Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز یکشنبه در نشست مقدماتی نخستین کنگره علمی و فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده این شهید در کرمان با بیان اینکه نگاه حاج قاسم فراجناحی و فراصنفی بود و خود را متعلق به همه مردم می دانست گفت: سردار سلیمانی خود را چیزی بیش از سرباز وطن نمی دانست که شناختن این نگاه نیازمند هوشمندی و اخلاق بسیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سپهبد شهید سلیمانی با بیشترین قدرت و همزمان با قهرمان شدن متواضع و فروتن بود و این هنر مردان بزرگ خدا است که همین امر موجب شد ایشان به عنوان الگو در دلها بنشیند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نفس گرم شهید حاج قاسم به جامعه حیاتی دوباره بخشید که به عنوان فرصتی بزرگ، مسئولیت ما را خطیر کرده است و آثار شهدا بر زندگی پس از شهادت به مراتب بیش از حضور آنان در جامعه است.

وی ادامه داد: به ویژگی ها و داشته های سپهبد شهید سلیمانی رجوع کنیم و شهید سلیمانی بهترین معیار برای تعیین شاخص های سبک زندگی است و بازخوانی تجربیات سلیمانی موجب دستیابی به زندگی بزرگ منشانه می‌شود.

غفاری تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان پیشگام در معرفی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده و وزارت علوم تحقیقات و فناوری وظیفه حمایت از این مجموعه را دارد و دانشگاه های دیگر محققان و پژوهشگران با ورود به این موضوع، بحث های روایی و تبیینی خود را ارائه کنند که از نظر فکری و معرفتی دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیره شهید سلیمانی باید در زندگی نسل جوان بنشیند زیرا وام دار خون این شهید هستیم گفت: داشته های یک کشور و ملت و سرمایه های جامعه در دوره های مختلف، متفاوت بوده و امروز شهدا به عنوان چراغ راهنما، سرمایه‌های نمادین کشور هستند.

وی عنوان کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی از سرمایه های نمادین ایران، کرمان ، جهان اسلام و تمامی افرادی که از این الگو سخن می گویند، است. 

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدف اصلی کنگره علمی و فرهنگی سپهبد شهید قاسم سلیمانی علاوه بر واکاوی ابعاد پیدا و نهان زندگی، سیره و تجربیات این شهید را بازگو می‌کند.

وی افزود: سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس و در امتداد جبهه مقاومت صحنه هایی از خود برجای گذاشته که علاوه بر عینیت در اجتماع، در ابعاد ناپیدا دنبال می‌شود.
غفاری بیان داشت: می توان شخصیت شهید سلیمانی را به عنوان یک مبارز و نظامی تبیین و تفسیر کنیم و شهید سلیمانی جنگ را برای صلح و ایجاد آرامش و امنیت می‌خواست.

وی تاکید کرد: آرامش و امنیت یک کالای عمومی و مثل اکسیژن برای تنفس است که تمامی افراد از آن استفاده می‌کنند و در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم تمامی اندیشه ها و جناح ها حضور داشتند زیرا خدمت شهید سلیمانی از جنس استفاده تمامی بشر بود و مثل باران به عنوان رحمت الهی بر همه می‌بارید.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و دهه مبارک فجر و تسلیت اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تغییر و تحول ایران و منطقه و افتخار و آوازه کنونی ایران حاصل ایام الله دهه مبارک فجر در سال ۵۷ است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری کرمان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری کرمان قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کرمان قاسم سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تحقیقات و فناوری شهید سلیمانی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان

 مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کردستان به همراه مدیران کل کار و فنی‌وحرفه‌ای این استان با خانواده شهید اقبال وطن‌خواه دیدار کرد.

 وی در این دیدار ضمن آرزوی علو درجات برای این شهید گرانقدر، از صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های آنان تکلیف و وظیفه دینی است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کردستان نیز در این دیدار خانواده‌های شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواند و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بواسطه فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران از گزند دشمنان در امان مانده و امروز وظیفه ماست که قدردان رشادت‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان کشور باشیم.

شهید اقبال وطن‌خواه فروردین ماه ۱۳۶۳، برای جمع‌آوری آرا مردم به روستای یعقوب‌آباد بانه اعزام شده بود که در کمین گروهک‌های ضدانقلاب افتاد و به شهادت رسید.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در چند برنامه از جمله شرکت در همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه کارگری و مراسم روز جهانی کارگر به استان کردستان سفر کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد