Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:47:13 GMT

بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی در اهواز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۸۵۹

بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی در اهواز رونمایی شد

به گزارش ایرنا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: اورژانس هوایی خوزستان از سال ۸۶ با استفاده از بالگردهای نظامی در موارد بسیار خاص راه اندازی شد که هزینه آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه بود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در سال ۹۳ با آغاز طرح تحول نظام سلامت، اورژانس هوایی به صورت یکی از بستههای ویژه این طرح در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم و با رعایت حداقل استانداردها سازماندهی و هزینه آن از محل طرح تحول سلامت تامین شد که ماموریت‌های آن در حدود ۲۰ مورد در سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ با برنامه ریزی منظم، استفاده از بالگرد برای انجام ماموریت‌ها به حداکثر رشد خود رسید و در ۱۰ ماه امسال، ۱۲۰ سورتی پرواز انجام گرفت.

ابول نژادیان بیان کرد: در همین راستا و در جهت افزایش توان، سرعت و تعداد پروازها و نیز برای پاسخگویی به ماموریت‌های جاده ای و ترافیکی، بیماران حاد قلبی و مغزی، انتقال به موقع مادران باردار با پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خوزستان یک فروند بالگرد غیر نظامی ۲ موتوره اختصاصی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ارائه خدمات به استان اختصاص یافت.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: این بالگرد حداکثر در پنج دقیقه بعد ازاعلام شرایط بحرانی اقدام می‌کند و قابلیت پرواز در مناطق شهری، جاده ای، کوهستانی و بیابانی را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی اولین بالگرد اورژانس استان گامی در جهت تکمیل حلقه و چرخه درمان در خوزستان است که اعتبار آن از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شد.

ابول نژادیان گفت: ۲ بالگرد دیگر برای بهبهان و ایذه نیاز است که در حال پیگیری هستیم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: بر اساس قرارداد این بالگرد ماهانه ۲۸ پرواز ۵۵ دقیقه ای را می تواند انجام دهد اما بیشتر از این تعداد نیز قابل انجام به تمام استان و خارج از آن قابل انجام است.

محمد امین زرگر گفت: ۲ تکنسین در هر پرواز و در صورت لزوم یک پزشک در بالگرد حضور می یابند.

وی افزود: امسال ۱۰ پایگاه فوریت های پزشکی راه اندازی و ۹ دستگاه آمبولانس توزیع شد.

 ۱۶۰ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس ۱۱۵ شامل ۵۷ شهری و ۱۰۳ جاده‌ای در خوزستان فعال‌ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا پزشک دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی فوریت های پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اورژانس هوایی ابول نژادیان راه اندازی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان