Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، بهنام عبداللهی: دریاچه ارومیه پر از آب، بیکاری ریشه کن، بزرگراه تبریز-ارمنستان احداث و عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؛ اما نشد. نامزدان مجلس حالا در حالی وعده می‌دهند که وعده‌های پیشین شأن روی زمین مانده است. این را همه می‌گویند.

مثلاً یک راننده تاکسی به مسافرش می‌گوید: «وعده های چهار سال پیش باز تکرار می‌شود، انتظار دارند اعتماد کنیم؟» بغل دستی اش این سوال را بی جواب می‌گذارد اما راننده باز ادامه می‌دهد: «همه درباره وعده‌هایشان سخن می‌گویند، هیچکس درباره عملکردش صحبت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» مسافر پشتی که ساکت بود یک لحظه از آئینه به چشمان راننده خیره می‌شود: «کدام عملکرد؟»

آزادراه تبریز-سهند، یکی از وعده‌های نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در بنرهای تبلیغاتی خود بود که حالا می‌توانست به عملکردشان تبدیل شود. این آزادراه یکی از آرزوهای دیرین شهروندان تبریزی و ساکنان شهر جدید سهند است که هربار در ایام انتخابات تحقق آن وعده می‌شود.

آزادراه وعده‌ها

نمایندگان استان آذربایجان شرقی از همان ماه‌های اولیه مکان یابی شهر سهند، ایجاد راه دسترسی کوتاه‌تر بین این شهر و تبریز را در دستور کار خود قرار دادند اما این مسئله زمانی با جدیت دنبال شد که در جریان سفر سوم هیأت دولت به استان احداث بزرگراه تبریز سهند به تصویب رسید و با توجه به نیاز مبرم به این مسیر بلافاصله پس از اتمام مراحل مطالعاتی کارهای اجرایی آن آغاز شد. اما هنوز این پروژه به مرحله پایانی نرسیده و هرساله برای سال دیگر تمدید می‌شود و تاکنون نیز نتیجه‌ای نداشته است.

دریاچه ارومیه با بارش‌ها نیمه آب شد، نه وعده‌ها

آقای غفاری ساکن شهر سهند است و هرروز برای کار به تبریز می‌آید؛ او به خبرنگار مهر می‌گوید چهار سال پیش بر اساس وعده‌هایی که درباره تکمیل آزادراه تبریز-سهند داده بودند به برخی نامزدان اعتماد کرده است. اضافه می‌کند که اگر به جای تمامی صحبت‌ها و جلسه‌هایی که نمایندگان شرکت داشتند فقط همین یک پروژه را به سر انجام می‌رساندند، او باز هم به آنها رأی می‌داد.

بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که در این باره بارش باران و برف، بیش‌تر از پیگیری نمایندگان ایفاش نقش کرده است.

«آب دریاچه ارومیه بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب افزون بر سال گذشته» این را اخیراً رئیس ستاد استانی احیا دریاچه ارومیه اعلام کرده است.

پیگیری احیا دریاچه ارومیه از وعده‌های نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی بود. این دریاچه هرچند این روزها حال خوبی دارد و نسبت به چهار سال پیش به میزان قابل توجهی احیا شده، اما بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که در این باره بارش باران و برف، بیش‌تر از پیگیری نمایندگان ایفاش نقش کرده است.

«اگر از عملکرد ستاد احیا دریاچه ارومیه انتقادی داریم، تقصیر نمایندگان خودمان است». این را علیرضا پوری، یک کارشناس محیط زیست با خبرنگار مهر درمیان می‌گذارد و می‌گوید: اگر بارش‌های دو سال اخیر نبود، دریاچه ارومیه شنزار می‌شد و جان میلیون‌ها انسان به خطر می‌افتاد.

برخلاف وعده‌های نمایندگان مجلس، نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی افزایش یافته است

واژه بیکاری هم از جمله واژگانی بود که در ادبیات تبلیغاتی دوره دهم مجلس بسیار به کار برده شد. امروز نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی ۱۰.۹ درصد است. مقایسه این رقم با نرخ ۷.۳ درصد در سال ۹۴، نشان می‌دهد که در این حوزه نه تنها بهبودی صورت نگرفته بلکه با وضعیتی بدتر مواجه ایم.

هرچند داشتن آرمان و چشم انداز برای نامزدهای انتخابات مجلس خوب است اما اینها نمی‌تواند معیاری برای انتخاب مردم باشد.

یک کارشناس سیاسی از نامزدها می‌خواهد به کارگیری وعده‌های آرمان گرایانه و مدینه فاضله را کنار بگذارند. مهدی عباداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: هرچند داشتن آرمان و چشم انداز برای نامزدهای انتخابات مجلس خوب است اما اینها نمی‌تواند معیاری برای انتخاب مردم باشد.

او توضیح می‌دهد: انتخاب آگاهانه یعنی اینکه مردم برنامه‌ها و راهکارهای پیشنهادی نامزدها برای رسیدن به نقطه مطلوب را بررسی و بر اساس آن به انتخاب دست بزنند. عبداللهی معتقد است نباید جای شعار و وعده عوض شود: «وعده در ۴ سال باید محقق شود درحالی که شعار و آرمان برای بلندمدت ترسیم می‌شود.»

«بزرگراه تبریز-ارمنستان هم یک وعده بود؛ نه بیش تر» این را یک فعال فضای مجازی نوشته است. این بزرگراه از سمت فرودگاه به جاده خواجه‌ورزقان می‌رود و بزرگراه دیگری هم از اسپیران احداث می‌شود که هر دو در یک نقطه به هم رسیده و به خاروانا ادامه یافته و سپس تا ارمنستان ادامه می‌یابد. کاهش زمان سفر از مهم‌ترین مزایای این پروژه است؛ البته اگر اجرا بشود.

چرا مطالبه گر نیستیم؟

یکی از نامزدها و نمایندگان فعلی مجلس تکمیل این پروژه را به عنوان یکی از مطالبات مردم شمالغرب کشور عنوان کرده است و خود را پیگیر تحقق این وعده. اما گفته‌های مدیرکل راه و شهرسازی حاکی از «خواب کامل عملیات اجرایی» این بزرگراه است.

حالا تا چندروز دیگر مردم آذربایجان شرقی دوباره نمایندگان خود را برای وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان انتخاب می‌کنند؛ انتخابی سخت و حساس. ارتقا وضعیت معیشت، از بین بردن بیکاری، اجرای پروژه‌های کلان، مبارزه با فساد و… همچنان در پوسترهای تبلیغاتی به چشم می‌خورد. آیا مردم باز هم حس مطالبه نکردن وعده‌ها را ادامه می‌دهند یا مطالبه گر می‌شوند؟

کد خبر 4854099

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 تبلیغات انتخاباتی دهه فجر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین شهرکرد انقلاب اسلامی ایران تعطیلی مدارس گرگان بیرجند شیراز نشان می دهد وعده های نمایندگان احیا دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی بزرگراه تبریز چهار سال پیش خبرنگار مهر تبریز سهند وعده ها بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود