Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران در تاریخ 30 بهمن و اول اسفندماه امسال در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران -که نخستین دوره آن شهریور ماه سال گذشته در دانشگاه زنجان برگزار شده بود-  با همکاری انجمن شیمی ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهم‌ترین اهداف این کنفرانس که در سطح ملی برگزار می‌شود، می‌توان به ایجاد محیطی برای عرضه یافته‌های پژوهشی متخصصان در حوزه کاتالیست؛ پدید آوردن محیطی برای تعامل میان صاحب‌نظران و تضارب‌آرای پژوهشگران؛ ارتقای سطح دانش، بینش و فرهنگ علمی در حوزه کاتالیست؛ شناسایی مسائل پژوهشی و ایجاد محیطی هم‌افزا برای حل آن‌ها و ارزیابی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی کاتالیست در سطح ملی اشاره کرد.

کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران برای تحقق اهداف فوق علاوه بر پذیرش و ارائه مقالات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی و میزگردهای تخصصی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

از جمله مهم‌ترین محورهای تخصصی این کنفرانس نیز می‌توان به نانو کاتالیست، کاتالیست‌های همگن و ناهمگن، بیوکاتالیست، فتو کاتالیست و نیمه هادی‌ها، الکترو کاتالیست، آنزیم‌های مصنوعی و کاتالیست‌های آنزیمی، نانوکامپوزیت‌ها و نانوسرامیک‌ها و سایر زمینه‌های مرتبط با کاتالیست شامل کاتالیست در صنایع کشاورزی و مبارزه با آفات؛ کاتالیست در انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر؛ کاتالیست در صنایع شیمیایی و گیاهان دارویی؛ کاتالیست در علوم پزشکی، بهداشت، غذا و دارو و ... اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس وب‌سایت کنفرانس به نشانی icc2020.khu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی انجمن شیمی شيمي برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان

خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم فخیمی؛ روز و هفتهٔ جهانی نجوم از سال ۱۹۷۳ میلادی با هدف ترویج علم و آشنایی عموم مردم با علم نجوم و تبادل نظر با فعالان جامعه نجوم در دنیا برگزار می‌شود.

روز جهانی نجوم، هرساله، در یکی از روزهای تعطیل آخر هفته مابین ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تا ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) که ماه در وضعیت تربیع اول (شب هفتم) قرار دارد، انتخاب می‌شود. عموما روز نجوم، شنبه و از دوشنبه قبل از آن تا یکشنبه بعد از آن، به عنوان هفته جهانی ستاره‌شناسی تعیین می‌شود.
هفته جهانی نجوم در ایران
سال‌هاست که مروجان نجوم در ایران در تلاشند تا عموم مردم را با راز و رمزهای گیتی آشنا کنند. اگرچه ترویج دانش نجوم و فضا سختی‌های بسیاری دارد، اما مروجان نجوم و فضا با شور، علاقه و گام‌های راسخ، همچنان در حال ادامه این مسیرند؛ و هفته جهانی نجوم جلوه‌ای از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مروجان نجوم و فضا است.
از سال ۱۴۰۱ و پس از وقفه دو ساله به علت شیوع ویروس کویید-۱۹، روز و هفته نجوم با رویکردی متفاوت و همکاری گروه‌های نجومی در دو محوریت برنامه‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود.
 طبق تقویم جهانی، روز نجوم سال ۱۴۰۳ در ایران جمعه ۲۸ اردیبهشت خواهد بود که مقارن با شب نهم ماه قمری است. با اعلام انجمن نجوم ایران، هفته نجوم از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در ایران برگزار خواهد شد.
در طی این هفته، برنامه‌های متنوعی چون رصد عمومی و رایگان در سطح شهرها، برپایی غرفه‌های آموزش عمومی نجوم برای شهروندان، برنامه‌های آموزشی در افلاک‌نماهای مراکر نجوم و دانشگاه‌ها، برنامه‌های ویژه برای کودکان، مسابقات نجومی و سخنرانی‌های علمی توسط انجمن‌های نجوم برگزار می‌شود.


در سال جاری انجمن نجوم ایران با هدف جلب حداکثری مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و موسسه‌های فعال ایران در حوزه نجوم، شعار« نجوم ایران، همبستگی و تعامل» را انتخاب کرد. در همین راستا و بعد از مشورت با نمایندگان معرفی شده از سوی گروه‌ها و انجمن‌ها عناوین روزهای هفته نجوم بدین شرح تعیین و اعلام شد:


دوشنبه ۲۴ اردیبهشت: نجوم راهنمای زندگی

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت: نجوم، گرامی‌داشت زمین و حفظ آسمان تاریک

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت: نجوم و هوش مصنوعی

پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت: نجوم، علوم شهروندی و نقش دانشوندان (شهروند دانشمند)

جمعه ۲۸ اردیبهشت: نجوم و دانشمندان ایرانی( به مناسبت بزرگداشت خیام)

شنبه ۲۹ اردیبهشت: نجوم فراتر از مرزها

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت: نجوم ایران، همبستگی و تعامل


پوستر هفته جهانی نجوم در سال 1403  بر اساس شعار اصلی و فرعی روزها طراحی و منتشر شد.


طرح پس‌زمینه و هفت گنبد برگرفته از مینیاتور «بهرام گور در تالار هفت پیکر» است. سایر شخصیت‌ها مطابق شعار هر روز طراحی شده‌اند که در مجموع در کنار یکدیگر تعامل و همبستگی را در چارچوبی ایرانی و با وجه اشتراک نجومی نشان می‌دهند.

تقریبا در تمامی مراکز استان‌ها و اکثر شهرهای ایران، برنامه‌هایی به مناسبت هفته نجوم برگزار خواهد شد. گروه نجوم خبرگزاری آنا در تلاش است با انتشار اخبار برنامه‌های هفته نجوم، در ترویج دانش نجوم و فضا، در کنار برگزارکنندگان این رویداد باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است