Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:40:34 GMT

آخرین وضعیت پرونده تخلفات در اراضی کلاک

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۷۴۷۷

آخرین وضعیت پرونده تخلفات در اراضی کلاک

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بررسی مجدد پرونده زمین۱۰۰ هکتاری موسوم به کلاک تصمیم گیری شد که این زمین به وضع سابق خود اعاده شود.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه برای برخورد با زمین خواری‌ها در منطقه لواسانات چه اقداماتی انجام داده است گفت: ما در منطقه لواسان، زمین خواری‌ها و سوء استفاده‌های فراوانی را در حوزه اراضی بسیار مرغوب این منطقه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در زمره آن‌ها زمینی ۱۰۰ هکتاری موسوم به اراضی کلاک بود که مشرف به سد لتیان و محل تامین بخش قابل توجهی از آب شرب مردم تهران است.

بیشتر بخوانید: اراضی تصرف شده در منطقه کلاک از دست افراد متخلف بازپس گرفته شد

وی تاکید کرد: در ارتباط با این زمین و تغییر کاربری آن، قبلا از ناحیه مراجع قضایی آرایی صادر شد که به قطعیت رسیده بود، اما در دوره جدید قوه قضاییه گزارشاتی واصل شد مبنی بر آنکه مبانی اتخاذ تصمیم از سوی همکاران قضایی ما دچار اشکال و ایراد است به همین جهت ریاست قوه قضائیه دستور بررسی مجدد این پرونده را صادر کرد و مشخص شد که برای ورود این اراضی به داخل محدوده شهر لواسان و همچنین برای تغییر کاربری این اراضی که قبل از فرآیند قضایی بوده اتفاقاتی بر خلاف قوانین و مقررات رخ داده است.

اسماعیلی افزود: همچنین مشخص شد مستندات ارائه شده در زمینه نوع کاربری و محدوده شهری منطقه مخدوش هستند لذا با ارجاع پرونده از سوی ریاست قوه قضاییه به دیوان عالی کشور، قضات عالی رتبه دیوان، این پرونده و تمامی مستندات آن از بدو خرید زمین‌ها و ورود آن به محدوده شهری و توافقات انجام شده با شهرداری و همچنین تغییر کاربری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در نهایت به این نتیجه رسیده شد که به لحاظ مبانی و مستندات مخدوشی که در رسیدگی به این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارائه شده است، آراء صادره اعتبار لازم را ندارد و با نقض این آرا دستور داده شد که آراء سابق الصدور نقض و مجوزهای غیر قانونی ابطال و این مجموعه ۱۰۰ هکتاری به وضع سابق خود اعاده شود.

وی افزود: در بخش‌های دیگر حوزه لواسان هم ما شاهد موارد زیادی از این قبیل تخلفات بودیم که پیگیری‌های حقوقی و قضایی لازم در دستور کار قرار دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا قوه قضائیه قوه قضاییه تخلفات غلامحسین اسماعیلی دیوان عالی کشور سد لتیان لواسان تغییر کاربری سخنگوی قوه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تصاویر و مستندات جدید از نیکا شاکرمی به روایت خبرگزاری قوه قضاییه/ هشدار؛ تصاویر ناراحت‌کننده است
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری