Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:43:39 GMT

بررسی ۵۲ درصد پرونده های قصور پزشکی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۲۵۸

بررسی ۵۲ درصد پرونده های قصور پزشکی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فروزش، در مراسم  افتتاح ساختمان جدید کمیسیون های تخصصی استان تهران با اشاره به حجم بالای کار سازمان پزشکی قانونی در استان تهران گفت: بر اساس آمارها ۲۶ درصد پرونده های کمیسیون و ۵۲ درصد پرونده های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می شود که این حجم کار نیازمند اختصاص فضای فیزیکی مناسب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه ویژه و حساس کمیسیون های استان و ابراز خرسندی و رضایت از بهره برداری از ساختمان جدید این واحد خاطر نشان کرد: با اختصاص این فضا امکان دسترسی سریع تر و راحت تر به خدمات فراهم شده و قطعا همکاران نیز برای ارتقای سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها تلاش بیشتری خواهند کرد.

در ادامه، لادن جعفرنژاد رئیس کمیسیون های استان تهران، با تاکید بر اینکه تلاش بر این است تا در کمیسیون ها هیچ حقی از مردم ضایع نشود گفت: به مردم و همچنین پزشکان اطمینان می دهیم که هیچ حقی از آنان در کمیسیون ها ضایع نمی شود و پرونده ها بدون هیچگونه جانبداری و با رعایت سرعت و دقت بررسی می شود.

وی با بیان اینکه برخی عوارض در درمان بیماری ها طبیعی است خاطرنشان کرد: پزشک با رعایت اخلاق حرفه ای و برقراری ارتباط خوب با بیمار می تواند ضمن توضیح در خصوص عوارض درمان بیماری، از بخش قابل توجهی از شکایات جلوگیری کند.

جعفرنژاد سرعت رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون استان را نسبتا مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر پرونده های علت فوت و روان پزشکی ظرف دو ماه و پرونده های قصور پزشکی تا سه ماه و نیم، مختومه می شود که زمان نسبتا مناسبی است.

وی ارتقای کیفیت در نظرات کارشناسی کمیسیون ها را هدف اصلی عنوان و اظهار امیدواری کرد با تلاش همکاران در تحقق این هدف موفق باشن

کد خبر 4854231

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی قانونی قصور پزشکی شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی انقلاب اسلامی ایران محسن حاجی میرزایی آتش نشانی قوه قضائیه کمیته امداد امام خمینی پرونده های قصور پزشکی درصد پرونده استان تهران کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم