Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات رسمی لیتونستون، ناحیه‌ای در بریتانیا، سه سازه جدید به نام "درختان شهر" طراحی کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها ۲۷۵ برابر درختان معمولی آلودگی هوا را به خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا باعث نگرانی مردم در سراسر جهان شده است. بسیاری از معماران و طراحان در سراسر دنیا در جستجوی یافتن روش‌های جدیدی برای طراحی شهرها به منظور مقابله با این دو بحران اساسی هستند و هر روز ایده‌های جدیدی در این زمینه مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیران کلانشهر لندن در انگلیس اقدامات زیادی نظیر احداث خیابان‌هایی با میزان انتشار صفر گازهای مضر، نصب پنل‌هایی خورشیدی در سراسر شهر که آلودگی‌های هوا را به خود جذب می‌کند و احداث رستوران‌هایی با حداقل میزان تولید مواد زائد غذایی گام بلندی به سوی ایجاد شهری پایدارتر و سبزتر برداشته‌اند.

اخیراً در منطقه لیتونستون واقع در شهر لندن، سه سازه جدید احداث شده است که از طریق جذب دی‌اکسید کربن و آلودگی هوا به کاهش دمای اطراف و آلودگی محیط کمک قابل توجهی کرده است. هر کدام از این سازه‌های درخت‌مانند می‌تواند به میزان ۲۷۵ برابر بیشتر از درختان معمولی آلودگی و دی‌اکسید کربن هوا را به خود جذب کند.

مسئولان نام "درختان شهر" را برای این سازه‌ها برگزیده‌اند که البته انتخاب این نام برای آن‌ها کمی بی‌ربط به نظر می‌رسد اما این سازه‌ها با انواعی از خزه‌ها پوشیده شده است که همزمان با تولید اکسیژن، می‌تواند مواد آلاینده موجود در هوا و نیتروژن اکسیدها را به خود جذب کند. سیستم‌های انرژی و آب مورد نیاز این سازه‌ها روی خود آن‌ها نصب شده است و به آن‌ها امکان عملکرد در شرایط مختلف آب‌وهوایی را می‌دهد.

قدرت بیش از حد معمول "درختان شهر" در لیتونستون لندن آن‌ها را به ابزارهایی بسیار مفید برای بهبود کیفیت هوا به خصوص در مناطقی با بیشترین آلودگی که امکان کاشت درخت و فضای سبز نیز در آن‌ها وجود ندارد، تبدیل کرده است. توانایی ذخیره میزان زیادی از رطوبت هوا برای خنک‌سازی محیط اطراف، از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سازه‌های پوشیده در خزه‌ها در لندن به شمار می‌رود.

در حال حاضر تنها سه "درخت شهر" در آلوده‌ترین نواحی لیتونستون لندن نصب شده است که مقامات رسمی لندن در نظر دارند با نصب این سازه‌ها در سایر مناطق شهر و همچنین طرح ایده‌های جدید هرروز بیش‌تر از قبل پاکی را برای شهروندان به ارمغان آورند و پایتختی سبز و پایدار برای کشور انگلستان ایجاد کنند.

کد خبر 410695

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تغييرات آب و هوايي آلودگی هوا آلودگی کاهش آلودگی هوا مبارزه با آلودگی هوا لندن انگلستان انرژی خورشیدی پنل خورشیدی انرژی تجدیدپذیر شهر پایدار پایداری شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازه ها آلودگی هوا درختان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید