Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان انجمن خیریه مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان همدان با حضور مسئولان این مرکز، دانشگاه و استان افتتاح شد.

دکتر منافی، رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان یکشنبه ۲۷ بهمن در آیین افتتاح انجمن خیریه این بیمارستان و تجلیل از خیرین مرکز، ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در پیشبرد امور این بیمارستان اظهار کرد: افتتاح انجمن خیریه با حمایت مسئول مشارکت های مردمی دانشگاه راه اندازی شده و بنده قدردان مشارکت همگان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صندوق های خیریه در سطح بیمارستان ها و ادارات بسیار هستند اما هر یک از ما می توانیم در هر امر خیری یک خیر باشیم و لذتی که در کار خیر هست شاید در هیچ کار دیگری برای فرد نمود نداشته باشد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان ادامه داد: به استناد آیات و احادیث، هر کس نیاز مؤمنی را روا کند خداوند حوائج او را مرتفع می کند و حتی می توان در این اقدام خودنمایی کرد تا همگان به امر خیر تشویق شوند.

وی با بیان اینکه نجات جان بیمار از مرگ بسیار ارزشمند است اما احساس نجات جان بیمار قابل مقایسه با کمک به نیازمندان نیست و این لذتی وصف ناپذیر دارد، تشریح کرد: ما باید از طریق کارکنان خود نیز در این اقدام خیر مشارکت کنیم و می توان چهار رقم ریالی انتهای حقوق و دستمزد پرسنل را به این کار اختصاص داد.

منافی همچنین ضمن تبریک خجسته زادروز حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) اسوه ای والا و بزرگ است که حق این بوده این روز روز مادر نامیده شود و پدران و مادران ما باید تا حد امکان مورد احترام باشند چرا که تا مدتها حسرت خدمت نکردن به آنها با فرد باقی می ماند.

دکتر مژده شکری، مسئول مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان بیمارستان در راه اندازی این مجموعه خیریه اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت متبوع باید در ۱۴ بیمارستان استان مؤسسات خیریه راه اندازی شوند که بیمارستان قلب فرشچیان در این امر از پیشگامان بوده است.

وی افزود: ۲۵ درصد زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان توسط دولت و ۷۵ درصد توسط افراد داوطلب و مشارکت مردم فراهم می شود که این امر در اغلب کشورهای دنیا به همین منوال اجرا می شود، در این راستا نیاز مبرم به مشارکت همدلانه همگان داریم تا آموزش، توسعه و تجهیز در این برنامه ها عملیاتی شود.

شکری با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات مطلوب در نتیجه این همدلی به جامعه ارائه می شود، گفت: عمل خیرخواهانه علاوه بر اقناع درون، اثرات پربار و پر برکتی در زندگی افراد دارد که در عمق وجود افراد خانه می کند و خواهشمندیم خیرین و عموم مردم در مسیر تقویت و ارتقای مؤسسات خیریه بیمارستانی همراه و همقدم ما باشند. 

وی جلب مشارکت و متمرکز کردن کمک خیرین و همچنین رفع نیازهای حوزه درمان در بیمارستان ها را مهمترین هدف شکل‌گیری خیریه های بیمارستانی برشمرد و بیان کرد: مشارکت ها تنها در موضوعات مالی صورت نمی گیرد و گاهی آموزش یا اقداماتی از این دست نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: حدود ۷۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعال هستند که امید است با همکاری و ارائه رهنمودها مورد حمایت در مسیر درست خود قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به شکل گیری ۲۲ حکومت در کشور ایران اظهار کرد: به نظر می رسد هیچ یک از این حکومت ها زندگی را بر مبنای بندگی تعریف نکردند و ارزش انقلاب ما در همین تضاد است که دقیقاً در جهت خلاف این حکومت ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در دوران حکومت ۵۷ ساله پهلوی حتی مرگ و میر مادر و نوزاد در بدو تولد آمار بالایی داشت، گفت: طی ۵۷ سال حکومت پهلوی ما ۵۰۰۰ متخصص در کشور داشتیم اما در ۴۰ سال استقرار انقلاب حدود ۴۵ هزار متخصص در کشور تربیت شده و این تنها گوشه ای از نشانه های رشد انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان از آمادگی بنیاد فرشچیان برای مشارکت در امور خیریه این استان خبر داد و افزود: امید است مسئولان دولتی نیز در این تعامل همراهی مطلوبی و مناسبی در جهت پیشبرد اهداف خیریه داشته باشند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید بیان کرد: مادیاتی که در راه خیر صرف شوند، سراسر خیر خواهند بود و اثر آن در زندگی افراد نمایان خواهد شد.

در پایان این مراسم از خیرینی که در این مجموعه درمانی مشارکت داشتند تجلیل شد. امید اینانلو، مرضیه مختاری، سید کیانوش حسینی، پناهی، خلیلیان، مهدی مرادی، خانواده شادروان زینی، محمود حصاری، آذرپیوند، دکتر جلالوند، شمسعلی روزبه، محمد سالیان، علیرضا زکاوت پور وآن خانواده مرحوم فرشچیان خیرینی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انجمن خیریه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت