Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی گفت: سردار شهید سلیمانی شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود؛ همه سفارش او این بود که در این مسیر نباید دچار سستی و درجا زدن و توقف شد، باید با ایستادگی و مقاومت و پشتکار و نگاه به اهداف انقلاب برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله سیدابراهیم رییسی، امروز یکشنبه (۲۷ بهمن) در جمع قضات و کارکنان قضایی استان اظهار داشت: سردار سلیمانی چهره ای است که در وجود او اخلاص برای خدا و اندیشه و عمل کردن برای خدا در آشکار و پنهان، مجاهدت کردن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وجود دارد و در صدر ویژگی ها و شاخص های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است و عمل صالح؛ آن هم عمل صالحی که مورد رضای حضرت حق باشد.

 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: در چهره او چه در خلوت ها و مجاهدت ها آثار بندگی پیدا بود و امروز شهید حاج قاسم سلیمانی برای همه ما به عنوان یک «الگو» در مجاهدت و اخلاص، در مردمداری، در ایستادگی مقابل دشمن، در مقابل موانع سرخم نکردن، احساس ضعف نکردن و ... است و شما ندیدید که حاج قاسم سلیمانی از موانع و مشکلاتی که پیش روی او نسبت به این حرکت عظیم پاکسازی منطقه از خناسان است، آشکارا صحبت کند.

 

«حاج قاسم» شاگرد لایق مکتب ولایت

وی با تصریح به اینکه نگاه شهید سلیمانی به چهره مصمم رهبری بود و از ایشان نیرو و در مکتب امام و جانشین برحق ایشان درس ایستادگی می گرفت و شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود؛ گفت: همه سفارش او این بود که در این مسیر نباید دچار سستی و درجا زدن و توقف کردن شد باید با ایستادگی و مقاومت و پشتکار و نگاه به اهداف انقلاب برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد تلاش کرد.

 

آیت الله رییسی با بیان اینکه وصیت و توصیه ایشان این است برای تبعیت از ولی فقیه و اجرای عدالت نباید سراز پا شناخت؛بر خدمت کردن به مردم کشور و به ویژه در استان کرمان که اخلاص و دلدادگی این مردم بر کسی پوشیده نیست؛ تأکید کرد و افزود: استانی که 6 هزار شهید و 20 هزار جانباز و خانواده های متدینی دارد که جلوه عظیم آن در تشییع جنازه حاج قاسم دیدیم وحقیقتاً نوکری و کار برای مردم سند افتخار برای ما است و باید هرکاری می شود برای باز کردن گره از مشکلات مردم انجام داد.

 

وی با تأکید بر اینکه چنانچه کسی مورد ظلمی قرار گرفت باید دادگستری ملجأ و پناه او باشد و حتماً نیروی انسانی که در استان داریم به تقویت نیاز دارد؛ اظهار داشت: اما فعلاً نیروی انسانی موجود در دادگستری و در سازمان‌های قوه قضاییه همین میزان است؛ مشکلاتی هم وجود دارد اما تلاش مضاعف دوستان جای تقدیر دارد و من صمیمانه قدردانی می کنم.

 

وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف مشخص می شود

رئیس قوه قضاییه با قدردانی از خانواده کارکنان دادگستری استان کرمان گفت: صبوری آنها باعث شد شما حتی در روزهای تعطیل در محل کار حضور یابید تا کار مردم زودتر انجام شود بنابراین یقین داشته باشید کار شما دیده می شود؛ لیکن با همه تلاش ها و اقدامات باید سعی کرد که کاستی در نیروی انسانی یا اعتبارات یا نبودن امکانات تجهیزات کامل را با کار مضاعف جبران کرد.

 

وی به گزارش‌های ارائه شده از حوزه قضایی استان کرمان اشاره کرد و خطاب به مسئولان این حوزه افزود: 6 مورد گزارش از استان کرمان در رابطه با مسائل کاری مختلف مطالعه کردم؛ به مسائل مختلف اینجا که از گذشته آشنایی داشتم،‌ بیشتر اطلاع پیدا کردم؛ اما شما عنایت کنید همان اقدامی که صرف سال جاری داشتید به ویژه ماه‌های اخیر قضات پیگیری کردند و شورای حل اختلاف انجام دادند؛ را پیگیری کنید.

 

به گفته وی، هر پرونده ای با صلح و سازش قابل حل است؛ از جمله اختلافات مالی، خانوادگی و بسیاری از مسائل و دعاوی با صلح و سازش قابل حل هستند و شاید بالاترین رقم از پرونده هایی است که برخی مواقع قانونگذار هم می گوید که با صلح و سازش قابل حل است.

 

آیت الله رئیسی درخصوص تعیین تکلیف کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: نسبت به شورای حل اختلاف لایحه تهیه کردیم؛ در دولت است و مجلس باید برود که در این صورت، وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف روشن خواهد شد و وضعیت و شرایط این طور نخواهد ماند.

 

وی ادامه داد: امنیت استان کرمان بسیار مهم است؛ به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم امینت مردم در مرکز، شهر، روستا و جاده و ... به خطر بیفتد؛ تحت هیچ شرایطی مسئولین، نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه اجازه نمی دهند امنیت مردم استان به خطر افتد؛ به افراد متجاسر نسبت به قانون که می خواهند برای منافع شخصی نا امنی به وجود آورند و امنیت و جان مردم و منطقه را به خطر اندازند اجازه تعرض نمی دهیم لذا بنا داریم با کسانی که امنیت را مخدوش می کنند برخورد عبرت آموز کنیم که اقدام شما هم همین خواهد بود لذا باید در شورای تامین استان، استاندار و مدیران در جلسات سازوکاری فراهم کنند.

 

لزوم اتخاذ یک راهبرد برای ساماندهی اتباع خارجی

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه برای ساماندهی اتباع خارجی نباید راهبردی فراهم شود که این راهبرد به امنیت منطقه کمک خواهد کرد، گفت: مسائل و پرونده‌هایی که در این رابطه بعضی از افرادی که می خواهند ناامنی ایجاد کنند را نباید به آنها اجازه داد.

 

وی افزود: تمهیدات مقدماتی باید در شورای تامین و نهایتا شورای امنیت کشور انجام شود و رسیدگی و سرعت و دقت در کار و کیفر به موقع نسبت به نا امن کنندگان امنیت مردم، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با افراد شرور در زمان و مکان خودش باید انجام گیرد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کرمان قطب معدنی و کشاورزی کشور است لذا اینجا باید برای کار کشاورزی، صنعتی، معدن و از همه مهمتر برای نیروی انسانی برنامه داشته باشیم، اظهار داشت: ما نیروی متراکم انسانی به ویژه جوانان عزیزی داریم که خیلی می‌توانند در کارآمدی نظام اقتصادی کشور موثر باشد که ذخایر ارزشمند هستند؛ نیروی انسانی کارآمد بهترین سرمایه انسانی در استان کرمان است که باید باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اختصاص مزایای لازم به برخی مناطق محروم استان کرمان را قابل بررسی ذکر کرد و گفت: ایجاد اقامتگاه موقت کار خوبی است اما باز نسبت به قرارهای تامینی که می‌تواند کار آنها به زندان کشیده نشود، تاکید می کنم.

 

ناهنجاری های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست

آیت الله رئیسی در رابطه با ناهنجاری های اجتماعی و آسیب های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و بسیاری از این آسیب‌ها افزود: به هیچ عنوان آسیب‌های اجتماعی را زیبنده نظام اسلامی و زیبنده کشوری که سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی یکپارچه اخلاص، صفا، دلدادگی به خدا و به ما پیامش این است که جامعه‌ای سالم، صالح و در پرتو ولایت و برخوردار از اخلاق و معنویت داشته باشیم؛ نیست.

 

به گفته وی، فقر زیبنده جامعه ما نیست؛ چهره زیبای ایران اسلامی نباید با فقر مورد آسیب قرار گیرد لذا باید تلاش کرد این فقر از خانواده‌های ایرانی باید با تصمیمات دقیق اقتصادی و مالی رخت بربندد؛ فقر یک پدیده‌ای است که محصول بی عدالتی های اجتماعی در همه جوامع است که می تواند با ایجاد عدالت در تقسیم ظرفیت‌ها، بسیاری از این ناهنجاری ها را مرتفع کرد از همین روی باید تلاش برای رفع این آسیب را در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دنبال کرد.

 

ریاست قوه قضاییه درخصوص فضای مجازی هم گفت: بارها گفته شده فضای مجازی یک ظرفیت است که برای سرعت و پیشرفت در کار و در جهت ارتباطات بسیار خوب است؛ اما این فضا را باید مدیریت کرد تا جامعه از مواهب آن بهره مند و از آفت و آسیبش دور بماند؛ این یکی از ضرورت هاست که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار نقش آفرین و موثر باشد.

 

امر به معروف و نهی از منکر همگانی پشتوانه اجرای عدالت و قانون در کشور است

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه عامل به معروف و ناهی از منکر است؛ خطاب به کارکنان دادگستری گفت: اگر در فضای اداری و سازمانی که هستید با نگاه خیرخواهی کاستی را مشاهده می کنید، پیگیری کنید؛ امروز نظارت همگانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یکی از پشتوانه های مهم اجرای عدالت و قانون در کشور است که به عنوان یک موهبت باید تلقی کرد.

 

آیت الله رئیسی با طرح این سوال گفت: اگر در سازمانی چند نفر تخلف کردند؛ جرمی ثابت شد و کیفر شد؛ اعلام این موضوع به همکاران، تضغیف دستگاه نیست چرا که مجموعه هزار نفری در کرمان مجموعه صالح و سالم است اما دو نفر هم دچار تخلف و فساد شده اند.

