Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:10:27 GMT

کرونا به مرزهای ایران وارد نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۷۳۴۰

کرونا به مرزهای ایران وارد نشده است

حمید اخوان روز یکشنبه در حاشیه  آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: نوارهای مرزی و فرودگاه‌های کشور از لحاظ بیماری با منشا ویروس کرونا کنترل می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد، کرونا به کشور ورود نکرده و  مردم به شایعات توجه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های متولی امنیت کشور مانند نیروی انتظامی بر شرایط کشور در مورد کرونا کنترل دارند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: عده ای نباید با دامن زدن به شایعات آرامش را از جامعه سلب کنند، تا این لحظه موردی از کرونا در کشور مشاهده نشده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در این استان به صورت روزانه به پایش و رصد مستمر روند بیماری ناشی از کرونا اقدام می کنند و بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه در تمام نقاط استان نظارت و کنترل می شود و براساس گزارش‌ها و بررسی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود تاکنون هیچ مورد ابتلاء به ویروس کرونا در این استان مشاهده نشده است.

مجمع سلامت به منظور درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه در مقوله سلامت اجتماعی شکل گرفته و امروز دومین مجمع سلامت استان سمنان با حضور  مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمدحسین سالاریان زاده مشاور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت و درمان و جمعی از مسوولان استان سمنان برگزار شد.

چین در تازه‌ترین آمار خود از تلفات کرونا اعلام کرد که شمار قربانیان آن در داخل این کشور به ۱۶۶۵ نفر و تعداد مبتلایان به ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. در بسیاری از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و نیز، آمریکا، استرالیا، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی این بیماری مشاهده شده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع یافت و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان ویروس کرونا سمنان درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت ویروس کرونا پزشکی سمنان مجمع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست