Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با اشاره به آخرین وضعیت چهار محیط بان مصدوم شهرستان بهشهر، گفت: این محیط بانان از بیمارستان مرخص شدند اما روند درمانی آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا روز - پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه- چهار محیط بان بهشهر مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله استان مازندران حین گشت و پایش منطقه برای جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده، متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز می‌شوند شکارچیان با مشاهده مأموران محیط زیست، اسلحه و پرندگان شکار شده را در تالاب رها کرده و طی تماس تلفنی درخواست کمک می‌کنند و در نهایت دو قایق موتوری به همراه چهار سرنشین به کمک شکارچیان متخلف آمده و با پارو محیط بانان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهار محیط بان مصدوم ساعاتی بعد به بیمارستان شهرستان گلوگاه منتقل شدند.

در این پیوند حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در تشریح آخرین وضعیت این محیط بانان، اظهار کرد: روز حادثه محیط بانان ما اسلحه به همراه نداشتند در حالی که حین گشت و پایش باید همراه خود می‌بردند؛ مأموران محیط زیست بدون درگیری شکارچیان متخلف را متوقف کردند اما متخلفان با شماری از بستگانشان تماس می‌گیرند و درخواست کمک می‌کنند و متأسفانه این افراد محیط بانان ما را بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی ادامه داد: یکی از محیط بانان در این درگیری از ناحیه دو دست به شدت آسیب دیده است، به دو محیط بان دیگر نیز از ناحیه دست و یک محیط بان از ناحیه کمر آسیب‌های جدی وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود: محیط بانان در حال حاضر با کمک و تلاش همکاران از بیمارستان مرخص شدند اما روند درمانی آنها به ویژه محیط بانی که از ناحیه کمر آسیب دیده است، ادامه دارد.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه این شکارچیان غیرمجاز دارای سوابق تخلف بسیاری بوده‌اند، اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که اکنون به دلیل بیماری پرندگان در منطقه وجود دارد و ستاد مدیریت بحران استان مازندران اعلام کرده که افراد از حضور در این منطقه خودداری کنند این متخلفان متأسفانه که نمی‌دانیم با چه هدفی به این منطقه رفتند با وجود این محیط بانان اجازه ندادند لاشه پرنده‌ای از این منطقه خارج شود.

وی گفت: ورود دستگاه قضائی در این موضوع ضروری است زیرا نه تنها محیط زیست که سلامت مردم و شهروندان استان گلستان نیز تهدید می‌شود.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه عده‌ای با حمایت متخلفان و با هدف تفرقه افکنی بین دو استان مازندران و گلستان در شبکه‌های مجازی مطالبی منتشر می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند از طریق فشار فضای رسانه‌ای دستگاه قضائی جهت گیری خود را تغییر دهد؛ این ظلمی در حق مردم گلستان است، باید برای متخلفان قانون به شدت اعمال شود.‌

درخواست صدور احکام بازدارنده برای متخلفان

وی افزود: محیط بانان ضابطین قضائی هستند و اعمال قانون را پیگیری می‌کنند اگر قرار باشد ضابط قانون اینگونه مورد ضرب و شتم قرار گیرند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، از این رو از دستگاه قضا صدور احکام بازدارنده را برای متخلفان درخواست می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه منطقه آلوده است و پرندگان در حال تلف شدن هستند، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود حتی اگر یک دهم درصد این وضعیت برای سایر زنجیره غذایی مضر باشد خواستار اشد مجازات برای این متخلفان هستیم و مردم نیز اگر از وضعیت آگاه شوند چنین تقاضایی از دستگاه قضائی خواهند داشت.

کد خبر 410694

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران سازمان حفاظت از محیط زیست محيط زيست محیط بان تالاب میانکاله شکارچیان غیرمجاز پرندگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران مورد ضرب و شتم قرار ابراهیمی کارنامی شکارچیان متخلف محیط بان مصدوم محیط بانان چهار محیط بان دستگاه قضائی برای متخلفان آخرین وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افغانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملاً تفکیک و جدا شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به‌سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر و مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل... .

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند