Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه بهزیستی استان به شدت با کمبود نیروی انسانی رو به رو است گفت: مددجویان دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در استان مرکزی صاحب‌خانه می‌شوند. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، «زهرا امینی» مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی ضمن بازدید از این مجموعه در جریان نحوه فعالیت این خبرگزاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در این بازدید با تاکید بر افزایش تعامل، خواستار همکاری بیشتر این خبرگزاری با مجموعه بهزیستی استان به منظور انتشار اخبار و شنیدن صدای مردم به ویژه قشر مخاطب این سازمان به منظور برطرف کردن نیازهای آنها در این حوزه شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد برخی حواشی از سوی یک جریان درباره جابجایی نیروها در سازمان بهزیستی استان اظهار داشت: در بدو ورود به عنوان مدیرکل سازمان، قرارداد حدود 16 نفر از نیروهای شیرخوارگاه به دلیل نیروهای قراردادی بودن فسخ شده بود، از آنجا که این مرکز به عنوان محل نگهداری نوزادان و شیرخوارگان از اهمیت بالایی در سازمان برخوردار است.

امینی افزود: پر کردن یک چارت تقریبا خالی، به طوری که حتی یک نفر برای این مرکز در چارت سازمانی دیده نشده بود و طی سنوات قبل نیروهای این شیرخوارگاه جابجا شده بودند که حضور 25 نوزاد در این شیرخوارگاه نیازمند مراقبت ویژه ای بود که با مشکل نیروی انسانی موجود سخت و غیرممکن بود.

 وی عنوان کرد: یکی از پرچالش‌ترین فضاها که نیازمند نیروی کارآمد داشت همین بخش شیرخوارگاه بود که در بدو ورود با این چالش روبه رو بودیم، البته از سال‌های قبل خروجی نیروها از سازمان را در قالب بازنشستگی داشتیم که حدود 400 تا 500 نفر از نیروهای سازمانی از مجموعه خارج شدند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: بااین حال برخی نیروها در قالب قرارداد معین برای مراکز مشاوره دو خط 123 و 1480 جذب و جایگزین شدند که این جایگزینی متناسب با نیاز سازمانی نبود و این نیاز به نیروی انسانی کارشناس در مجموعه به شدت احساس می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: درحوزه جابجایی و تغییرات، کار بنده به عنوان مدیرکل سازمان درست و کارشناسانه بود زیرا با یک کارخانه تولید شوینده طرف نیستیم بلکه بهزیستی یک مجموعه مهم با مخاطبان خاصی است که هرچه برای حل مشکلات انها تلاش کنیم کم است 

امینی اضافه کرد: میزخدمت از جمعه جاهایی بود که 9 نیرو نیاز داشت که البته در چارت سازمانی چیزی به نام میزخدمت در نظر گرفته نشده بود ولی بااین حال تاکید رئیس جمهور درباره راه اندازی آن بود و باید ایجاد می‌شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: بخشی از تغییرات براساس خواست خود همکاران بود که مایل به جابجایی و تغییر بودند البته قرار نیست یک روندی که یک روزی در سازمان براساس نگاه یک مدیریت از قبل در استان گذاشته شده همچنان متداوم ادامه داشته باشد که اگر اینطور باشد پس پویایی کار کجاست؟ گردش نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی جایگاهش کجاست؟

وی افزود: روند تغییرات آرام بود و با مصوبات و تشکیل کمیته راهبری انجام گرفت، که براساس یک روند دقیق علمی صورت گرفت البته توجه به وضعیت روحی و روانی همکاران داشتیم هرچند برای ما بیش از هرچیز رضایت مخاطب ما است و باید به خواست جامعه هدف به درستی پاسخ بدهیم.

امینی عنوان کرد: در تغییر معاونین نیز از اختیارات مدیرکل است و کسی که در شورای معاونین و مدیریتی است باید فردی توانمند برای رسیدن به اهداف سازمانی باشد و گاها به سبب برخی اختلافات سلیقه با چالش‌هایی روبرو بودیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تیمی موفق خواهد بود که یک تجربه خوب داشته، سالم صحیح بوده و توانمندی داشته باشند، قاعدتا حضور در یک جایگاه مستمر افراد را دچار روزمرگی می‌کند.

وی بیان کرد: به شدت با کمبود نیروی انسانی به ویژه در شهرستان‌ها روبرو هستیم و حتی شهرستان‌هایی داریم که به دلیل بازنشسته شدن نیروها هیچ نیروی کارشناسی نداریم.

بودجه عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تأمین نشده استمدیرکل بهزیستی استان ایلام ‌از دفتر استانی ‌تسنیم‌ بازدید کردمراکز بهاران تا پایان سال به بهزیستی واگذار می‌شود/کاهش بیش از 3 درصدی بیکاری در تهران

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی افزود: تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با بسیج سازندگی در راستای ساخت مسکن برای مددجویان است، تفاهم نامه چهار‌جانبه‌ بین بنیاد مسکن، راه وشهرسازی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان در راستای خانه‌دار شدن مددجویان دارای 2 عضو معلول و بیشتر منعقد شد.

امینی ادامه داد: در راستای این از سال 92 جدی عمل کرد و تا به امروز 2 هزار 223 خانه مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی تحویل داده شد، تفاهم‌نامه‌ی در راستای سیل زدگان سال 98منعقد شد، استان مرکزی از جمله استان‌های پیش‌رو در ساخت خانه برای مددجویان سیل زده است.

وی افزود: تا به امروز 80 درصد واحد‌های سیل زده را تحویل گرفتیم و افتتاح حدود 56 واحد در دهه فجر انجام شد که به شکل خود‌ مالکی است یعنی خود افراد برای ساخت مسکن با تسهیلات سازمان بهزیستی و جهاد سازندگی پیش قدم شدند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ شازند 92 درصد کار ساخت مسکن برای سیل زدگان پیش رفته و سازمان بهزیستی از مشارکت‌های مردمی مبالغی را به جهاد سازندگی داده تا بتواند از به تعهدات خود عمل کند.

امینی اضافه کرد: نقش جهاد سازندگی در اجرای تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی و دیگر سازمان‌ها را نباید کم‌رنگ دید، قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در اسفند‌ماه سال 96 تصویب شد.

 

انتهای پیام/711/ز

R7980/P/S6,73/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی سازمان بهزیستی استان مددجویان دارای استان مرکزی مدیرکل سازمان نیروی انسانی جهاد سازندگی تفاهم نامه ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود

جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار محمدرضا موحدی در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در ارتباط با بزرگداشت امام خمینی(س) یک سری کارهای سخت‌افزاری و فرهنگی انجام می‌دهند، گفت: هر دو گروه هم لازم هستند و هم کارهای آنها مهم و مقدس است، اما گروه‌های فرهنگی و تبلیغی تبیین کننده بقیه کارها هستند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با بیان اینکه امام برای سپاه ایجادکننده و برای ارتش نگه‌دارنده بوده است، افزود: هیچ روزی به لحاظ شکوه و تعداد شرکت‌کنندگان مثل 14 خرداد نیست؛ که همه مسئولین در این مراسم شرکت می‌کنند. چرایی آن را فرهنگی‌ها باید در سخرانی‌ها و نشریات مختلف تشریح کنند. دومین کار فرهنگی‌ها استفاده از این بستر برای ترویج افکار امام است.

وی با تأکید بر اینکه تجلیل از امام، تجلیل از همه اندیشه‌های ناب اسلام است، اظهار داشت: به لحاظ شبهات ما اصلا در شرایط 20 سال و حتی 10 سال گذشته نیستیم. متأسفانه دشمنان برای از بین بردن انقلاب و اهداف آن در فضای مجازی و به عبارتی جنگ نرم، حرکت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند؛ به طوری که خود امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند.

سردار موحدی با اشاره به اینکه برای جوانان و خانواده‌های کشور سؤالات و شبهاتی وجود دارد، تأکید کرد: میزگرد و میزهای اندیشه و پاسخ به سؤالات بگذارید و افراد قوی را انتخاب کنید تا به سؤالات آنها پاسخ بدهند. یعنی از این بستر برای پاسخگویی به شبهات هم استفاده شود. خوشبختانه قریب به اتفاق فرماندهان نظامی کشور هم علاوه بر ویژگی‌های نظامی، آدم‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی هم توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود و مناطق مرزی و خصوصا جزایر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توصیه ما  این است از بسترهای موجود برای تبلیغ استفاده کنیم.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به حوادث غزه، اظهار داشت: هفت ماه است که جنگ غزه جریان دارد و با استفاده از این فضای بین‌المللی موجود، باید اندیشه‌های استکارستیزی امام امسال برجسته شود. این حرکت به خیلی جاهای دنیا رسیده و خیلی کشورها مثل بولیوی ارتباط با اسرائیل را قطع می‌کنند اما متأسفانه سران یک سری کشورهای منطقه هنوز با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از زحمات تمامی نیروهای مسلح در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام تشکر کنم. مطمئن باشید که قدم خالصانه برای امام جواب دارد و این کارها حتما مورد توجه امام قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است