Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:15:22 GMT

رفیعی: نگاه مسکّنی به اقتصاد باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۶۹۶

رفیعی: نگاه مسکّنی به اقتصاد باید اصلاح شود

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: عمده تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصادی مسکّنی بوده است؛ نگاه ما به مسئله اقتصاد مردم مسکّنی و موقتی بوده که این رویه باید اصلاح شود. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سمیه رفیعی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری که بعدازظهر امروز(یکشنبه، 27 بهمن) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: عمده تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصادی مسکّنی بوده است نگاه ما به مسئله اقتصاد مردم مسکّنی و موقتی بوده که این رویه باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از فرصت‌ها برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم از دست رفته است، گفت: ما در این زمینه و برای حل مسائل اقتصادی مردم درست رفتار نکرده‌ایم.

زهره الهیان:مجلس آینده باید مسائل اقتصادی را مهمترین اولویت خود قرار دهدسوده نجفی:‌ احیای پزشک خانواده از اولویت مجلس یازدهم باشدمیرسلیم در نشست خبری: شورای ائتلاف از مقبولیت مردم برخوردار است/ رویه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید اصلاح شود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید در حوزه اقتصادی پایدار عمل کنیم، باید نگاه به گذشته و آینده در این حوزه داشته باشیم. اگر اینطور نباشد باخته‌ایم.

رفیعی، یکی از برنامه‌هایش در صورت ورود به مجلس یازدهم را اصلاح ناکارآمدی بعضی قوانین دانست و افزود: بعضی قوانین، به‌خصوص قوانینی که مخرب هستند، باید اصلاح شوند، باید در حوزه اقتصاد نگاه به گذشته و آینده داشته باشیم تا براساس آن آینده کشور را بسازیم.

این فعال محیط زیست با اشاره با اصل 50 قانون اساسی که به حفظ محیط زیست تأکید دارد اشاره کرد و گفت: این اصل از قانون اساسی باعث افتخار است، اما 40 سال است که توسط یک بند، مصوب سال 53 نقض می‌شود و در این چهل سال نیز صدایی از نمایندگان مجلس بلند نشده و بگویند که چرا این قانون نقض می‌شود.

رفیعی اضافه کرد: بنده می‌خواهم به مجلس بیایم تا برخی قوانین را به نفع مردم لغو و با اصلاح برخی از قوانین مشکلات‌شان را حل و فصل کنم.

وی، یکی از ضعف‌های جدی در حوزه قانونگذاری در کشور را رها کردن قوانین بدون نظارت پس از تصویب آنها عنوان کرد و گفت: معتقدم قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد. قوانین متعدد دست و پای مردم را می‌بندد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس با انتقاد از وضع معیشت مردم، اظهار داشت: مردم از اوضاع کسب و کار و معیشت‌شان ناراضی هستند و این ناراحت‌کننده است؛ امروز شرایط طوری است که اگر کسی بخواهد کسب و کاری ایجاد کند، حدود 28 دستگاه متعرض او هستند و با قوانین دست و پا گیر جلوی او را می‌گیرند، باید فضا برای کسب و کار مردم و کارآفرینان فراهم باشد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: باید یک سری قوانین اصلاح و برخی نیز به نفع مردم برداشته شود، بنده برای اینها طرح دارم و براساس شعار نیز کاندیدای انتخابات مجلس نشدم و خودم نیز از هر چه ژست‌طلبی و شعار است، خسته‌ام، معتقدم می‌توانیم 40 سال دوم انقلاب را مبناگذاری صحیحی کنیم.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مجلس انتخابات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس انتخابات مجلس انتخابات عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حوزه اقتصادی حوزه اقتصاد باید اصلاح شود مسائل اقتصادی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه