Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهیلا شیخی گفت: این اقدام با درخواست کتابخانه‌های مشارکتی استان از کانون پرورش فکری و همکاری مردم روستا‌ها و مدارس بخش مرکزی سنندج انجام شده است.

او با اشاره به اینکه کانون به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کشور فعالیت می‌کند اضافه کرد: این ۱۰ هزار جلد کتاب در ۵۰ کتابخانه روستایی و کتابخانه‌های مدارس مناطق حاشیه شهر سنندج توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخی یادآورشد: در این راستا کتابخانه‌های مدارس سیزده روستای باباریز، دوشان، آساوله، ژان، قشلاق، دویسه، گزان علیا، باینجوب، اورامان، قلیان، اویهنگ، رمشت و سراب قامیش از این کتاب‌های اهدای بهره‌مند شدند.

او با بیان اینکه مهمترین طرحی که در آن طرح اهدای کتاب اجرا شده پیک امید است افزود: پیک امید امسال برای اولین بار در این استان در راستای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شروع به فعالیت کرده است.

شیخی با اشاره به اینکه کودکانی که در حاشیه شهر‌ها و مناطق بسیار محروم و دورافتاده زندگی می‌کنند جامعه هدف پیک امید هستند گفت: کودکان این مناطق به عنوان نیرو‌های بالقوه در شکل دادن جامعه باید در اولویت‌های برنامه‌های مراکز فرهنگی قرار گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: در قالب پیک امید فعالیتی‌های مانند کتابخوانی، آموزش هنر‌های دستی، نمایش فیلم و انیمیشن، قصه گویی، داستان نویسی، سفالگری، نمایش عروسکی و بسیاری خدمات فرهنگی دیگر که ویژه کودکان است انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کانون پرورش فکری حاشیه شهر پیک امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج