزرگترین خیانت است، چون مردم اعتماد می کنند و این خیانت توسط ما شکل می گیرد.وی به کاندیداها توصیه کرد صادقانه با مردم سخن بگویند و گفت: نیازی نیست وعده انجام کارهای نشدنی بدهیم، بلکه لازم است با مردم صادق باشیم که به همراهی مردم برای حل مشکلات کمک می کند.

گفتنی است، آماده سازی فضاهای شهری با حداکثر ظرفیت برای پذیرش گردشگران نوروزی، ساماندهی پیاده روها و گذرها که علاوه بر اغتشاشات بصری و بهم ریختگی، حقوق شهروندی را خدشه دار کرده و حتی از نظر ایمنی چالش ایجاد می کند، رفع گلوگاه های شناسایی شده در محلات، لزوم پاسخگویی شهرداری نسبت به عملکرد خود در حوزه گردشگری، قانونی نبودن گرفتن خودیاری در شهرداری و مطالبه آن در برخی مناطق نیز از تذکرات اعضای شورای شهر در این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان بودجه 98 ۶ هزار میلیارد تومان شورای شهر اصفهان نیمه دوم سال شهرداری اصفهان حقوق کارگران رئیس شورای سازمان ها نفر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) از محمدرضا صفدریان قهرمان یخ نوردی جهان در صحن علنی شورا تجلیل کردند.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا صفدریان از کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، دارنده ۲۴ مدال در رشته یخ‌نوردی است که ۱۲ مدال از این مجموعه، در مسابقات جهانی به دست آمده است.

به پاس موفقیت‌های اخیر این ورزشکار اصفهانی در مسابقات بین‌المللی، از وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شد.

محمدرضا صفدریان در صحن علنی شورا با تقدیر از توجه مدیریت شهری اصفهان به ورزشکاران اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره اخیر نگاه ویژه‌ای به حضور بنده در مسابقات بین المللی داشته است و پیگیری‌های مؤثری در خصوص شرایط و اعزام من صورت گرفته است.

وی با تشکر از همکاری‌های سازمان آتش‌نشانی گفت: در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰ رویداد بین المللی اعزام شدم که «ستایش» مربی من و از هیمالیا نوردان اصفهانی، نقش مؤثری در موفقیت‌های من داشت.

این قهرمان یخ‌نوردی جهان با بیان اینکه یک سرباز کوچک از میلیون‌ها جوان ایرانی هستم که توانستم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم، گفت: چند سال پیش تلاش کردیم یک پارک برفی در اصفهان ایجاد کنیم، اما کیش در این حوزه گوی سبقت را از اصفهان ربود و در ماه هزاران نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

وی افزود: ایجاد این پارک برفی سرمایه زیادی نیاز ندارد و می‌توانیم چنین پارکی را به عنوان یک جاذبه ورزشی و تفریحی در اصفهان ایجاد کنیم.

اهتزاز چندین باره پرچم ایران در سراسر جهان توسط «صفدریان»

سرآتشیار محمدمهدی مقدس‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: محمدرضا صفدریان از ارزش‌های شهرداری اصفهان است و افتخاری برای اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: او بارها پرچم کشور را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده است و این یک افتخار بزرگ برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 750719

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر