Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده‌باش ۵۰۰۰ دستگاه انواع ماشین ‌آلات راهداری در جادهای غرب و شمال غرب برای مقابله با بارش‌های امروز و فردا خبر داد.

قدس آنلاین؛ عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به تمهیدات این سازمان برای مقابله با سامانه بارشی که امروز وارد غرب و شمال غرب کشور می‌شود اظهار کرد: حوزه راهداری سازمان به طور کامل در حالت آماده باش برای مواجهه با سخت ترین شرایط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان،‌کرمانشاه،‌ ‌گیلان، مازندران، البرز،‌ تهران،‌ لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان شامل بارش برف و باران و استان‌های خوزستان و ایلام فقط شامل بارش باران می‌شوند.

وی ادامه داد: با اشاره به ورود این سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز یکشنبه وارد نواحی غرب و شمال غرب کشور می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا شامگاه فردا دوشنبه در استان‌های مذکور مستقر باشد و سه شنبه صبح از استان‌های خراسان شمالی،‌ گلستان و خراسان رضوی از کشور خارج شود.

وی با توجه به شرایط آب و هوایی کشور بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای سفر تاکید کرد و افزود: طی روزهای گذشته به رغم این‌که شاهد بارش سنگینی در استان‌های شمال شرق کشور نبودیم اما خودروها به دلیل نداشتن این ملزومات در برف گرفتار شده بودند که به همت راهداران رهایی یافتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "از رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست می‌شود ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی، از اقدامات پلیس راه در هنگام اعلام انسدادها،‌ همکاری لازم را داشته باشند" گفت: طبق هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط، راهداران در حال پاکسازی جاده‌ها از برف و کولاک هستند و ورود خودروها به جاده‌های مسدود شده از سوی پلیس راه باعث گرفتاری آنها در برف، کولاک و ترافیک‌های طولانی مدت می‌شود.

حسن‌نیا یادآور شد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به رغم مشکلاتی مانند فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات راهداری به طور تمام و کمال در کنار مردم ایستاده است و با آماده باش۵۵۰۰ راهدار و استقرار حدود ۵۰۰۰دستگاه انواع ماشین ‌آلات در جاده‌های استان‌های نام‌برده با انجام اقدامات پیش‌ از بارش،‌ در حین بارش و پس از بارش،‌ آسایش،‌ تردد روان و شرایط مناسب را برای سفرهای زمستانی مردم کشور فراهم کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که برای بالا بردن قدرت مانور راهداران از مردم درخواست می‌شود با پلیس همکاری لازم را دشته باشند، گفت: طبق هماهنگی با پلیس راهور ناجا، در زمان تشدید بارش برف و کولاک در جاده‌ها،‌ پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: راهداری آماده باش آماده باش راهداری بارش برف و کولاک غرب و شمال غرب آلات راهداری آماده باش پلیس راه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی چند روز آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و… اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند، همچنین با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

وی از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

یگانه به مردم نیز توصیه کرد از سفرهای غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتماً از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلاً از جابه‌جایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولاً همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصاً کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصاً در نوار مرزی استان طی روزهای آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتاً قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد.

کد خبر 749171

دیگر خبرها

  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است