Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری گفت: در دهه فجر ۲هزار و ۴۰۰ کودک و نوجوان به ‌دعوت شهرداری شیراز به سینما رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری» از برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری شیراز در دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر ۲هزار و ۴۰۰ کودک و نوجوان به ‌دعوت شهرداری شیراز به سینما رفتند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش فارس تدارک دیده شد و طی آن ۹ مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم با جمعیتی بیش از یک هزار و ۵۰ نفر و ۱۱ مدرسه دخترانه با جمعیتی بیش از یک هزار و ۳۵۰ نفر در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سازمان اتوبوسرانی با در اختیار گذاشتن ۴۸ دستگاه اتوبوس و مجموعه فرهنگی و سینمایی «هنر شهر آفتاب» با در اختیار گذاشتن سالن‌ سینما در این طرح همکاری کردند.

 

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه این طرح در راستای نشاط آفرینی اجتماعی در نوجوانان و فرهنگ‌سازی صورت گرفته است، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این برنامه، علاوه بر بهره‌مندی از سینما و تماشای فیلم‌های بخش «سیمرغ و پروانه» جشنواره فجر، نحوه فعالیت گروهی و حضور در مکان‌های فرهنگی را آموختند و از آموزش‌های اجتماعی و شهروندی نیز برخوردار شدند.

جعفری تاکید کرد: دهه فجر فرصتی بود برای آنکه فارغ از اتفاقات مرسوم هر ساله در مدارس، بتوانیم برای کودکان و نوجوانان خاطره‌ای تازه را رقم بزنیم که ماندگار باشد و حضور «حامد فقیری»، خواننده شیرازی در جمع آنان و همخوانی دسته‌جمعی دانش‌آموزان بخشی از این رویداد‌ خاطره‌انگیز بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر ضرورت ادامه برنامه سینما برای دانش‌آموزان در شهرداری شیراز، اعلام کرد: امکانات لازم برای اجرای هفتگی این برنامه فرهنگی فراهم شده است و هر هفته یکی از مدارس ناحیه سه و چهار شیراز به سینما خواهند رفت.

 

وی افزود: در ادامه این برنامه، کودکان مدارس استثنایی نیز از نیمه اسفندماه یا فروردین‌ماه ۹۹ با همکاری با حوزه حمل و نقل و توسط ون‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان به همراه خانواده‌هایشان از برنامه «سینما برای دانش‌آموزان» بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: شهرداری شیراز برای ایجاد توازن فرهنگی در محلات کمتربرخوردار شیراز و به ‌ویژه پرورش کودکان و نوجوانان درقالب برنامه‌ای مدون از ابتدای سال جاری بیش از ۹هزار کودک و نوجوان را به سینما برده است.

 جعفری با بیان اینکه این کودکان از محلات کمتربرخوردار شیراز بوده‌اند، بیان کرد: این افراد ازطریق سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها، سراهای محله، خانه‌های محلات، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و پایگاه های خدمات اجتماعی بهزیستی به شهرداری معرفی می‌شوند.

وی گروه هدف این برنامه را کودکان ۶ تا ۱۲ ساله عنوان کرد و گفت: هدف از این برنامه ایجاد نشاط اجتماعی و آموزش اصول فرهنگی و هنری است و برآورد ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری، ۱۵هزار نفر را به سینما دعوت کنیم.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز دهه فجر شهرداری شیراز دانش آموزان سینما شیراز اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز رئیس سازمان فرهنگی کودکان و نوجوانان شیراز به سینما کودک و نوجوان دانش آموزان دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با زهیرحاجی حسینی مدیرکل  ورزش و جوانان استان یزد و معاونین این اداره دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که نارگانی معاون توسعه ورزش، راجی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، آزاده دهقان معاون توسعه ورزش بانوان و شیر مدیر روابط عمومی این اداره کل و ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، بر تعامل و همکاری هرچه نزدیک‌تر این دو نهاد تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بازوی قوی برای ماست و تعامل و همکاری دو این دو نهاد ثمرات زیادی در توسعه ورزش و اشاعه فرهنگ در جامعه خواهد داشت.

حاجی حسینی افزود: فرهنگ و ورزش دو مقوله جدانشدنی هستند که باید به هردو آنها توجه شود و ما نیز تلاشمان اشاعه فرهنگ و اخلاق در بین ورزشکاران و جامعه ورزش است.

وی بیان داشت: خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به خوبی در زمینه توسعه ورزش در شهر یزد تلاش داشته و المپیاد محلات رویداد مهم ورزشی است که شور، نشاط و پویایی در محلات ایجاد کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: برای توسعه هرچه بهتر ورزش و فرهنگ سازی ورزش کردن در جامعه باید تعامل و همکاری در بین دستگاه‌ها و نهاد برقرار باشد و امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بتوانیم گام‌های خوبی در پیشرفت ورزش در سال جدید برداریم و رویداد‌های بزرگی را برگزار کنیم. 

زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست گفت: قطعا ورزش یکی از مقوله‌های مهم جامعه است که آمادگی این را داریم تا همکاری و تعامل همه جانبه‌ای باهم داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است