Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی در گزارشی به روایت پناهندگان ساکن در جزایر یونان به اوضاع فاجعه بار این اردوگاه‌ها پرداخته و از بیداد کردن خشونت، ترس و سرما در این اردوگاه‌ها نوشت. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" در گزارشی به اوضاع فاجعه بار اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان پرداخته و نوشت: "فراماز کاکار" حدود دو ماه است که به عنوان پناهنده به جزیره لسبوس یونان آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی 50 سال دارد و با همسر و 6 فرزندش به این جزیره یونان آمده است. وی در افغانستان رئیس یک شرکت بین المللی لجستیکی بود.

وی در سخنانی اظهار داشت که در اینجا واقعا نباید هیچ انسانی زندگی کند. وی در حالی که سرش را تکان می داد این طور گفت که وی امیدوار بود در اروپا امنیت و حداقل یک زندگی شرافتمدانه انسانی را داشته باشد. اما در اینجا روزانه خشونت حاکم است و شرایط بسیار متشنج است.

این پناهنده افغان در ادامه سخنانش اظهار داشت که هیچ کس از پناهندگان حمایت نمی کند.

در شروع هجوم پناهندگان به اروپا پناهجویانی که به جزایر یونان می آمدند می توانستند بدون هیچ مانعی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنند. البته از وقتی که در ماه مارس سال 2016 توافق پناهندگان ترکیه با اتحادیه اروپا بسته شد پناهجویان باید روی این جزایر یونان منتظر بمانند تا وضعیت آن ها مشخص شود و این روندی طولانی است چرا که ادارات یونان برای بررسی درخواست های پناهندگی به زمان زیادی نیاز دارند.

وضعیت فاجعه بار پناهندگان در جزایر یونان به روایت یک پرستار آلمانیخبرگزاری فرانسه: یونان به عربستان سامانه پاتریوت اعزام می‌کندادامه آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در جزایر مملو از پناهندگان یونان

حدود 40 هزار پناهنده در این جزایر یونان اقامت دارند. در حالی که اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان تنها ظرفیت 3 هزار پناهجو را دارد اما در اطراف این اردوگاه پناهندگان چادر زده‌اند و محل های اقامتی خود ساخته را ایجاد کرده‌اند و در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در این اردوگاه زندگی می کنند که حدود 40 درصد آن ها کودکان هستند.

این روزنامه آلمانی در ادامه از کوه های زباله در اطراف این اردوگاه و هوای بسیار سرد نوشته و تاکید کرد که سازمان های کمکی هم در این منطقه کاملا تحت فشار قرار دارند.

پدر پناهنده دیگری که صاحب چند فرزند است از نفوذ آب باران به داخل چادرش گفت که همه چیز را خیس کرده و باعث شد فرزندانش از سرما یخ بزنند. در همسایگی این پناهنده هم مردی پسر ضعیف خود را در آغوش داشت که پایش دچار یخ زدگی شده بود و آسیب دیده بود. این کودک تنها دو روز در بیمارستان بستری بود و بعد مرخص شد چرا که ظرفیت کافی برای مراقبت طولانی تر از او وجود نداشت.

کمی دورتر از اردوگاه موریا روستای موریا با حدود هزار سکنه وجود دارد. یکی از ساکنان این روستا که اهل موریا است درباره اوضاع محل سکونتش این طور می گوید که سابق همه چیز در صلح و صفا بود اما در سال های اخیر اوضاع تغییر کرده است.  به گفته وی از زمانی که اردوگاه موریا از کنترل خارج شده ساکنان روستای موریا احساس امنیت نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه این روستا گروهی را تاسیس کرده که اجازه ورود پناهندگان به روستایشان را نمی دهد گفت: اروپا ما را به سرنوشتمان واگذار کرده است.

دولت یونان اخیرا اقدامات سختگیرانه‌ای را علیه پناهندگان اتخاذ کرده و روند اخراج آن ها را سرعت بخشیده است.

منتقدان با نگرانی به این رویکرد سختگیرانه دولت در قبال پناهندگان می نگرند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یونان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یونان اخبار یونان جزایر یونان اردوگاه موریا اردوگاه ها بین الملل فاجعه بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

معاون نیروی دریایی سپاه از جدیت در طرح مسکونی‌سازی برخی از جزایر ایرانی در خلیج فارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار احمد راستی امروز در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس با اشاره به حماسه مردمان جنوب در اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس، اظهار داشت: در آن زمان هم ملت استکبارستیز به مقابله با امپریالیسم جهانی پرداخت و پرتغالی‌ها که بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار داشتند از جزیره هرمز و خلیج فارس بیرون انداختند. 

وی با تاکید بر اینکه این حماسه مایه افتخار و مباهات ایرانیان است، افزود: روز خلیج فارس در واقع یادآور مجاهدت فراموش نشدنی در راستای صیانت از تمامیت ارضی و عزت ملی بود و در حال حاضر نیز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در اوج اقتدار ملی قرار دارد به نحوی که عناصر فرامنطقه‌ای یارای عرضه اندام در برابر ما را ندارند.

معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلام، گفت: خوشبختانه در حال حاضر اشراف اطلاعاتی جامعی در هوا، سطح و زیر سطح در خلیج فارس داریم و با افزایش توان و قدرت نظامی زمان گردن کشی در برابر ملت ایران تمام شده است. 

وی با اشاره به شکست‌های ائتلاف‌های تشکیل شده در خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس منطقه دوستی و برادری است و اجازه نمی‌دهیم کانون انرژی جهان جایی برای عرضه اندام برخی کشورهای بیگانه باشد. 

راستیبا تاکید بر آهنیت خلیج فارس برای مردم منطقه، گفت: خلیج فارس حدود 90 جزیره دارد که 34 جزیره ایرانی و متعلق به ایران اسلامی هستند و طرح و برنامه‌های مهمی برای مسکونی‌سازی برخی از این جزایر در دستور کار قرار دارد. 

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!