Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضائی استان کرمان با تکریم جایگاه و منزلت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: تردید ندارم توجه قلب‌ها به شهید سلیمانی عنایت حضرت ولی عصر (عج) بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: یقیناً کسی جز دست خدا و ولی او نمی‌تواند قلب‌ها را متوجه یک فرد کند و این نتیجه اخلاص و مجاهدت و رشادت آن شهید بود که قطعاً آثار و برکات فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس بر لزوم آغاز عملیات اجرایی راه‌اندازی مجتمع قضائی شهید سلیمانی در کرمان تا پایان سال جاری تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش لزوم تعیین دقیق شهرها و مناطق محروم استان کرمان برای پرداخت مزایای خدمت به کارکنان قضائی شاغل در این مناطق را مورد تاکید قرار داد.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر لزوم تسریع در حل مسئله ثبت اسناد شهرستان عنبرآباد و راه‌اندازی پزشکی قانونی ۶ شهر استان کرمان با همکاری استانداری تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین از مسئولان قضائی استان کرمان خواست به‌منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و بروز مشکل برای مردم این استان، تدبیری بیندیشند تا پرونده‌های قضائی به استان‌های دیگر ارجاع نشود.

آیت‌الله رئیسی همچنین از مسئولان قضائی و اجرایی استان خواست با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی که برای جذب نیرو، نظارت درون سازمانی و برون سازمانی و رسیدگی به تخلفات کانون وکلا و کانون مشاوران دارند، در جهت ساماندهی نظام کارشناسی و وکالت گام بردارند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در رسیدگی مطلوب به پرونده‌های قضائی در کرمان، در عین حال به نارضایتی برخی مراجعان به دادگستری‌ها اشاره کرد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و بردباری در برخورد با مردم و رسیدگی به پرونده‌های آنها، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص نیروی انتظامی هم به کلانتری‌ها که در خط مقدم قرار دارند تذکر دادند و دادگستری و خصوصاً دادسراها هم که در خط مقدم دستگاه قضائی هستند، باید این نکته را مورد توجه قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضائی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف در کل کشور منشأ آثار و برکات خوبی بوده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با تقدیر از عملکرد این شوراهای حل اختلاف در استان کرمان گفت: مصالحه ۷۰ درصدی در امور کیفری و بیش از ۵۰ درصد مصالحه در امور حقوقی و تلاش‌های صورت گرفته برای عفو و گذشت از قصاص، اقدامات پسندیده‌ای است که آنها را ارج می‌نهیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که شوراهای حل اختلاف امری ماندگار و قانونی هستند، گفت: فعالیت شوراها نیازمند قانون جدیدی نیست و آنچه در دولت و مجلس در حال بررسی است، بحث ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات این شوراهاست که از استاندار کرمان می‌خواهیم آنها را در رفع نیازهایشان یاری دهد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر سیاست حبس‌زدایی و ساماندهی احکام و قرارها برای کاهش جمعیت زندانیان کشور، لزوم پیگیری جدی این سیاست از سوی قضات را مورد تاکید قرار داد.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به کاهش ناامنی و ناهنجاری در استان کرمان و تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، در عین حال گفت که آمار اندک جرم در استان شهیدپرور کرمان هم زیاد است.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس به مسئولان قضائی و شورای تأمین تذکر داد که تدابیر لازم را در خصوص افزایش ضریب امنیت در استان کرمان اتخاذ کنند و ایجاد راهبردی برای ساماندهی اتباع خارجی را خواستار شد.

رئیس قوه قضائیه در پایان با بیان اینکه باید گام‌های بلندی برای اجرای عدالت در دسترسِ مردم در همه ابعاد برداریم، بر لزوم پیگیری مسائل سفر استانی مسئولان عالی قضائی به کرمان و حل مشکلات این استان تاکید و اظهار کرد: دستاوردهای سفرهای استانی با اجرای مصوبات برای ارتقا دستگاه قضائی ملموس خواهد بود.

کد خبر 4854336

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی قوه قضاییه دادگستری کرمان دهه فجر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین شهرکرد انقلاب اسلامی ایران تعطیلی مدارس گرگان بیرجند قاسم سلیمانی شوراهای حل اختلاف پرونده های قضائی رئیس قوه قضائیه استان کرمان مسئولان قضائی بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از افزایش دما در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747949

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس