Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@11:43:04 GMT

قلعه‌نویی و 4 گردنه حساسِ پیش رو

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۹۰۱۸

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان که در طول 19 دوره گذشته از لیگ برتر با 5 عنوان قهرمانی به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ ایران شناخته می‌شود، چند سالی است که با وجود حضور در کورس قهرمانی با تیم‌های مختلف، دستش از رسیدن به جام کوتاه مانده است.

با این حال سپاهانِ فصل جاری پتانسیل بالایی برای موفقیت در لیگ برتر و همچنین رقابت‌های آسیایی دارد و امید این می‌رود که ژنرالِ فوتبال ایران بتواند در فصل جاری یک موفقیت ویژه در کارنامه خودش ثبت کند و با قهرمانی در لیگ برتر و موفقیت در لیگ قهرمانان نشان دهد هنوز دورانش به سر نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهانی‌ها در حال حاضر با رسیدن اختلاف امتیازشان با پرسپولیسِ صدرنشین به عدد 5 شانسشان را برای کسب قهرمانی در لیگ برتر کمتر از همیشه می‌بینند و برای جبران این اختلاف نیاز به پیروزی‌های مهم در دیدارهای باقی مانده دارند و در آن سو باید چشم به لغزش سرخپوشان تهرانی داشته باشند.

از سوی دیگر قلعه‌نویی امسال هم با تیمش در گروه موسوم به گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته و همگروهی با العین، السد و النصر نشان می‌دهد در این تورنمنت هم کار سختی پیش روی طلایی‌پوشان است.

برتری 4 بر صفر در دیدار نخست مقابل العین میخ محکمی بود که سپاهان در ابتدای کار به زمین کوبید تا نشان دهد عزمش برای حضور جدی و موفق در لیگ قهرمانان آسیایی 2020 جزم است و حریفان باید جور دیگری روی این تیم حساب کنند.

در این میان سپاهان 4 بازی سخت و فشرده و به شدت تعیین کننده به شکل پیاپی در پیش دارد که سربلند بیرون آمدن از آنها تاثیر مستقیمی در سرنوشت این فصل تیم دارد.

سپاهان روز سه‌شنبه 29 بهمن باید در قطر به مصاف تیم قدرتمند و پرمهره السد برود که یکی از خطرناکترین تیم‌های حال حاضر آسیاست. پس از آن این تیم 4 اسفندماه بازی سخت و حساسی با پرسپولیس در اصفهان دارد که یک بازی 6 امتیازی است و به عنوان فینال زودرس از آن یاد می‌شود. خیلی‌ها عقیده دارند اگر پرسپولیس بازی مستقیم با سپاهان را ببرد قهرمانی‌اش را باید تقریباً قطعی دانست. اگر بازی مساوی شود کار سپاهان برای رسیدن به صدر سخت خواهد شد و اگر طلایی‌پوشان پیروز شوند هم خودشان را به کورس رقابت نزدیک کرده و هم تیم‌های مدعی دیگر را با متوقف کردن پرسپولیس با شانس مجدد قهرمانی روبرو می‌کنند.

4 روز بعد و در روز هشتم اسفند، سپاهانی‌ها در دربی حساس اصفهان را برابر ذوب آهن در پیش دارند که همیشه یک بازی حساس و غیر قابل پیش‌بینی‌ بوده است. سبزهای اصفهانی با سرمربی جدید و خریدهای نیم فصل متحول شده و یک تیم قدرتمند و خطرناک هستند که می‌توانند مثل فصل گذشته در مسیر قهرمانیِ همشهری خود حکم دست انداز را ایفا کنند.

بعد از این بازی هم دیدار حساس و مهم با النصر عربستان برگزار خواهد شد که نتیجه آن هم در سرنوشت صعود سپاهان تاثیر بسزایی دارد.

اگر سپاهان بتواند با دست پر از این 4 بازی خارج شود و اختلافش با پرسپولیس را به حداقل رسانده و حتی ممکن است صدرنشین شود ( اگر اختلاف در بازی رو در رو با برتری سپاهان به 2 امتیاز برسد و این تیم ذوب آهن را شکست دهد احتمال اینکه سرخپوشان مقابل شهر خودرو متوقف شوند و صدر را از دست بدهند زیاد است) و با کسب 9 یا 7 امتیاز در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا کار صعودشان را تا حد زیادی قطعی کنند. با توجه به اینکه دور رفت سپاهان در هر 3 بازی میهمان بوده و در دور برگشت باید در خانه پذیرای السد و العین باشد و این یک پوئن مثبت برای سبک شدن و کمتر شدن فشار بازی‌های دور برگشت و صعود از گروه مرگ می‌شود.

به هر جهت 4 دیدار فشرده و حساس که به شکل پیاپی برگزار می‌شود تا حد زیادی سرنوشت این فصل سپاهان و قلعه‌نویی را مشخص می‌کنند و اگر در این دیدارها نتیجه نگیرد کارش حسابی در ادامه گره خورده و ممکن است تنها جام حذفی و دیدار سرنوشت ساز با استقلال در نیمه نهایی برای این تیم باقی بماند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امیر قلعه نویی سپاهان اصفهان لیگ قهرمانان لیگ برتر قلعه نویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!

علیرضا بیرانوند از بند مصدومیت رها شده است.

طرفداری | ظاهرا علیرضا بیرانوند در بازی پرسپولیس برابر سپاهان به ترکیب سرخ‌ها باز می‌گردد.

علیرضا بیرانوند مدتی است از میادین دور است و دوران مصدومیت خود را سپری می‌کند.

بیرو حالا گچ دست خود را باز کرده است و احتمالا در بازی با سپاهان، به درون دروازه پرسپولیس باز می‌گردد. گفتنی است امیررضا رفیعی هم در چند دیدار اخیر پرسپولیس با وجود غیبت بیرانوند، دروازه سرخ‌ها را بسته نگه داشته است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • مطهری: تراکتور باید مقابل ذوب آهن برنده شود/ قلعه‌نویی مخالف جدایی‌ام از تیم ملی بود
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • کادویی که تیم قلعه‌نویی به پرسپولیس و اوسمار داد
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی!
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی و کی‌روش!