 

وی به نقش موثر بازرسی در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با مهریه من چند بار گفتم در رابطه با کسانی که نه مهریه بلکه هر بدهی که دارند اگر که بدهکارند باید بدهند و همراه بر آن ها مشمول است؛ اما سخن ما با کسانی است که با بررسی نشان می دهد ندارند و با زندان کردن او، پول برای زوجه تامین نمی شود بلکه برای مهلت دادن به او برای ایجاد کسب و کاسبی به میزانی که بتواند پرداخت کند در تقسیط طولانی مدت امکان است لذا به هیچ عنوان نظر من این است که مهریه قابل پرداخت نیست ما معتقدیم مهریه دینی است که باید پرداخت بشود لیکن باید به زوج مهلت داد.

 

امید به اجرای عدالت و احقاق حق در جامعه افزایش یافته است

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امروز امید به دستگاه قضا، اجرای عدالت و احقاق حق و ابطال باطل در جامعه افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: خون مطهر شهید سلیمانی در ایجاد امید نقش بسیار کلیدی داشته است و امروز در جامعه ما روحیه مقاومت و ایستادگی و مبارزه با فساد و سهم داشتن در ارتقای کشور در جامعه افزایش داشته است.

 

به گفته وی، این امیدی که در کارهای بسیاری از مجاهدان در عرصه‌های مختلف ایجاد شده باید افزون شود لذا کسی که در دادگستری می آید نباید حقی از او ضایع شود؛ انتظار داریم که کارکنان دستگاه قضا با مردم مهربان رفتار کنند؛ کارمند و قاضی، نگهبانان و نیروی انتظامی و همه با مردم باید خوش رفتار باشند؛ مهربانی یک اصل در دادگستری است و باید تلاش کنیم با مردم رفتار مهربانانه داشته باشید.

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: دستگاه قضا باید از موضع قانون مقتدر حرکت کنند به نحوی که مجرم ما احساس خطر کنند و مفسدان احساس امنیت نکنند و مظلومان احساس امنیت کنند لذا قلم شما باید مفسدان را رو بلرزاند و مظلوم را به آرامش برساند.

 

وی در ادامه به خصوصیات سردار شهید سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم سلیمانی در بین خانواده شهدا پدری مهربان بود نه سردار در سپاه بلکه با برخی دختران و پسران شهید درد دل می کرد و مسائل را مانند یک پدر حل می‌کرد.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: ما باید در میدان مبارزه با مفسدان و مبارزه با قاچاقچیان و میدان مبارزه با نا امن کنندگان اجتماع و میدان مبارزه با ناامید کنندگان مردم و این میدانی است که حاج قاسم سفارش کرده است لذا باید تلاش کرد

 

وی خاطرنشان کرد: نگاه به کرمان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی نگاه متفاوت شده است؛ انتظار این است که این جایگاه که امروز جایگاه بدن مطهر حاج قاسم سلیمانی و ۶۵۰۰ شهید این استان است و نشان صدق است، توسط کارکنان دادگستری برای تحقق عدالت در گام دوم انقلاب، نفشی سازنده و اساسی ایفا کنید.

 

 

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی آیت الله رئیسی استان کرمان صلح و سازش قابل حل رئیس قوه قضاییه کارکنان دادگستری حاج قاسم سلیمانی آسیب های اجتماعی مبارزه با فساد جامعه افزایش میدان مبارزه برای تحقق عدالت آیت الله رئیسی اجرای عدالت شهید سلیمانی نیروی انسانی هیچ عنوان ناهنجاری ها عنوان یک دستگاه قضا مکتب ولایت باید تلاش جامعه ما آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده ژائو کانسلو در منچسترسیتی از زبان پپ گواردیولا

وضعیت ژائو کانسلو برای فصل آینده همچنان نامشخص است. 

طرفداری | ژائو کانسلو از ژانویه ۲۰۲۳ به دلیل اختلاف با پپ گواردیولا برای منچسترسیتی بازی نکرده است. او در همان ماه به بایرن مونیخ و سپس به بارسلونا قرض داده شد. گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی جدیدش در پاسخ به اینکه آیا کانسلو آینده ای در این باشگاه دارد یا نه گفت:

آخر فصل مشخص می شود. هنوز در مورد آینده او صحبت نکرده ایم.

تاریخچه مشکلات کانسلو و گواردیولا

 کانسلو در دوران حضورش در سیتی، دو بار چنین وضعیتی را تجربه کرده است. درست پس از پیوستن از یوونتوس در سال ۲۰۱۹، پس از اینکه گواردیولا کایل واکر را در پست دفاع راست به او ترجیح داد، قصد داشت باشگاه را ترک کند. در اواخر سال ۲۰۲۲، کانسلو در جلسات تیم توجهی نداشت و طبق گزارش ها در حالی که گواردیولا صحبت می کرد، شروع به گوش دادن به موسیقی با هدفون کرد.

وضعیت قرارداد ژائو کانسلو

کانسلو تا سال ۲۰۲۷ با سیتی قرارداد دارد، او ۱۱ ماه قبل از انتقال قرضی به بایرن، قرارداد جدیدی امضا کرد. قرارداد قرضی پرتغالی با بارسلونا در پایان این فصل به پایان می رسد، هرچند او تمایل خود را برای ماندن در باشگاه کاتالانی به مدت دو یا سه سال دیگر ابراز کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آینده ژائو کانسلو در منچسترسیتی از زبان پپ گواردیولا
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم