Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاذ العوفی، عکاس عربستانی از ۱۲۰ مسجد تاریخی متروکه در این کشور عکاسی کرد و نام این مجموعه تصویری را «آخرین شاهد» گذاشت.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سی. ان. ان»، «معاذ العوفی»، عکاس عربستانی با هنر خود از 120 مسجد تاریخی متروکه در این کشور عکاسی کرد.

 

وی از سال 2014 میلادی به مدت شش سال به جمع آوری مستندات و عکاسی از مساجد عربستان که در طول این سال ها متروکه شده اند، اقدام کرد و نام آن را «آخرین شاهد» گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاذ العوفی در این باره گفت: افراد نیکوکار با هدف کمک به مسافران در مسیرهای مختلف عربستان مسجد ساخته اند.

 

وی اظهار کرد: این مساجد در نهایت سادگی بنا شده اند و در ساخت آنها از روی و آهن استفاده شده است.

 

این عکاس در ادامه تصریح کرد: هدف من از عکاسی این مساجد متروکه، نشان دادن نیازهای ضروری ساخت مساجد در این اماکن بوده است تا اگر این مساجد بار دیگر نیاز به استفاده دارند، مورد مرمت قرار گیرند.

وی درباره نحوه عکس گرفتن خود گفت: برای عکاسی با چالش های مختلفی رو به رو شدم و اغلب اوقات به دلیل نامناسب بودن نور، بارها به یک مناطق سفر کردم.

 

بنابراین گزارش، این عکس ها در تعدادی از نمایشگاه ها و مراکز مختلف از جمله مرکز جهان عرب پاریس، موزه هنرهای معاصر «یوتا» و هنر زیبای دبی به نمایش در آمده است.

 

به دنبال این اقدام عکاس عربستانی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دستور مرمت 130 مسجد تاریخی را در سال 2018 میلادی صادر کرد.

 

در ادامه برخی تصاویر مجموعه «آخرین شاهد» مرور می شود:

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان عکاس عربستان مسجد آخرین شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد